oxycodon

Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
ReumatoĆÆde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

13-06-2019 | Vrouw | 36
Chronisch pijnsyndroom
Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg

08-11-2018 | Vrouw | 63
oxycodon (15mg)
Ernstige dubbele tosti scoliose. Met name de lendenwervels beginnen in te zakken waardoor hevige pijnen vanuit het spinaal gedeelte en benen. Morfine in combinatie met paracetamol, Naproxen geven wat verlichting. Als je regelmatig, overdag, een tijdje plat gaat is de pijn het beste onder controle te houden. Door decklemmingrn tussen de Wervels heb je chronische ontsteki[lees meer...]ngen en krijg daar extra ontstekingsremmers voor, elk jaar voor type ontstekingremmer wisselen geeft het best resultaat.

03-11-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (20mg)
Polyneuropathie

06-10-2018 | Vrouw | 58
oxycodon (10mg)
Ik heb neuropatische pijn door diabetes. Is zenuwpijn. Het wordt alleen maar erger en gaat niet meer weg. Naast antidepressivum (ook nodig ivm depressie) ben ik oxynorm gaan slikken. Het helpt wel goed bij wat hogere dosering. Echter heeft het mijn tinnitus(oorsuizen) versterkt waardoor ik nu ook mijn hartslag hoor. Niet prettig. De bijwerkingen kregen langzamerhand de[lees meer...] boventoon inclusief te lichamelijke afhankelijkheid. Dit alles geeft mij doen besluiten de oxynorm te gaan afbouwen tot 0. Ik gebruik op oxycontin (langwerkend) . Dit afbouwen gaat bij mij ZEER LANGZAAM dwz 1,25 mgr per week. Anders wordt ik flink ziek en krijg onrustige benen in de nacht waardoor ik gerust anderhalf uur sta te watertrappelen om het te laten verdwijnen. Ik ben al maanden bezig met afbouwen. Ik zal heel blij zijn van de kort--en langwerkende morfine verlost te zijn.

27-04-2018 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie šŸ˜¢

15-04-2018 | Vrouw | 34
oxycodon (10mg)
Ik heb migraine en daartussen zitten zeer heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval slik ik een tablet Oxynorm. Ik kan er lekker op slapen, maar de hevige pijn blijft.

14-02-2018 | Vrouw | 48
oxycodon (120mg)
Mijn verhaal staat al op uw site

09-01-2018 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aangezien ik snel went en dus ook snel een hoge(re) dosis nodig heb, stond ik nogal twijfelachtig tegenover het gebruik van oxynorm instand. Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik gebruik wel regelmatig en ook best veel, maar het haalt de scherpe kantjes van de pijn wat mij toch een bepaald comfort geeft. Zonder liep ik tegen de muren op, dus ben ik dankbaar. Ik zie wel op t[lees meer...]egen bet moment dat ik moet afbouwen, maar als ik dat niet doe dan helpt het binnenkort niet weer en ik heb al zo weinig wat werkt voor mij.

17-11-2017 | Vrouw | 63
oxycodon (10mg)
Na een totale knieoperatie 6 uur na de operatie met een ruggenprik een oxynorm gehad, een half uur na het innemen werd ik dizzy en zag spierwit, werd misselijk en alles wat ik gegeten en gedronken had kwam eruit, en zo moe dat ik mijn ogen niet meer open kon houden, toen ze met het avondeten kwamen moest ik weer overgeven. dit is de hele nacht doorgegaan en de dag daarna g[lees meer...]eslapen. De pijn was wel weg. Ik heb dit middel dan ook verder geweigerd.

17-05-2017 | Vrouw | 57
oxycodon (10mg)
Het heeft je toch noch een beetje leven terug

29-03-2017 | Vrouw | 61
Gewrichtspijn
kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Voelde me er niet goed bij, toepasselijk, en pijn bleef

07-09-2015 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
In 2013 heb ik voor de tweede keer een spondylodese-operatie ondergaan op niveau L4-S1 en tot januari 2015 waren mijn klachten volledig verdwenen. Helaas kreeg ik daarna dezelfde pijn terug: uitstralende pijn in mijn rechterbeen- en voet. Als basismedicatie gebruik ik tramadol en daarnaast bij extra pijn oxynorm. Dit medicijn werkt snel en haalt de scherpe kantjes eraf, ma[lees meer...]ar volledig pijnvrij maakt het je niet. Bij een lager dosis krijg ik er vaak een euforisch gevoel bij, bij hogere dosering word ik suf. Soms is dat laatste ook wel fijn, met name bij pijn in de avond omdat ik dan ondanks de pijn toch in slaap val.

27-08-2015 | Vrouw | 26
Pijn (algemeen)
Helpt mij persoonlijk effectief bij mijn pijnklachten. Diverse operaties en opnames gehad in de laatste 1,5 jaar. Natuurlijk wil je liever geen gebruik maken van opiaten, maar ik kan hiermee momenteel beter functioneren. Tip: Ik heb gekozen voor smelttabletten aangezien ik een ileo (dunne darm) stoma heb en smelttabletten dan beter worden opgenomen dan capsules!

16-02-2015 | Vrouw | 55
oxycodon
Heb sinds m'n 12 scoliose in ernstige mate. Ben uiteindelijk op m'n 14 geopereerd in radboud zkh. Was de enige kans om te overleven. Nu zijn de onderste drie wervels ernstig belast waardoor ik door Pijnpolie oxynorm kreeg voorgeschreven. Had ook eerst durogesic morfine pleister maar kreeg vorig jaar een geheel nieuw middel maar reageerde er zo heftig op dat ik de pleisters[lees meer...] heb laten staan. Ben door drie heftige maanden heen gekomen met alleen de oxcynorm. Doe het er redelijk op. Heb wel nog pijn maar probeer het vo te houden. Er is geen remedie meer om mij vd pijn af te helpen. Zenuwonderz spierweefsel en littekenweefsel lopen door elkaar heen. En doordat ik staven langs zijkanten rugwervel heb lopen kan er ook geen MRI gemaakt worden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum