Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

26-07-2022 | Vrouw | 34
Clusterhoofdpijn
in het begin werkte het wel en sinds begin dit jaar werkt het helemaal niet meer de hoofdpijn werkt het helemaal niet meer

13-06-2019 | Vrouw | 36
Chronisch pijnsyndroom
Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg

06-08-2018 | Man | 49
oxycodon (15mg)
Rugpijn
na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.

17-11-2017 | Vrouw | 63
oxycodon (10mg)
Na een totale knieoperatie 6 uur na de operatie met een ruggenprik een oxynorm gehad, een half uur na het innemen werd ik dizzy en zag spierwit, werd misselijk en alles wat ik gegeten en gedronken had kwam eruit, en zo moe dat ik mijn ogen niet meer open kon houden, toen ze met het avondeten kwamen moest ik weer overgeven. dit is de hele nacht doorgegaan en de dag daarna g[lees meer...]eslapen. De pijn was wel weg. Ik heb dit middel dan ook verder geweigerd.

10-07-2012 | Vrouw | 39
Galstenen
Na mijn operatie (verwijdering van de galblaas ivm galstenen) hebben ze Oxynorm voorgeschreven tegen de pijn. De eerste twee dagen ging het redelijk: alleen zweet aanvallen en hartkloppingen maar de derde dag ging het goed mis, zo mis dat ik op de eerste hulp terechtkwam met ernstige bijwerkingen. Ik was helemaal van de wereld, hartkloppingen, zweetaanvallen (als sauna) dr[lees meer...]aaierig, duizelig, misselijk en overgeven. ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Op de eesrte hulp hebben ze me helemaal nagekeken en toen de pil eenmaal uitgewerkt was, knapte ik snel weer op. Nu doe ik het alleen met paracetamol, heb dus veel pijn maar dat is beter dan de ellende van de bijwerkingen van dit product!! Dit is drugs.

07-06-2012 | Vrouw | 49
oxycodon
Ben al sinds 2008 bezig. Diagnose slijmbeursontsteking. Vier spuien,geen resultaat. Extreme pijn. Doorgestuurd naar dr. Mortele in Aartslaar. Diverse scans gedaan. Slijtage aan de heup links flink, recht minimaal. Geopereerd en nieuwe kop gekregen. Nog steeds diezelfde pijn. Tweede operatie een nieuwe heup. Nog steeds diezelfde pijn. Scan lage onderrug gemaakt, een hernia [lees meer...]op drie plaatsen. Operatie. Nog steeds die zelfde pijn. Doorverwezen naar de pijnpolie. Twee behandelingen gehad, niets geholpen. En al die tijd slik ik oxicontin, tramadol en zaldiar. Tramadol vervangen voor Lyrica. Ben pas in het Erasmus geweest, mijn laatste strohalm. Andere medicatie i.p.v zaldiar oxynorm. En die andere medicijnen ook nog. Maar de pijn blijft. Wel gematigd maar toch. Moet nu de dosis verhogen, maar at durf ik niet. Ben nu al zo duizelig. Moetook nog naar de neuoloog. Om te kijken of de pijn vaneen ander gewricht afkomt. Ik ben bang. Heeft iemand ervaring met dezelfde medicijnen.?

30-06-2010 | Vrouw
Hernia L5-S1
De eerste dag dat ik oxynorm slikte voelde ik wel wat verlichting van de zenuwpijn, maar had ook nog geen b ijwerkingen. De tweede dag dat ik de pillen slikte werd ik duizelig. Het was net alsof ik wagenziek werd. Heb de hele dag overgegeven. Met een hernia is dat echt geen pretje, de pijn is tijdens het overgeven echt onhoudbaar. De derde dag ben ik gestopt en voelde me [lees meer...]direkt een stuk beter, maar de pijn in mijn been werd ondraaglijk. Dat was ook niet te doen, dus de vierde dag maar weer begonnen met de oxynorm. Het werd een herhaling van de eerste twee dagen. De eerste dag ging het goed, de tweede dag doodziek. Toen toch maar de huisarts gebeld voor een andere pijnstiller. Dat werd morfinesulfaat 10mg gereguleerd 2 maal daags. De pijnstillende werlking is hetzelfde als bij oxonorm, het haalt de scherpe kantjes eraf, maar gelukkig geen bijwerkingen gehad

03-11-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (20mg)
Polyneuropathie

14-02-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (120mg)
Mijn verhaal staat al op uw site

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Voelde me er niet goed bij, toepasselijk, en pijn bleef

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

18-09-2012 | Man | 65
Rugklachten
Heb al een jaar of 10 pijn in mijn rug en begonnen met lichtere pijnstillers (diclofenac, tramadol) Een neuroloog, een orthopeed en een anesthesist bezocht. oorzaak kon niet worden vastgesteld Nu op het punt aan een revalidatieproces te beginnen. Medicatie van 70 mg oxycodon per dag helpt niet meer. Pijn is constant. Ik hoop dat de revalidatie gaat helpen anders zou ik het[lees meer...] niet meer weten. Ben ten einde raad.

28-08-2012 | Vrouw | 39
Hernia
Hoi, ik ben en vrouw van 39 slik sinds kort oxicontin. ik neem zeker 110 mg per dag. 's morgens 40 mg s avonds 40 mg daarbij mag ik zelf bij vullen met losse van 10 en 5 mg. dus kom ik zeker op 110. daarbij lees ik nu je er zon bijverschijnselen van krijgt zoals je heel lekker gaan voelen alsof je drugs gebruikt en er moeilijk van af komt. Ik krijg nu pijnbestrijding en we[lees meer...]et niet als ik ze dan nog moet nemen voor mijn dubbele hernia en ben als de dood ik door een hel heen moet...

14-07-2012 | Vrouw | 42
Galstenen
Ik heb na de verwijdering van de galblaas ivm. galstenen nog steeds hevige pijnaanvallen onder de ribben en onder mijn schouderblad zeer hevige pijnen,na 10 min. lopen kan ik echt niet verder.Heb oxynorm gekregen en de ene keer word ik er duizelig van en hoofdpijn en erg hyper,en de andere keer word ik er echt doodziek van,word er nog slechter van dan de kwaal waarvoor ik [lees meer...]het gebruik. zeer duizelig,erg hoofdpijn,misselijk,heel raar in mijn hoofd echt ongelofelijk beroerd, Ik mag geen ibuprofen of diclofenac meer gebruiken ivm.maagwandontsteking,dus het is of oxynorm of niks.

04-06-2012 | Vrouw | 24
oxycodon
Gebruik t nu een dag 5mg per keer. Heb nu 2 pillen gehad maar ben niet pijn vrij. Gebruik dit samen met 2 paracetamol per keer. En 2 duspatal op een dag

16-05-2012 | Vrouw | 35
oxycodon
Sinds vorig jaar.na een mislukte kaakspoeling heb ik een zenuwbeschadiging in mijn gezicht. Na weken pijn ben ik door de HA op oxynorm gezet 4/5 p.d 5 mg. Nadat dit op een moment niet meer hielp,heb ik er nog Fentanylpleisters 25 mg bijgekregen. Nu heb ik voor de 2e keer een discusdenervatie gehad,en moet ik afbouwen.Ik dacht slim te zijn om dat even zelf te doen ,door [lees meer...]op de dag van de ingreep de pleister te verwijderen. De volgende dag merkte ik al ontwenning,en belde de ha.zij gaf een schema van 2 keer per dag 5 mg oxynorm en 2 maal daags 10 mg diazepam te gebruiken. Gister mee begonnen,en vannacht meteen helemaal over de rooie, zweten ,angst,pijn in ledematen huilerig en misselijk. Vanochtend meteen weer HA gebeld die toen heeft gezegd dat we hoger moeten inzetten,dus nu moet ik 5 maal daags 5 mg oxynorm nemen,en vrijdag wordt ik weer gebeld. Ik ben nu een wrak en werkelijk doodsbang voor wat me allemaal te wachten staat.Ik had nooit gedacht dat ik zo verslaafd zou kunnen raken,en dat de ontwenning zo heftig is. Is er iemand die weet hoelang het duurt voordat je weer clean bent,en hoelang de ontwenning duurt. groeten mariska