Ervaringen met BuTrans

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

20-04-2016 | Vrouw | 45
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik nu al sinds een week butrans pleisters. De pijn is minder in mijn rug, maar de bijwerkingen zijn heftig, ik kamp nu met hevige buikkrampen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen hoelang deze bijwerking kan duren?

27-03-2016 | Vrouw | 49
Lage rugpijn
ik merk weinig van de medicijnen, gebruik pleisters nu 2 1/2 week. Het jeukte erg, dus pleister verwijderd.

21-08-2015 | Vrouw | 47
buprenorfine (5ug)
Colitis ulcerosa
Daar ik veel buikklachten heb en een heftige reactie heb op paracetamol en geen NAISD mag gebruiken vanwege CU, gebruik ik sinds drie maanden deze Butrans pleister. wat een uitvinding, totaal geen bijwerkingen van gehad en praktisch geen buikklachten meer, ik slaap nu 's nachts. Geprobeerd of ik weer zonder kon, dit lukt helaas niet. Ik gebruik verder geen medicatie tegen[lees meer...] CU, daar ik dit niet verdraag.

13-05-2015 | Vrouw | 29
Chronisch pijnsyndroom
Ik gebruikte de pleisters van het merk Norspan tot een aantal weken tot alle tevredenheid. Ik sliep beter en had minder pijn. Ik gebruik nog wel aanvullende pijnmedicatie. Een aantal weken geleden begon de huid onder de pleister en om de pleister rood te worden, wat te zwellen en te schilferen. Het brandde en het jeukte enorm. Dit begon gelijktijdig met de verandering van [lees meer...]de verpakking. Het geeft dezelfde klachten als mijn nikkel allergie. Vandaag start ik met nieuwe buprenorfine pleisters, maar dan met merknaam BuTrans. Hoop dat dan de klachten over zijn.

18-02-2015 | Vrouw | 39
Pijn (algemeen)
Chronische pijn in mijn schouder, ik had veel bijwerkingen van tramadol. Dit werkt beter, alleen huidirritatie op de plek waar het medicijn de huid raakt, dus niet van de pleister zelf.

04-12-2014 | Vrouw | 33
Nek- / rughernia
3 jaar geleden ineens heftige pijn waardoor ik niet meer kon zitten of staan. Na verschillende medicatie uitgekomen op de butrans pleister. Wat een wondermiddel, het duurt even voor je de werking begint te voelen maar als het eenmaal werkt is de pijn dragelijk. Nu heb ik alleen door een allergische reactie op nikkel dat mijn pleister ineens ook voor een allergische reactie[lees meer...] zorgt. Brandwonden op de plek waar ik ze op mijn rug aanbreng. Ik ben er helemaal kapot van, ik krijg nu temgesic, hetzelfde in tablet vorm en dit helpt veel minder goed. Ik hoop dat er iemand is met een oplossing want de pleisters hielpen mij met een normaal leven en nu verdraag ik ze niet meer!

07-08-2014 | Vrouw | 49
buprenorfine
Na al vele andere medicijnen te hebben geprobeerd ben ik gestart met de butrans pleisters. Inmiddels nu ruim 2 jaar geleden. De bijwerkingen vielen mij enorm mee, duf en slaperigheid en even geen autorijden. Maar waren van korte duur. Ik plak nu 1xpw 2 pleisters van 10mcg. De pleisters van 20 mcg vind ik te groot. Ik heb enkele plekken waar ik ze niet op kan plakken iv[lees meer...]m brandplekken en jeuk. Ik ben enorm tevreden over de werking, pijn wordt goed gedempt Bij warm weer laten ze wel sneller los. Over het algemeen gebruik ik hecht pleisters silk van het kruidvat om de randen vast te plakken. Gaat goed, maar bij warm weer helpt ook dat niet meer.

29-06-2014 | Vrouw | 34
buprenorfine (20ug)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Geen pijnvermindering, wel last van bijwerkingen.

23-01-2014 | Vrouw | 43
Syndroom van Ehlers-Danlos
lees dat veel patiënten enorme jeuk krijgen op de plaats van de pleister. Deze bijwerking had ik in het begin ook, het was zo erg, het leken wel brandplekken die na weken nog jeukten en zichtbaar waren! totdat ik de tip van een verpleegkundige kreeg, namelijk eerst de huid waar de pleister op geplakt gaat worden te behandelen met BUDESONIDE NEVEL 50pch (een neusspray voor [lees meer...]behandeling van hooikoorts). dit medicijn kan je alleen op doktersrecept krijgen. je sprayt een aantal keer dus de huid waar de pleister(s) moeten komen, zodat de huid nat is. dan laat je de huid aan de lucht drogen en als de huid goed droog is, dan plak je de pleister(s) op de huid zoals de bijsluiter dit voorschrijft. Ik doe dit nu al enkele jaren en ben zeer tevreden! Waar ik eerder maar 2 dagen een pleister op dezelfde plaats verdroeg, gebruik ik nu de pleister gewoon een week zoals de bedoeling is. de huid jeukt nagenoeg niet meer en is na het verwijderen na een week ook niet meer geïrriteerd. Mensen, vraag je arts om een recept voor deze neusspray, de pijn is al vervelend genoeg en jeuk is absoluut niet nodig!!! met vriendelijke groeten, teup

19-01-2014 | Vrouw | 56
buprenorfine (5ug)
omdat ik zenuwpijn in m'n rug, bil, en rechterbeen heb naar aanleiding van ischias, heb ik deze pleisters gekregen van de huisarts, en ben tot nu toe tevreden, de eerste dagen veel darmkrampen en diarree gehad, en beetje suf, maar nu gaat het goed, ik neem 3 à 4x per dg ibuprofen 400 mg erbij en voor de nacht een diazepam, ik slaap er heerlijk op en ik werk er gewoon mee d[lees meer...]oor, (huishoudelijke hulp) zo blijf ik in beweging wat ik zonder de pijnstiller niet had gekund.

15-11-2013 | Vrouw | 54
buprenorfine
Ivm zenuwpijn door si dysfunctie deze pleister voorgeschreven gekregen. (5 mg) Begonnen met een halve pleister en veel last van bijverschijnselen. Bovenbuikpijn, misselijk, darmkramp, iets hoge bloeddruk en enorm blozen. Tot nu toe nog geen effect en om aan de bijverschijnselen te wennen zal de volgende ook een halve zijn. Als dit beter gaat over naar 5 mg en dan hop[lees meer...]elijk effect. (7Moet erbij zeggen dat ik wel erg overgevoelig ben voor medicatie)

07-09-2013 | Vrouw | 38
buprenorfine (10ug)
ik gebruik het voor mijn slijmbeursontsteking in mijn schouder. Ik had pijn grens 8 en zit nu op 2, want de pijn komt er soms wel eens doorheen en dan slik ik paracetamol 1000mg erbij en dat help bij mij erg goed alleen af en toe geen eetlust, gewichtstoename en ik hou vocht vast, veel dorst, maar al met al kan ik niet meer zonder want zonder ga ik door een hel van de pijn[lees meer...]. het middel heet trouwens butrans. mevr. h.d.

27-07-2013 | Vrouw | 25
Endometriose
Goede ervaringen met de pleisters. Wel gebruik ik ze in combinatie met Amitriptyline. Zonder is de werking minder. Enig nadeel is dat ik er vaak moe van ben,en af en toe wat hoofdpijn. En als het warm weer is, laat de pleister snel los.

02-06-2013 | Vrouw | 50
buprenorfine
Ik gebruik BuTrans vanaf februari 2012 en toen ik net begon was ik tevreden. Zodra ik de pleister had opgeplakt werd ik wel high, maar dat duurde maar een paar uurtjes en daarna voelde ik me goed. Wat me wel opviel was de jeuk, die was vreselijk. als de pleister eraf mocht liep ik eerst een paar uurtjes opgelucht te krabben. Het bleek dat de huid in het vierkantje van het [lees meer...]werkende spulletje helemaal ruw werd. Mijn huid erom heen werd rood. Ik kreeg zalf om dit te verhelpen. Naar mate de verhoging van de dosering werd de jeuk erger. De pleister ging bollen. Het idee dat ik had dat de pleister werd afgestoten door mijn huid. En de jeuk was niet meer te stillen. De pleisters blijven ook niet meer zitten. Ik gebruik er nu 2 van 20 maar ik moet ze opplakken en dan met leukoplast erover om ze te kunnen laten zitten. De pijn is wel minder geworden door de verhoogde dosering maar ik wil toh over op een ander medicijn aangezien mijn man ook een beetje ziek wordt van al die plaeisters op mijn lijf. Het ziet er ook niet uit.

05-05-2013 | Vrouw | 40
buprenorfine
Werkt goed. Mag er volgens CBR gewoon mee rijden. Pleisters wissel ik elke 2 dagen omdat mijn huid onder de pleister lijkt te verbranden. Rode gezwollen plekken die nog weken zichtbaar zijn. In hete periodes lijkt de afgifte nog wel eens in de war. Ik ben wel eens flink onder invloed geweest van de drug. Bij de apotheek hadden ze daar nog nooit van gehoord. In de twee jaar[lees meer...] dat ik ze gebruik is dat een keer of vier voorgekomen. Soms vergeet ik de pleister na het verwijderen weer te plakken. Na een dag voel ik mijn pijn weer maar nog erger... Ik ben dan flink aan het wat ik maar noem 'flippen'. Ontwenningsverschijnselen bestaan uit enorme rusteloosheid. Alles moet bewegen, slapeloosheid en heel veel rusteloosheid in je hoofd. Dat duurt na het plakken van snel een nieuwe pleister toch wel een hele dag voordat ik weer de oude ben.

10-04-2013 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik de Butrans pleister nu bijna een week tegen de vreselijke neuropathie een complicatie van mijn diabetes, en ik kan niet anders zeggen dat ik mij lange tijd niet zo goed gevoeld heb. Ik heb als enige bijwerking een lichte hoofdpijn maar deze staat in geen enkele vergelijking met de zenuwpijnen die ik voorheen had. Ik heb lange tijd tramadol geslikt maar deze plei[lees meer...]sters werken voor mij veel beter.