Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

06-08-2018 | Man | 49
oxycodon (15mg)
Rugpijn
na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.

11-05-2018 | Man | 51
oxycodon (10mg)
Nadat mijn knie 3x was volgelopen met bloed en werd leeggezogen was het bij 4x vollopen dat ik in het vervolg pijnmedicatie kreeg in de vorm van Oxynorm. Deze medicatie hielp na een uur om de pijn sterk te verlichten en dat je de dagen erna pijnvrij de dagen kon doorkomen. Na een paar dagen gestopt maar als de knie weer volliep (nog 4x gebeurd) snel een tablet erin en ev[lees meer...]en een uur doorbijten tot dat het begon te werken.

25-03-2017 | Man | 51
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn
Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,

18-12-2016 | Man | 64
Hernia
Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

26-10-2016 | Man | 55
oxycodon (10mg)
het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

04-08-2016 | Man | 43
Artrose
Ik hallucineerde op dag 2, maar ging over. De pijn is verminderd na meer dan 19 jaar, ook alle andere pijnen verdwenen. er is wel een maar: verslavend goedje, niet geschikt voor mensen met een verslavingsproblematiek.

14-01-2016 | Man | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb gisteren als reumapatiënt een nieuwe knie gekregen. Ik had totaal geen kraakbeen meer en de knie was door een val ook gedeeltelijk verbrijzeld. Na de operatie zij de orthopeed dat mijn knie er erg slecht aan toe was. In eerste instantie kreeg ik als pijnstilling Tramadol 50 Mg. en Paracetamol, hetgeen verlichting bracht. Hierna kreeg ik OxyNorm smelttablet tot max.[lees meer...] 4 keer per dag en dit helpt fantastisch.

09-09-2015 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Nek- / rughernia
Na zware operatie voor hernia in mijn rug heb ik enige tijd tegen de pijn oxynorm geslikt. In vergelijk met andere zware pijnstillers voor mij nauwelijks bijwerkingen en voelde mij er goed bij. Zeer tevreden.

20-04-2015 | Man | 57
oxycodon (20mg)
Gebruik de Oxynorm regelmatig indien ik een lichamelijke inspanning moet doen. Het is nodig om dan te kunnen blijven ademen. Het grote voordeel is dat het zeer snel en (voor mij) goed werkt, een klein nadeel is dat het maar voor ca 2 uur werkt. Nu heb ik de laatste tijd dat ik me (vooral 's-nachts) erg misselijk en heel beroerd voel en last heb van koud zweet zodra ik da[lees meer...]n weer de Oxynorm gespoten hebben verdwijnen die klachten weer dus ik ben bang dat dit toch de ongewenste ontwenningsverschijnselen zijn

12-01-2015 | Man | 27
oxycodon
Zit in de pijnkliniek. Heb soms zware doorbraakpijnen in men hoofd tot in men rug. Ze zijn nog steeds bezig met te onderzoeken. Ik ben chronische pijnpatient officieel. Soms is het zoooo hevig dat ik nu een recept heb gekregen om achter een doos Abstral 800mcg te gaan (fentanyl voor onder de tong ook). Eenmaal ik hier ervaring mee heb zal ik deze delen. Maar moet tot +1 w[lees meer...]eek wachten eer de apotheek de abstral heeft. Ben uit Belgie. Als de pijn meevalt neem ik 1 oxynorm instant 20mg maar soms zo hevig dat ik er 4 a 5 stuks neem. Daarom dat ze voor de extreme gevallen me Abstral zullen geschreven hebben.

03-11-2014 | Man | 64
oxycodon
Nu een jaar geleden moest mijn linkerbeen totaal worden geamputeerd. Na een maand ziekenhuis en veel pijnstillers kwam de revalidatie van 2 maanden en de meeste medicijnen werden in die periode afgebouwd. Kreeg tegretol maar dat was niet goed voor mijn lever en daarom werd dat gabapentine. In combinatie met oxycodon. Mijn pijn is fantoompijn. Pijn waar niets meer zit. Heel[lees meer...] pijnlijk en vervelend. Nu gebruik ik 600 mg. gabapentine met 3 keer 15 mg oxynorm. Dit werkt redelijk goed hoewel niet 100 %. Ik moet er maar tevreden mee zijn want die martelpijn is niet om mee te leven. Ik ben blij dat dit medicijn bestaat.

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

02-11-2013 | Man | 58
oxycodon (5mg)
Artrose van de wervelkolom
Bij OxyNorm heb ik geen last. Sinds de overstap naar het goedkopere Oxycodon heb ik last van onverwachts in slaap vallen op de meest ongebruikelijk en gebruikelijk plaatsen.

09-04-2013 | Man | 42
oxycodon
42 jaar, zona opgelopen, dat geneest binnen 2 weken, maar het virus heeft de zenuwen van mijn linkerkant volledig verwoest! Door conflict ziekenkas over terug betaling kreeg ik pas na 8 maand de medicijnen, al die tijd verging ik van de pijn, brullen, roepen, smeken enz..., veel op spoed gezeten, opzwellen van benen, bijna linker been afgezet, zo dik was die! Als eens een [lees meer...]volwassen man zien wenen, smeken op de knieen om de pijn te stoppen?, wel ik ben die persoon. Uiteindelijk plat gespoten met morfine, maar huisarts schreef me oxynorm voor, een middel dat ze zwaar vermikte en stervende mensen geven..., een uurtje later verdween de pijn als ijs voor de zon! Zalig dat na meer dan 8 maand van helse pijn die pijn verdwijnt, helaas niet volledig, maar jullie begrijpen het wel. De bijwerkingen van overmatig zweten en slecht slapen neem ik erbij! Wat heel jammer is na een jaar balans: geen vrienden meer, die bleven weg, zelfs eigen familie gaf het op, relatie kapot, werk kwijt en in een hoekje geduwd door de staat als invalide, al mijn spaargeld op en een berg schulden, zware ligwonden enz... En over de eenzaamheid maar te zwijgen, want je bent door iedereen in de steek gelaten! Het zal nog langer duren om mijn leven weer op te bouwen, zeker nu je weet dat je op hulp niet moet rekenen!

05-04-2013 | Man | 53
Reumatoïde artritis
In de nacht schijn ik kaakklem te hebben gehad met als gevolg dat het kraakbeen dat aan bandjes hangt tussen de kaakkopjes en het kaakgewricht zijn verrekt. Klinkt gek, maar had dit eerst niet in de gaten, Kreeg echter steeds meer pijn en mijn kaken steeds minder ver van elkaar. Op het laatst moest de boterham tussen de tanden worden doorgeduwd. Pijn niet te harden en dit [lees meer...]was het moment voor een bezoek aan de (aankomend)huisarts, Deze schreef me gelukkig oxynorm voor en stuurde me door naar de kaakchirug. Uitgebreid foto's gemaakt en vond het voorgeschreven middel van de (aankomend) huisarts een uitstekende inschatting. Moet doorgaan tot de volgende controle, maar ben gelukkig pijnvrij. Echter, tot mijn verbazing werkt het middel ook bijzonder goed als aanvulling (?) op Arcoxia (Tauxib) tegen reumatische klachten. Al met al, voor mij een topmiddel. Ikzelf ervaar geen van de bijwerkingen en ben bijzonder blij dit medicijn voorgeschreven te hebben gekregen door de huisarts en bevestigd door de kaakchirug. Maar ook voor mij geldt dat ze de medicijnen mogen houden als ik de pijn kwijt ben. Zal het middel verder onder de aandacht brenegen bij de reumatoloog.

08-01-2013 | Man | 46
Hernia
Korte uitleg en positief en hoopvol bericht. Half juli 2012, heftige pijnen in rug, been, heup en onmogelijk om te bewegen, zitten, àlleen liggen in een houding mogelijk. Naar arts, geen hernia na een week van pijn in bed, nogmaals naar arts, doorverwezen gelijk naar neuroloog in zkh, MRI wees uit: Hernia! De oxynorm hielp goed, maar op eigen beslissing dosis verdubbeld [lees meer...]van 40 naar 80 per dag. Samen met dyclofynac en tramadol 8 weken geslikt en rust genomen. Toen gestopt met dyclofynac en tramadol, maar verslaving aan oxinorm was al opgetreden. Wel van de ene op de andere dag terug van 80 naar 40, per dag. Zonder probleem, stoppen ging niet. Ik heb tot na de kerstdagen 4 x 10 mg geslikt, niet meer tegen de pijn, maar uit opgetreden verslavingszorg verschijnselen. Ik had besloten op 2013 schoon in te gaan en ben op 26 dec gestopt en begonnen met afkicken. Ik heb 4 nachten slecht geslapen door het stroom gevoel door m'n hele lijf. Overdag ging het beter. Ik had veel drama verhalen gelezen hier over het afkicken en ik vond het toch meevallen. Gewoon focussen op schoon en fris willen zijn, veel buiten lopen, fietsen en ff doorbijten de eerste nachten. Na 5 à 6 dagen gaat het prima en ist eigenlijk best meegevallen. Gewoon concentreren op hoe je je over een week voelt. Doorzetten! Ti's troep die morfine want de pijn is weg, het voelt lekker om te nemen maar al je zintuigen en gevoelens worden verdoofd. Moetje niet willen.