Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

21-05-2014 | Man | 52
morfine (20mg)
Artrose
heb al 4 jaar morfine tabletten, 30 mg 2keer per dag. heb artrose in het kraakbeen in de onderste 4 wervels, is geheel weg. Ziekenhuis kan niks meer voor mij doen, moet er mee leren leven, operatie is te riskant. heb morfine en chlorazepam erbij, maar met deze pijn moet ik wel werk zoeken, heb geen uitkering.

24-10-2011 | Man | 52
morfine
Dubbele hernia en een stenose
Hallo, Ik ben Jack. Ik gebruik sinds juni dit jaar morfinesulfaat retard. Mijn ervaring is echt positief, in het begin wel wat duizelig en moeilijke stoelgang maar dat werd snel beter. Momenteeel gebruik ik 2x dsg 30mg. Ik weet niet hoelang je dit middel kunt gebruiken,daar hoor ik nogal wisselende verhalen over, ook over een eventuele maximale dosis. Ik weet dat ik nie[lees meer...]t meer van deze medicijnen afkom, dus als iemand hier op wil reageren, dan heell graag!! Mij bevalt het goed,heb weinig klachten en nagenoeg geen last van bijwerkingen. Ik hoor graag van jullie!!!

18-09-2011 | Vrouw | 52
Zenuwpijn.
de morfine was zeer effectief,geen pijn meer.maar ook geen geheuhen meer,kon niet functioneren,was duf en afwezig,kon geen auto meer rijden,en sliep veel.dat twee jaar lang.heb er drie maanden over gedaan om er van af te komen,met vooral veel afkick verschijnselen,zoals,spasmes in benen en armen.en erge onrust. .erg naar allemaal.dat is ook de reden dat ik geen morfine mee[lees meer...]r wil slikken of plakken het is zeer verslavend..

29-04-2012 | Vrouw | 53
morfine
Vanaf oktober 2011 tot april 2012 heb ik morfine gebruikt i.v.m. een dubbele nekhernie. Eerst in de vorm van pillen en uiteindelijk overgegaan op de Butranspleister. Ik heb de laatste maanden , na de operatie, de 10 mg Butranspleister gebruikt.Ik was onder behandeling bij de pijnpoli . Daar werd gezegd dat ik ermee kon stoppen zodra de pijn over was. Dat heb ik deze week g[lees meer...]edaan met alle gevolgen van dien. Ik ben echt heel ziek geworden. Ik had duidelijk afkickverschijnselen. Met een lichaamstemperatuur van nog geen 36 gr,C lag ik te zweten en rillen tegelijk,spierpijn over mijjn hele lijf, zeer vermoeid,geen eetlust,diarree. Ik heb 7 maanden morfine gebruikt in verschillende hoeveelheden. Dat je er zo ziek van kan worden als je ermee stopt krijg je van de artsen in ieder geval niet te horen. Die zijn duidelijk alleen heel goed in het voorschrijven hiervan.Ook in de bijsluiter word er nogal luchtig over gedaan. Ik had er voornamelijk veel moeite mee dat je geen enkele voorlichting krijgt .Je kan er echt flinke afkickverschijnselen van krijgen. Ieder lichaam reageert anders,dat realiseer ik me ,maar weet dat het je kan overkomen. En de artsen zou ik willen meegeven dat ze de mensen goed moeten voorlichten omtrent deze medicatie. Het is en blijft een opiaat en daar mag niet zo lichtzinnig mee worden omgesprongen.

16-11-2011 | Vrouw | 53
Voor en na herniaoperatie
De tabletten heb ik vanaf april t/m augustus gebruikt van 35 mg. Door de tabletten kreeg ik maagproblemen zo een opgeblaas gevoel en kon niet meer eten, De pleister van 20 mg vanaf augustus gebruikt en langzaam afgebouwd naar 5 mg t/m 13 oktober. De dokter zegt dat je er niet aan verslaafd raakt. Ik ben gestopt omdat het niets meer uitmaakte of ik het gebruik of niet. De [lees meer...]pijn bleef hetzelfde. Sinds ik gestopt ben heb ik heel veel last alsof de morfine nog in mijn lichaam zit, hoofdpijn, en mijn hoofd maar op 1 plaats blijft krijg dan veel last van mijn schouder en hoofd kan niet rustig liggen. Heeft er iemand ervaring mee en zo, ja graag z.s.m. reageren. Weet niet of dit afkickverschijnselen zijn en hoelang zal ik er nog last van hebben, ik heb het totaal 6 maanden gebruikt, Alvast bedankt Lorretje

21-07-2011 | Vrouw | 54
Darmkoliek aanvallen
werkt heel snel moet altijd gelijk braken en de volgende dag moet ik weer helemaal bijkomen ben dan misselijk en beroerd.

07-03-2016 | Man | 55
morfine (30mg)
Polyneuropathie
Aangezien ik ook Oxycodon gebruik, heb ik geen idee of dat het nou bijdraagt, de keer dat ik het niet slik, merk ik er niks van maar dat komt denk ik omdat het gereguleerd wordt afgegeven.

26-04-2015 | Man | 55
morfine (10mg)
Gewrichtspijn
Het helpt bij mij nauwelijks. Ik heb retard, maar pas na een uur of 4 merk ik een licht pijnstillend effect wat overigens niet zolang aanhoudt als de bijsluiter aangeeft.

12-09-2012 | Vrouw | 55
Spierpijn

11-04-2018 | Vrouw | 56
morfine (10mg)
Complicatie na operatie
na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.

03-01-2016 | Man | 56
morfine (20mg/ml)
Hernia
zombie leven en weinig interactie met omgeving. nu met zaldiar alles veel beter.

26-10-2015 | Vrouw | 57
morfine (15mg)
Pancreatitis
In 2014 vier maanden morfinepomp 500 ml per dag tot 520 ml bij uitbraakpijn. Later omgezet naar orale morfine, dosis 220 mg per dag (Oxycontin en Oxynorm). In mei 2015 eindelijk thuisgekomen en vanaf die tijd begonnen met afbouwen. Nu, 26 oktober 2015, zit ik op 15 mg per dag Oxynorm. Een topprestatie volgens mijn artsen maar wat een martelgang. Enorme bijwerkingen zoals v[lees meer...]ermoeidheid, slapte, pijn, ellendig voelen, onrustig, zweetaanvallen, slecht slapen dus niet uitgerust, nog maar te zwijgen over je psychische gesteldheid. Elke dag is een strijd om enigszins te kunnen functioneren. Met name als je de dosis weer naar beneden brengt. Nu met vloeibare morfine en kleinere stapjes van 2,5 ml verder afbouwen. Want pas als de opiaten uit je lijf zijn, kun je je echte conditie beoordelen. En denken dat het makkelijker wordt omdat de dosis steeds lager wordt, gaat niet op. De laatste loodjes wegen idd hierbij het zwaarst!

27-12-2014 | Man | 57
Lage rugpijn
Helpt allemaal lekker, maar nu na 3 maanden angstige gevoelens, bang overal voor, moet geopereerd worden, maar durf het nu niet aan. Heb begin oktober door die pijn in het ziekenhuis gelegen, kreeg ik morfine in tablet vorm, maar zag op een gegeven moment beesjes van, echt waar. Toen ik na een week thuis kwam kreeg ik morfine in pleister vorm, maar word er nu ook angstig e[lees meer...]n bang van, zit nu op 50 mg en denk er aan om te stoppen, want pijn valt wel mee.

13-06-2012 | Man | 57
morfine
alle medicijnen zijn maar hulpmiddelen. Ik heb al een jaar of 25 last van mijn rug maar 10 jaar geleden werd het zo erg dat ik niet meer kon lopen. foto`s gemaakt; tussenwervels versleten tot aan het staart been niets meer aan te doen. moet er maar mee leren leven en daar leg je dan op de bank te bedenken, wat nu? gilde het uit van de pijn heb echt alles geslikt wat maar [lees meer...]tegen de pijn kon helpen. op dat moment denk je niet over de rest van het lichaam of het wel goed is, als die pijn maar weg gaat. gebruik nu alweer 8 jaar Durogesic (fentanyl oromucosaal/ transdermaal) 75 qg uur pleisters, en daar bij ook nog eens twee maal daags 2 Oxynorm morfine tabletten van 10 mg. Het is een beste hoeveelheid maar ik heb nu nog wel wat beperkingen maar kan wel weer dingen ondernemen. als ik niks slik kan ik ook alleen maar liggen. Het heeft wel een nadeel, je kan niet zonder of mijn rug speelt op en ik merk dat het toch wel verslavent is. Na 3 dagen pleister moet ik echt een nieuwe plakken. Ben 3weken geleden naar pijn poli geweest om te vragen of het anders kan kreeg als antwoord ' dat kan, gaan we ff een spuit in je wervel geven dan nog ff 4 spuiten er omheen' ik vroeg 'hoe lang helpt dat?' ja, dat weet ik niet zij deze arts; bij de een 2 mnd en bij een ander 12 mnd. ik vroeg 'kan het mis gaan?' ja, dat kan; is bij ons nooit gebeurd maar 1 op 200000 zou kunnen. nu weet ik mijn beperkingen met de Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal) pleisters hoe gaat het met die prikken misschien om de 2 mnd, dus zie daar maar van af. maar we moeten toch weer verder met het leven. vrg dirk

21-02-2011 | Vrouw | 57
Chronische rugpijn
in het begin wat suf, daarna nauwelijks merkbaar

24-07-2016 | Vrouw | 58
morfine (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
tot op heden werkt het nog, maar ik gebruik dit al zolang.