Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

20-08-2022 | Vrouw | 65
Lage rugpijn
zeerpijn gehad door 3ruggewerwels gezakt 2maanden 50mg fantanyl daar bij 3x diclofenac toen 2maanden 25mg fantanyl en een tablet diclofenac toen 1maand 12mg fatanyl geen bijwerking gehad met afbouw

03-06-2022 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
ik gebruik het voor meerdere pijn factoren artrose nek ,schouders en een operatie ,rug ,heupen ,polsen , twee hernia’s en twee operaties enkels ook allebei aan geopereerd chronische patiënt dus 🥹 vind alleen dat de plakkers slecht blijven plakken en moet er een ander pleister opplakken

20-04-2019 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Lage rugpijn
Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten

24-06-2015 | Vrouw | 52

23-11-2020 | Man | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

26-06-2019 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Lage rugpijn
Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic

06-03-2019 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Lage rugpijn
goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend

15-12-2015 | Man | 53
Lage rugpijn
Hopeloos middel, 1x per 3 dagen een pleister leek makkelijk, na jaren tevergeefs tramadol en oxycodon te hebben gebruikt voor chronische rugpijn. Deze middelen hebben totaal geen werking bij mij. Maar was na enkele pleisters gelijk verslaafd. Zeer heftige ontwenningsverschijnselen toen ik wilde stoppen. Nu aan de methadon om er vanaf te komen. Nooit maar dan nooit geen op[lees meer...]iaten meer voor mij.

26-09-2015 | Man | 47
Lage rugpijn
Gebruik het voor chronische rugpijn. Ben er redelijk tevreden over. Vervelendste bijwerking zijn de zweetaanvallen die ik regelmatig heb.

29-04-2015 | Man | 75
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Lage rugpijn
ik heb 2 hernia's en 2x stenose gehad help wel ben begonnen met 12 ug maar nu zit ik op 25ug helpt nu 1 a 2 dagen moet dus hoger gaan wil het nog helpen

12-07-2014 | Man | 28
Lage rugpijn
Ik gebruik nu reeds twee jaar Fentanyl pleisters van Teva, 25microgram per uur waarvan ik er iedere twee á drie dagen twee van opplak. Ik heb al zo'n 20 jaar last van mijn rug doordat deze op verschillende plekken vergroeid is en mijn spieren dus constant ontzettend veel moeite moeten doen om mijn rug recht te houden, wat eigenlijk onmogelijk is. Dit resulteert in verschri[lees meer...]kkelijke pijn in zowel onder aks bovenrug en uitstraling naar de nek en borst. Van de huisarts krijg ik 6 stuks Tramadol 50mg capsules per dag voorgeschreven maar dit is totaal niet toereikend om de pijn te stillen. Daarom ben ik zelf op zoek gegaan naar sterkere pijnstillers die ik uiteindelijk op internet vond. Zelfs 120mg oxycodon met gereguleerde afgifte per dag is nog te weinig om mijn dagelijkse werkzaamheden zonder pijn en dus zonder beperkingen te volbrengen wat mij uiteindelijk bij fentanyl bracht. Een middel met best wel wat bijwerkingen maar wat wel ontzettend goed werkt tegen de pijn. Helaas blijven ze niet altijd even goed plakken maar een beetje leukoplast doet wonderen. Ik ben pas 28 en vind het vervelend nu al zulke sterke middelen te moeten gebruiken, echter door de pijn heb ik bijna alles aan de kant moeten zetten inclusief mijn werk in de thuiszorg. Ik krijg vanwege mijn leeftijd en omdat de huisarts -ondanks vele consulten- de ernst van mijn situatie niet lijkt in te zien de pleisters niet voorgeschreven maar ik kocht ze maandelijks van iemand die ze wel kreeg voorgeschreven maar ze niet meer gebruikte. Met vriendelijke groet, Robbert

22-10-2013 | Man | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Lage rugpijn
ik heb nu al vele jaren rugpijn na een operatie. Hierdoor kan ik niet werken. Dit medicijn, morfinepleister, geeft mij wat verlichting.