BuTrans

Artrose (6 meningen)
Hernia (3 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Reuma (2 meningen)
Pijn (algemeen) (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

Tramadol (805 meningen)
Oxycodon (293 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Zaldiar (223 meningen)
Fentanyl (110 meningen)

11-08-2016

BuTrans (buprenorfine)

ik had ontzettend pijn in mijn voeten. Toen ben ik doorgestuurd naar de pijnpoli, daar heb ik diverse medicijnen gehad tegen de pijn, maar allemaal met veel bijwerkingen. Uiteindelijk bij butrans uit gekomen. De eerste 2 weken ontzettend duizelig geweest, daarna ging het steeds beter. De pijn is weg, heb weer een normaal leven. De mensen om mij heen zeggen wel dat ik veel [lees meer...]dingen vergeet, als dit nog erger wordt, overweeg ik te stoppen, maar dan moet ik wel weer met de pijn leven. Maar het lijkt nu allemaal stabiel . Ik ben zeer te vreden over butrans.
19-06-2016

Artrose

Ik heb dacht ik geen Artrose, maar wel sterke gewrichtsaandoeningen, zoveel pijnen dat ik niet kon lopen. Toen heb ik BuTrans pleisters 10ug/uur in 2012 gekregen, de pijnen waren minder, naderhand geen last meer van mijn pijnen. In 2014 kreeg ik mijn pijnen terug, toen is mijn dosering verhoogd naar 20ug/uur maar dit was voor mij veel te zwaar, ik kreeg de raarste bijwer[lees meer...]kingen (huilbuien/hoofdpijn/slaap/ik liep als een zombie rond door het huis. moest achter elkaar stoppen en heb toen 5ug/uur in plaats gekregen. Dit werkte heel goed, tot ik in April 2015 Non-hodgkin kreeg en kwaadaardige sporen in mijn beenmerg. ik ben Januari 2016 in het ziekenhuis opgenomen (IC Beademing). Ik mocht mijn pleisters niet meer gebruiken. mijn pijnen kwamen langzamerhand weer terug. Na 25 dagen in ziekenhuis gelegen, ben ik naar de huisarts gegaan, en ik mocht van de arts de pleisters weer gebruiken. Ik gebruikt het nu nog steeds, 15ug/uur de pijnen zijn nog steeds, soms is het minder. vaak komen de hevige pijnen terug. Ik ga voor de pijnen eind deze maand naar de Revalidatie centrum, daar kunnen zij bekijken waar de pijnen vandaan komen. De Artsen ik denken dat het mijn heupen zijn. Ik mag de BuTrans pleisters gebruiken, want zonder de pleisters zou ik veel meer pijn hebben. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. (Het gaat naar/in je bloed en niet schadelijk voor je maag of andere organen.) Andere medicijnen mag ik niet innemen, dan gaat mijn nierfuctie minder werken. Dit is mijn ervaring over de pleisters.
20-05-2016

Lage rugpijn

Erg misselijk, vooral na het plakken van een nieuwe pleister, droge mond,erge buikpijn en heel erg misselijk, braakneigungen, maar niet gebraakt. Geen eetlust, down, lusteloos.
28-04-2016

Fibromyalgie

Werkt goed qua pijn. Maar veel last van misselijkheid.
20-04-2016

Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik nu al sinds een week butrans pleisters. De pijn is minder in mijn rug, maar de bijwerkingen zijn heftig, ik kamp nu met hevige buikkrampen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen hoelang deze bijwerking kan duren?
27-03-2016

Lage rugpijn

ik merk weinig van de medicijnen, gebruik pleisters nu 2 1/2 week. Het jeukte erg, dus pleister verwijderd.
21-08-2015

Colitis ulcerosa

Daar ik veel buikklachten heb en een heftige reactie heb op paracetamol en geen NAISD mag gebruiken vanwege CU, gebruik ik sinds drie maanden deze Butrans pleister. wat een uitvinding, totaal geen bijwerkingen van gehad en praktisch geen buikklachten meer, ik slaap nu 's nachts. Geprobeerd of ik weer zonder kon, dit lukt helaas niet. Ik gebruik verder geen medicatie tegen[lees meer...] CU, daar ik dit niet verdraag.
13-05-2015

Chronisch pijnsyndroom

Ik gebruikte de pleisters van het merk Norspan tot een aantal weken tot alle tevredenheid. Ik sliep beter en had minder pijn. Ik gebruik nog wel aanvullende pijnmedicatie. Een aantal weken geleden begon de huid onder de pleister en om de pleister rood te worden, wat te zwellen en te schilferen. Het brandde en het jeukte enorm. Dit begon gelijktijdig met de verandering van [lees meer...]de verpakking. Het geeft dezelfde klachten als mijn nikkel allergie. Vandaag start ik met nieuwe buprenorfine pleisters, maar dan met merknaam BuTrans. Hoop dat dan de klachten over zijn.
18-02-2015

