Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 40
Chronische pijn
Het is een goede pijnstiller, alleen word je er wat slaperig van

13-12-2010 | Vrouw
Chronisch pijn syndroom
hoi ik ben tanja en gebruik nu sinds 1maand oxinorm 10mg 1tot6xpdag ik moet zeggen dat het een geweldig middel is sinds 3 jaar heb ik een pijnsyndroom in mn armen na tennisarm te hebben gehad heb op de pijnpoli gelopen en alle medicijnen uitgeprobeerd die er zijn maar geen enkel middel hielp dit gelukkig wel het haalt zeker de helft van de pijn af ja natuurlijk word[lees meer...] je er suf van en heb je het moeilijker met de ontlasting en ja ik heb ook last van een wisselstemming maar dit neem ik wel op de koop toe alles beter dan gek worden van de pijn ik zal dit mn leven moeten slikken maar zo wil ik wel oud worden gr tanja

26-10-2010 | Vrouw
Ingezakte ruggewevels
graag ervaring op hoge leeftijd 87 jaar. Ingezakte ruggewervels... en bijwerkingen, ze is n.l valgevaarlijk.

25-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn!
Het werkt snel,maar wel met de nodige bijwerkingen en nog steeds heb ik last van maagpijn/braakneigingen na al die maanden al slikken, hier neem ik dan ook weer iets voor in. Voor je gevoel wil je steeds meer, maar kijk daar mee uit het werkt verslavend! Ik mag het dan ook niet meer dan een aantal dgn innnemen en dan moet ik weer stoppen van arts.

30-06-2010 | Vrouw
Hernia L5-S1
De eerste dag dat ik oxynorm slikte voelde ik wel wat verlichting van de zenuwpijn, maar had ook nog geen b ijwerkingen. De tweede dag dat ik de pillen slikte werd ik duizelig. Het was net alsof ik wagenziek werd. Heb de hele dag overgegeven. Met een hernia is dat echt geen pretje, de pijn is tijdens het overgeven echt onhoudbaar. De derde dag ben ik gestopt en voelde me [lees meer...]direkt een stuk beter, maar de pijn in mijn been werd ondraaglijk. Dat was ook niet te doen, dus de vierde dag maar weer begonnen met de oxynorm. Het werd een herhaling van de eerste twee dagen. De eerste dag ging het goed, de tweede dag doodziek. Toen toch maar de huisarts gebeld voor een andere pijnstiller. Dat werd morfinesulfaat 10mg gereguleerd 2 maal daags. De pijnstillende werlking is hetzelfde als bij oxonorm, het haalt de scherpe kantjes eraf, maar gelukkig geen bijwerkingen gehad

14-04-2010 | Vrouw
Hernia
het medicijn werkt snel en helpt voldoende tegen de pijn. echter...je wordt er zo duf en slaperig van. je kunt niet meer auto rijden en sommige werkzaamheden durf je niet meer te verrichten. zou je er verslaafd aan kunnen raken ??

11-03-2010 | Vrouw
Herniya
hoi ik ben fatma, 35 jaar oud, ik woon in amsterdam. ik ben moeder van 5 kinderen oudste is 20 jongste is 2.ik ben alleenstaande moeder. ik had rug klachten,mijn moeder gebruikte oxynorm 5mg en ik kreeg eerst van haar,later kreeg ik van me huisarts.na een tijdje kwam ik achter,dat ik verslaafd ben geraakt.en nu al anderhalf jaar,kan ik niet van af.ik gebruik ook xanax0,5mg[lees meer...] en paracetemol.ik ben naar arts geweest,helaas was ik ernstig verslaafd dat ik meer en meer van oxyinorm gebruikte.50 60mg.na dat ik dit pil slikte werd ik,asepoester ik maakte elke dag het hele huis schoon.ik poetste onbewust,ik begon te koopen,en recepten valsde,maar gelukkig slik ik 4 oxynorm per dag.het is wel goed voor je pijn,maar als je verslaafd word heb je een hele heftige probleem. dus ik hoop dat mensen voorzichtig moet zijn.ik kan niet goed nederlands schrijven ik hoop dat mensen die dit lees mij moet vergeven,voor me slechte nederlands,gr fatma

29-11-2009 | Vrouw
Rugklachten
kon er heel goed op slapen verder word je wel duf wakker

20-11-2009 | Vrouw
Hernia
Ik moet zeggen dat het een heel goed middel is. Voor mijn hernia werkte het dus goed. Samen met paracetamolom de tussentijdse pijn op te vangen. En ik kan je vertellen dat het echt mega zeer deed die hernia. Oxicontin ( weet niet of ik het juist schrijf ) heb ik ook nog gehad. Maar hoe goed het medicijn ook werkt, de bijwerkingen zijn altijd het lastigst. Mijn bijwer[lees meer...]kingen waren dat ik kon slapen heel de dag door ( wat best wel goed is voor je hernia ) duizelig, erg moe, en het meest erge vind ik nog de maag die niet meer goed functineerd. Ik kan niet veel zuren verdragen uit eten, want daar krijg ik geheid maagzuur en oprispingen van. Het is echt een paardemiddel tegen pijn, maar de nasleep is er wel van. Gelukkig hoefde ik ze niet heel mijn leven te blijven slikken. En ohja, ik had er ook nog diclofinac bij 100 milligram.

19-07-2009 | Vrouw
CPRS2
werkt snel,wel bijwerkingen, nog steeds maagpijn/braakneigingen na al die maanden al slikken.

02-11-2019 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Ik neem oxynorm al van dat het op de markt is. Zeer effectieve pijnstiller in smeltabletten . ik neem nog steeds de hoeveelheid die ik jaren geleden heb voorgeschreven gekregen. Er zijn gewenning symptonen doch minemaal. Ik gebruik deze tabletten om de pijnen van serligomyellie (vochtophoping ter hoogt van de 3è een 4 de wervel in de nek)te verminderen. Deze geven zenuwpi[lees meer...]jnen en oyinorm is daarom uitermate efectief . Ben een pijn patient.

25-10-2018 | Man | 24
oxycodon (10mg)
10mg oxynorm instant en je loopt suf de hele dag dus goed spul, wel jammer van de jeuk achteraf, heb dat met tradonal ook, had dit gebruikt voor zenuwpijn en verwonding en moet zeggen goed spul

06-08-2018 | Man | 49
oxycodon (15mg)
Rugpijn
na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.

11-05-2018 | Man | 51
oxycodon (10mg)
Nadat mijn knie 3x was volgelopen met bloed en werd leeggezogen was het bij 4x vollopen dat ik in het vervolg pijnmedicatie kreeg in de vorm van Oxynorm. Deze medicatie hielp na een uur om de pijn sterk te verlichten en dat je de dagen erna pijnvrij de dagen kon doorkomen. Na een paar dagen gestopt maar als de knie weer volliep (nog 4x gebeurd) snel een tablet erin en ev[lees meer...]en een uur doorbijten tot dat het begon te werken.

25-03-2017 | Man | 51
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn
Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,

18-12-2016 | Man | 64
Hernia
Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum