Abstral

Hernia (1 mening)
Aangezichtspijn (0 meningen)

21-12-2017

Abstral (fentanyl)

Na vorig jaar 2 hernia operaties (l4-l5) te hebben ondergaan, begon 10 maanden later pijn te ontstaan van littekenweefsel. Nooit gedacht dat daar zo'n enorme pijn van kon komen. Eerst oxycodon want daar deed ik het een jaar terug goed op. Echter nu veel meer bijwerkingen. Ik ben daarna begonnen met fentanyl pleisters 25ug en 100microgram abstral smelttabletten 4x per dag ([lees meer...]indien nodig). Na enige tijd over op 200microgram. De pijn werd helaas steeds erger en door zenuwbeknellingen klapte ik spontaan met regelmaat op de grond. Ook s nachts steeds slechter slapen na inname. Echter nam ik het niet in, dan lag ik met veel pijn wakker. Liever wakker zonder pijn en een tablet extra. Werking van de tablet is zo'n 2 a 2.5 uur. Steeds meer op een dag nodig gehad tegen de pijn. Daarom van de huisarts sinds gisteren pregabaline erbij voorgeschreven gekregen. Hopelijk nu minder abstral nodig. Als medicijn werkt abstral wel heel erg goed tegen de pijn, maar ik had het steeds vaker nodig omdat de pijn steeds erger werd. Afgelopen tijd al 2 behandelingen bij de pijnpoli gehad met spuiten en zenuwwortelblokkades. Voor de uitstraling in het been en voet helpt het, lage onderugpijn blijft. Over een maand epiduroscopie. Hopelijk met succes zodat ik daarna de medicatie rustig kan afbouwen. Geen zin om aan de tabletten te moeten blijven hangen. Ook hoop ik dat de lyrica zijn werk gaat doen en ik minder abstral hoef ik te nemen.
30-04-2017

Abstral (fentanyl)