Pijn (algemeen)

Chronische pijn in mijn schouder, ik had veel bijwerkingen van tramadol. Dit werkt beter, alleen huidirritatie op de plek waar het medicijn de huid raakt, dus niet van de pleister zelf.
04-12-2014

Nek- / rughernia

3 jaar geleden ineens heftige pijn waardoor ik niet meer kon zitten of staan. Na verschillende medicatie uitgekomen op de butrans pleister. Wat een wondermiddel, het duurt even voor je de werking begint te voelen maar als het eenmaal werkt is de pijn dragelijk. Nu heb ik alleen door een allergische reactie op nikkel dat mijn pleister ineens ook voor een allergische reactie[lees meer...] zorgt. Brandwonden op de plek waar ik ze op mijn rug aanbreng. Ik ben er helemaal kapot van, ik krijg nu temgesic, hetzelfde in tablet vorm en dit helpt veel minder goed. Ik hoop dat er iemand is met een oplossing want de pleisters hielpen mij met een normaal leven en nu verdraag ik ze niet meer!
07-08-2014

BuTrans (buprenorfine)

Na al vele andere medicijnen te hebben geprobeerd ben ik gestart met de butrans pleisters. Inmiddels nu ruim 2 jaar geleden. De bijwerkingen vielen mij enorm mee, duf en slaperigheid en even geen autorijden. Maar waren van korte duur. Ik plak nu 1xpw 2 pleisters van 10mcg. De pleisters van 20 mcg vind ik te groot. Ik heb enkele plekken waar ik ze niet op kan plakken iv[lees meer...]m brandplekken en jeuk. Ik ben enorm tevreden over de werking, pijn wordt goed gedempt Bij warm weer laten ze wel sneller los. Over het algemeen gebruik ik hecht pleisters silk van het kruidvat om de randen vast te plakken. Gaat goed, maar bij warm weer helpt ook dat niet meer.
29-06-2014

Syndroom van Ehlers-Danlos

Geen pijnvermindering, wel last van bijwerkingen.
23-01-2014

Syndroom van Ehlers-Danlos

lees dat veel patiënten enorme jeuk krijgen op de plaats van de pleister. Deze bijwerking had ik in het begin ook, het was zo erg, het leken wel brandplekken die na weken nog jeukten en zichtbaar waren! totdat ik de tip van een verpleegkundige kreeg, namelijk eerst de huid waar de pleister op geplakt gaat worden te behandelen met BUDESONIDE NEVEL 50pch (een neusspray voor [lees meer...]behandeling van hooikoorts). dit medicijn kan je alleen op doktersrecept krijgen. je sprayt een aantal keer dus de huid waar de pleister(s) moeten komen, zodat de huid nat is. dan laat je de huid aan de lucht drogen en als de huid goed droog is, dan plak je de pleister(s) op de huid zoals de bijsluiter dit voorschrijft. Ik doe dit nu al enkele jaren en ben zeer tevreden! Waar ik eerder maar 2 dagen een pleister op dezelfde plaats verdroeg, gebruik ik nu de pleister gewoon een week zoals de bedoeling is. de huid jeukt nagenoeg niet meer en is na het verwijderen na een week ook niet meer geïrriteerd. Mensen, vraag je arts om een recept voor deze neusspray, de pijn is al vervelend genoeg en jeuk is absoluut niet nodig!!! met vriendelijke groeten, teup
19-01-2014

BuTrans (buprenorfine)

omdat ik zenuwpijn in m'n rug, bil, en rechterbeen heb naar aanleiding van ischias, heb ik deze pleisters gekregen van de huisarts, en ben tot nu toe tevreden, de eerste dagen veel darmkrampen en diarree gehad, en beetje suf, maar nu gaat het goed, ik neem 3 à 4x per dg ibuprofen 400 mg erbij en voor de nacht een diazepam, ik slaap er heerlijk op en ik werk er gewoon mee d[lees meer...]oor, (huishoudelijke hulp) zo blijf ik in beweging wat ik zonder de pijnstiller niet had gekund.
15-11-2013

BuTrans (buprenorfine)

Ivm zenuwpijn door si dysfunctie deze pleister voorgeschreven gekregen. (5 mg) Begonnen met een halve pleister en veel last van bijverschijnselen. Bovenbuikpijn, misselijk, darmkramp, iets hoge bloeddruk en enorm blozen. Tot nu toe nog geen effect en om aan de bijverschijnselen te wennen zal de volgende ook een halve zijn. Als dit beter gaat over naar 5 mg en dan hop[lees meer...]elijk effect. (7Moet erbij zeggen dat ik wel erg overgevoelig ben voor medicatie)
03-11-2013

Acute inflammatoire polyneuropathie

Ik heb nu 4keer gehad dat de pleister niet goed werkt. De apotheker ziet geen oorzaak. Nu zweet ik veel en mijn huid heeft dan een hoge zuurgraad. Wie heeft ervaring Gr. Hans

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum