Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

28-12-2016 | Man | 43
Zie vorig

04-04-2016 | Vrouw | 43
morfine (10mg/ml)
Pijn (algemeen)
Nooit meer. Ik had 1x morfine toegediend gekregen bij het infuus, na een kleine operatie. Werd bijna niet wakker, misselijk, overgeven. Ben dagen ziek geweest. Daarna enorme verstopping, moest daar weer voor behandeld worden. Ook een week geheugenproblemen gehad, geen eetlust, echt alle bijwerkingen heb ik gehad. Na drie weken nog last van de naweeën. Van de operatie had [lees meer...]ik amper last, alleen van de morfine. Voor mij dus nooit meer.

27-03-2016 | Vrouw | 43
morfine (30mg)
Hallo. Ik heb 8 jaar lang morfine gebruikt in verschillende vormen. De laatste was Butrance pleisters, begonnen met 10 mg, maar al snel opgebouwd naar 30 mg. Na 2 jaar op 30 mg had ik geen effect meer, maar wel de bijwerkingen. Ben begonnen met afbouwen. Dit was en is een heftige periode. Heb stapjes moeten maken van 2,5mg en ben nu 4 weken zonder. Vooral de laatste stap w[lees meer...]as een hel. Ik heb nog steeds klachten van het afbouwen zoals trillen, geen eetlust, slap voelen en nog niet me zelf zijn. Ik zou graag weten of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, hoe lang duurde het voordat jullie overal van af waren? Graag een reactie als je dit ook hebt doorstaan en hoe het verlopen is bij jou. Mensen bedenk goed voor je aan morfine begint, je hebt steeds meer nodig voor het zelfde resultaat en er van af komen is een hel. Ik heb nu afgebouwd van 30 mg naar 0, maar heb geen extra pijn gekregen dus de pijnstilling deed niks meer, maar de bijwerkingen wel. Zint eer ge begint. Groetjes, Jol

23-01-2023 | Vrouw | 45
morfine (10mg)
Morfine werkte vrij goed tegen de pijn. De eerste 2 dagen last van misselijk en overgeven daarna niet meer. Ik sliep er heel veel op. Normaal slaap ik maar 5 uur en hiermee 12 uur achtereen en dan in de middag nog een keer 2 uurtjes. Enige minpunt voor mij was dat ik extreem last had van obstipatie met als gevolg aambeien zo groot als knikkers, niet meer kunnen lopen, [lees meer...]staan en zitten. Bij het zitten begin ik al spontaan te bloeden. Uiteindelijk over gegaan naar pleisters met 6x per dag een zakje en om de dag een klysma. Toen geen last meer van de obstipatie. De pleisters werken een stuk minder bij mij en ik heb daarbij veel last van jeuk en bultjes.

06-12-2012 | Man | 46
morfine
ik gebruik al oxycontin vanaf 2007 en ik ben begonnen met 3 x 5 mg per dag . Maar het gebruik hiervan ging al snel omhoog, je lichaam raakt eraan gewent en gaat steeds meer vragen. ik had een eigen bedrijf (stucadooren) en heb deze gestaakt in 2010 want het ging gewoon niet meer ivm mijn handen. Gelukkig was ik verzekerd. ik heb inmiddels al 9 operaties gehad aan mijn hand[lees meer...]en. afgelopen zomer was de laatse en nu hebben ze mijn pols vast gezet. aan mijn rechtse pols wordt ik in februari geopereerd, daar gaan ze een prothese inzetten. ik slikte 5x daags 5 oxynorm van 10 mg , 2 x 40 mg oxycontin. 2x25 mg amitrhipeline .op een geven moment was ik het beu die medicijnen en ik ben sinds deze week gestopt met de oxycontin en oxynorm. nou dit heb ik geweten. terwijl ik wist dat dit onder begeleiding moest gaan . Afkick verschijnselen heb ik, dat willen jullie niet weten. Koud ,zweten ,rillen,pijn in mijn maag ,mijn benen zijn heel onrustig. ik kan er al 2 dagen niet van slapen, ik gooi met me armen het lijkt net of ik ineens zenuwtrekken krijg . Sinds vandaag diaree erbij gekregen, hoofdpijn. het is geen pretje maar ik zet door ondanks de pijn die ik weer terug krijg nu. Als u gaat stoppen doe het onder begeleiding, want wat ik doe is niet verantwoord, echt niet.

