Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

26-10-2016 | Man | 55
oxycodon (10mg)
het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

04-08-2016 | Man | 43
Artrose
Ik hallucineerde op dag 2, maar ging over. De pijn is verminderd na meer dan 19 jaar, ook alle andere pijnen verdwenen. er is wel een maar: verslavend goedje, niet geschikt voor mensen met een verslavingsproblematiek.

14-01-2016 | Man | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb gisteren als reumapatiënt een nieuwe knie gekregen. Ik had totaal geen kraakbeen meer en de knie was door een val ook gedeeltelijk verbrijzeld. Na de operatie zij de orthopeed dat mijn knie er erg slecht aan toe was. In eerste instantie kreeg ik als pijnstilling Tramadol 50 Mg. en Paracetamol, hetgeen verlichting bracht. Hierna kreeg ik OxyNorm smelttablet tot max.[lees meer...] 4 keer per dag en dit helpt fantastisch.

09-09-2015 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Nek- / rughernia
Na zware operatie voor hernia in mijn rug heb ik enige tijd tegen de pijn oxynorm geslikt. In vergelijk met andere zware pijnstillers voor mij nauwelijks bijwerkingen en voelde mij er goed bij. Zeer tevreden.

20-04-2015 | Man | 57
oxycodon (20mg)
Gebruik de Oxynorm regelmatig indien ik een lichamelijke inspanning moet doen. Het is nodig om dan te kunnen blijven ademen. Het grote voordeel is dat het zeer snel en (voor mij) goed werkt, een klein nadeel is dat het maar voor ca 2 uur werkt. Nu heb ik de laatste tijd dat ik me (vooral 's-nachts) erg misselijk en heel beroerd voel en last heb van koud zweet zodra ik da[lees meer...]n weer de Oxynorm gespoten hebben verdwijnen die klachten weer dus ik ben bang dat dit toch de ongewenste ontwenningsverschijnselen zijn

12-01-2015 | Man | 27
oxycodon
Zit in de pijnkliniek. Heb soms zware doorbraakpijnen in men hoofd tot in men rug. Ze zijn nog steeds bezig met te onderzoeken. Ik ben chronische pijnpatient officieel. Soms is het zoooo hevig dat ik nu een recept heb gekregen om achter een doos Abstral 800mcg te gaan (fentanyl voor onder de tong ook). Eenmaal ik hier ervaring mee heb zal ik deze delen. Maar moet tot +1 w[lees meer...]eek wachten eer de apotheek de abstral heeft. Ben uit Belgie. Als de pijn meevalt neem ik 1 oxynorm instant 20mg maar soms zo hevig dat ik er 4 a 5 stuks neem. Daarom dat ze voor de extreme gevallen me Abstral zullen geschreven hebben.

03-11-2014 | Man | 64
oxycodon
Nu een jaar geleden moest mijn linkerbeen totaal worden geamputeerd. Na een maand ziekenhuis en veel pijnstillers kwam de revalidatie van 2 maanden en de meeste medicijnen werden in die periode afgebouwd. Kreeg tegretol maar dat was niet goed voor mijn lever en daarom werd dat gabapentine. In combinatie met oxycodon. Mijn pijn is fantoompijn. Pijn waar niets meer zit. Heel[lees meer...] pijnlijk en vervelend. Nu gebruik ik 600 mg. gabapentine met 3 keer 15 mg oxynorm. Dit werkt redelijk goed hoewel niet 100 %. Ik moet er maar tevreden mee zijn want die martelpijn is niet om mee te leven. Ik ben blij dat dit medicijn bestaat.

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

02-11-2013 | Man | 58
oxycodon (5mg)
Artrose van de wervelkolom
Bij OxyNorm heb ik geen last. Sinds de overstap naar het goedkopere Oxycodon heb ik last van onverwachts in slaap vallen op de meest ongebruikelijk en gebruikelijk plaatsen.

09-04-2013 | Man | 42
oxycodon
42 jaar, zona opgelopen, dat geneest binnen 2 weken, maar het virus heeft de zenuwen van mijn linkerkant volledig verwoest! Door conflict ziekenkas over terug betaling kreeg ik pas na 8 maand de medicijnen, al die tijd verging ik van de pijn, brullen, roepen, smeken enz..., veel op spoed gezeten, opzwellen van benen, bijna linker been afgezet, zo dik was die! Als eens een [lees meer...]volwassen man zien wenen, smeken op de knieen om de pijn te stoppen?, wel ik ben die persoon. Uiteindelijk plat gespoten met morfine, maar huisarts schreef me oxynorm voor, een middel dat ze zwaar vermikte en stervende mensen geven..., een uurtje later verdween de pijn als ijs voor de zon! Zalig dat na meer dan 8 maand van helse pijn die pijn verdwijnt, helaas niet volledig, maar jullie begrijpen het wel. De bijwerkingen van overmatig zweten en slecht slapen neem ik erbij! Wat heel jammer is na een jaar balans: geen vrienden meer, die bleven weg, zelfs eigen familie gaf het op, relatie kapot, werk kwijt en in een hoekje geduwd door de staat als invalide, al mijn spaargeld op en een berg schulden, zware ligwonden enz... En over de eenzaamheid maar te zwijgen, want je bent door iedereen in de steek gelaten! Het zal nog langer duren om mijn leven weer op te bouwen, zeker nu je weet dat je op hulp niet moet rekenen!