28-03-2019 | Vrouw | 47

chronisch rugpatient met zenuwpijn al bijna 19 jaar

27-08-2016 | Man | 48
morfine (60mg)
Pijn (algemeen)
Laatste middel om te gaan gebruiken, echt! Alleen wanneer er niets anders meer is. Je raakt afhankelijk, je hebt steeds meer nodig en de lichamelijke klachten die ik ervan heb zijn wel heftig. Erge darmproblemen, je krijgt opstaptarief maar daarvoor krijg je weer andere medicatie om dat tegen te gaan, lactulosesir en macrogol. Maar dat zorgt voor diaree stop je met lactulo[lees meer...]se dan nog is het grote ellende. In al die jaren nog geen balans kunnen vinden ook natuurlijk omdat hij steeds verhoogd werd.

02-12-2012 | Vrouw | 48
morfine
2 Jaar met éçhte pijn gelopen. Zelf begonnen met diclofenac. Daarna toch maar naar de huisarts gegaan omdat de pijn in rug en benen wel héél erg werd. Van Trammadol naar Oxycontin naar Morfine. Ik weet niet wat het verschil is tussen Oxycontin en Morfine. Na de MRI doorverwezen, pijnbestrijding gehad en na twee jaar geopereerd. Het allerergste vond ik toch wel dat ik heel [lees meer...]slecht naat het toilet kon. Ik kreeg wel laxeermiddel, maar daar kreeg ik wel buikkrampen van en kon nog niet poepen. Verder alleen in het begin vooral suf. Veel geslapen, gelukkig. Ik heb het niet zo lang gebruikt dus met het afbouwen ging héél goed.

03-10-2012 | Man | 48
Rugklachten
ik gebruik nu reeds ruim 7 jaar morfine pleisters en pillen. ik ben er heeeeeeeel erg aan verslaaft met alle gevolgen erbij. ik ga nu proberen in een ziekenhuis te ontwennen want alleen is dat niet mogenlijk en ook doodelijk morfine verandert een mens wel heel er ik heb nog 2 gevoelens dit wil zeggen of ik ween of ik ben heel boos voor mijn gezin is dit ook niet m[lees meer...]eer draagelijk begin er NOOIT aan artsen zouden dit veel beter moeten in zien is er dan echt geen ander middel in deze tyd?

28-05-2012 | Vrouw | 48
morfine
Ik heb jarenlang morfine oraal ingenomen tegen zenuwbeschadiging in mijn rug, maar de lever nieren en andere organen gingen er aan kapot, na veel overleg met arts nu een morfinepomp geinplanteert, in het begin veel klachtten gehad, onder andere hersenvocht lekkage, maar nu perfect, kan veel meer. Zal nooit pijnvrij zijn maar dit is een goede oplossing

02-08-2020 | Vrouw | 50
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

14-02-2014 | Man | 50
Hernia
Wat een genot dat er morfine bestaat, heb er veel aan. Probeer nu van mijn 2e rughernia af te komen die overigens flink van elkaar verschillen, ook de vreselijke pijnen in rug, lies, benen en voet. Ik ben nu met morfine aan het minderen, maar heb last van bijwerkingen. Ik zweet, ril, diarree, rusteloos slapen, gapen. Ben benieuwd wat er nog meer komt..... wordt vervolgd...[lees meer...].

17-12-2013 | Vrouw | 51
morfine
Na 5 x SGB te hebben doorgemaakt, zijn mijn zenuwen kapot, tevens heb ik Scheuermann) stijve boven rug doorgemaakt gebruikte al jaren Tramadol, hielp niet meer, bij toeval) nierstenen aanval' kreeg ik morfine voorgeschreven dit help iets beter tegen de pijn. Bijwerkingen misselijk met name in de ochtend, en erg moe in de middag. Dit neem ik echter voor lief.

05-07-2013 | Vrouw | 51
morfine
na 2 jaar (3 x 2mgr, naar 3 x 1 mgr) en nu niks meer!!! morfine injecties van de dokter in het ziekenhuis dat het tijd werd om af te kicken. AFSCHUWELIJK!!!!. Loop de hele dag te wandelen, kan geen krant of iets anders lezen. Weet niet wat ik moet doen de hele dag. Functioneer ook niet meer.En dank zij deze dokter ben ik ook nog aan de morfine terecht gekomen. (moest me ma[lees meer...]ar niet zo aan stellen met mijn krampen, als de morfine weg was waren die krampen ook weg zei hij. Dus niet. Heb 1 jaar morfine gehad en nergens last van gehad en in zo 1 x begon het weer. Ik weet het niet meer hoor, alleen dat het afschuwelijk is.

05-05-2022 | Man | 52
morfine (20mg)
Na 48 mg palladon SR dagelijks nu alleen als doorbraak medicatie. Max 4 x 60 mg per dag.(240 mg per dag) werkt prima en verder geen bijwerkingen. Nu medicatie tegen overgeven gekregen. Slik twee x drie maanden per jaar palladon 48 mg sr, de rest van het jaar zeg maar als het weer beter word alleen rescuemedicatie als nodig totaal 240 mg snelwerkend morfine.