05-04-2013 | Man | 53
Reumatoïde artritis
In de nacht schijn ik kaakklem te hebben gehad met als gevolg dat het kraakbeen dat aan bandjes hangt tussen de kaakkopjes en het kaakgewricht zijn verrekt. Klinkt gek, maar had dit eerst niet in de gaten, Kreeg echter steeds meer pijn en mijn kaken steeds minder ver van elkaar. Op het laatst moest de boterham tussen de tanden worden doorgeduwd. Pijn niet te harden en dit [lees meer...]was het moment voor een bezoek aan de (aankomend)huisarts, Deze schreef me gelukkig oxynorm voor en stuurde me door naar de kaakchirug. Uitgebreid foto's gemaakt en vond het voorgeschreven middel van de (aankomend) huisarts een uitstekende inschatting. Moet doorgaan tot de volgende controle, maar ben gelukkig pijnvrij. Echter, tot mijn verbazing werkt het middel ook bijzonder goed als aanvulling (?) op Arcoxia (Tauxib) tegen reumatische klachten. Al met al, voor mij een topmiddel. Ikzelf ervaar geen van de bijwerkingen en ben bijzonder blij dit medicijn voorgeschreven te hebben gekregen door de huisarts en bevestigd door de kaakchirug. Maar ook voor mij geldt dat ze de medicijnen mogen houden als ik de pijn kwijt ben. Zal het middel verder onder de aandacht brenegen bij de reumatoloog.

08-01-2013 | Man | 46
Hernia
Korte uitleg en positief en hoopvol bericht. Half juli 2012, heftige pijnen in rug, been, heup en onmogelijk om te bewegen, zitten, àlleen liggen in een houding mogelijk. Naar arts, geen hernia na een week van pijn in bed, nogmaals naar arts, doorverwezen gelijk naar neuroloog in zkh, MRI wees uit: Hernia! De oxynorm hielp goed, maar op eigen beslissing dosis verdubbeld [lees meer...]van 40 naar 80 per dag. Samen met dyclofynac en tramadol 8 weken geslikt en rust genomen. Toen gestopt met dyclofynac en tramadol, maar verslaving aan oxinorm was al opgetreden. Wel van de ene op de andere dag terug van 80 naar 40, per dag. Zonder probleem, stoppen ging niet. Ik heb tot na de kerstdagen 4 x 10 mg geslikt, niet meer tegen de pijn, maar uit opgetreden verslavingszorg verschijnselen. Ik had besloten op 2013 schoon in te gaan en ben op 26 dec gestopt en begonnen met afkicken. Ik heb 4 nachten slecht geslapen door het stroom gevoel door m'n hele lijf. Overdag ging het beter. Ik had veel drama verhalen gelezen hier over het afkicken en ik vond het toch meevallen. Gewoon focussen op schoon en fris willen zijn, veel buiten lopen, fietsen en ff doorbijten de eerste nachten. Na 5 à 6 dagen gaat het prima en ist eigenlijk best meegevallen. Gewoon concentreren op hoe je je over een week voelt. Doorzetten! Ti's troep die morfine want de pijn is weg, het voelt lekker om te nemen maar al je zintuigen en gevoelens worden verdoofd. Moetje niet willen.

31-12-2012 | Man | 63
oxycodon
Oxynorm helpt mij zeer goed, ik gebruik er lyrica bij van 75 mg 3xdaags 2 medicijnen

31-12-2012 | Man | 65
oxycodon
Zenuwpijn aan mijn hand, tijdens de operatie is mijn zenuw geraakt, en buiten mijn verdoving geraakt.

18-09-2012 | Man | 65
Rugklachten
Heb al een jaar of 10 pijn in mijn rug en begonnen met lichtere pijnstillers (diclofenac, tramadol) Een neuroloog, een orthopeed en een anesthesist bezocht. oorzaak kon niet worden vastgesteld Nu op het punt aan een revalidatieproces te beginnen. Medicatie van 70 mg oxycodon per dag helpt niet meer. Pijn is constant. Ik hoop dat de revalidatie gaat helpen anders zou ik het[lees meer...] niet meer weten. Ben ten einde raad.

06-09-2012 | Man | 25
Maagklachten
hallo, Ik ben een 25jarige jongeman uit Belgie... Ik heb meer als een jaar geleden een zware opstoot gemaakt aan mijn pankreas...Volgens de dokters was alcohol de oorzaak, alhoewel ik dat in twijfel trek, maar soit... Op mijn pankreas zijn 4 pseudocyste gekomen, waaronder 1cyste van 18CM !!! Hierdoor kon ik amper nog eten en deftig functioneren...Ik ben meer als [lees meer...]21KG vermagerd....Door het te hoge risico om die cysten open te prikken hebbe ze gewacht in de hoop dat ze zelf zouden verwijderen...Integendeel in november heb ik een spoedoperatie ondergaan, bij mijn operatie hebben ze 5,7 L vocht/vuil verwijderd uit mijn lijf, had dit 6L geweest was het gedaan met mij :s Dus wij dachten oef operatie gelukt alles komt in orde, was het maar waar... Na mijn operatie heb ik nog verschillende malen in het ziekenhuis gelegen voor opstoten van mijn pankreas, hoewel ik geen druppel alcohol nog drink ( ik mag zelfs levenslang niet meer drinke, erg he voor iemand van 25j !!! ) En daarbij zijn dan nog blokkades gekomen in mijn rug, heb daarbij 3 denervatie spuite met electriciteit laten doen, helaas tot op heden is dit nog steeds niet onder controle DUS komen we bij de hoofdzaak waarom ik mijn verhaal doe, OXYNORM slikke zoals kauwgom !!! Gezond is dit evenwel niet denk ik, en aangezien ik geen voorschrift nog krijg van mijn huisdokter is het precies of ik ben aan het afkicken van de drugs !! Iemand tips aub !!!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum