Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

17-09-2022 | Vrouw | 63
Longkanker
Ik nam 3x20 per dag, ben aan t afkicken en sta op 2 x 10 per dag. Onmogelijk nog te verminderen pijn en weet met mijn benen geen weg.

20-05-2022 | Man | 61
oxycodon (10mg)
Als gevolg van een doorgemaakt Guillain-Barre syndroom met ernstige restletsels eind 2012 kreeg ik Oxynorm (de snelwerkende vorm van oxycodon) voorgeschreven door mijn neurologe. Aanvankelijk 5mg per dag. Ik had daar toen behoorlijk wat bijwerkingen van vooral dan met name sufheid. Het geneesmiddel deed prima zijn werk naar pijnbestrijding toe en de sufheid verdween ook[lees meer...] geleidelijk aan. Vandaag, bijna 10 jaar later, neem ik nog steeds Oxynorm, alleen de dosis is in de loop der jaren aanzienlijk verhoogd; momenteel kom ik aan 60 tot 80mg per dag. Naast het pijnstillend effect ervaar ik tevens een rustgevend en licht euforiserend effect hetgeen me op moeilijke momenten wel eens naar Oxynorm doet grijpen ook wanneer het niet echt nodig is in functie van de pijn. Dit laatste baart me wel enigszins zorgen. Ik ga ervan uit dat ik in die 10 jaar echt wel verslaafd geraakt ben aan Oxycodon en ik realiseer mij dat afkicken, mocht de tijd komen dat dit noodzakelijk is, geen pretje zal zijn. Ik hoop dat ik mij nog zolang als kan zal kunnen blijven behelpen met de huidige dosis. Het is alleszins het enige wat me door mijn dagen heen helpt.

27-04-2018 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie 😢

17-05-2017 | Vrouw | 57
oxycodon (10mg)
Het heeft je toch noch een beetje leven terug

25-03-2017 | Man | 51
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn
Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

14-01-2016 | Man | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb gisteren als reumapatiënt een nieuwe knie gekregen. Ik had totaal geen kraakbeen meer en de knie was door een val ook gedeeltelijk verbrijzeld. Na de operatie zij de orthopeed dat mijn knie er erg slecht aan toe was. In eerste instantie kreeg ik als pijnstilling Tramadol 50 Mg. en Paracetamol, hetgeen verlichting bracht. Hierna kreeg ik OxyNorm smelttablet tot max.[lees meer...] 4 keer per dag en dit helpt fantastisch.

09-09-2015 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Nek- / rughernia
Na zware operatie voor hernia in mijn rug heb ik enige tijd tegen de pijn oxynorm geslikt. In vergelijk met andere zware pijnstillers voor mij nauwelijks bijwerkingen en voelde mij er goed bij. Zeer tevreden.

20-04-2015 | Man | 57
oxycodon (20mg)
Gebruik de Oxynorm regelmatig indien ik een lichamelijke inspanning moet doen. Het is nodig om dan te kunnen blijven ademen. Het grote voordeel is dat het zeer snel en (voor mij) goed werkt, een klein nadeel is dat het maar voor ca 2 uur werkt. Nu heb ik de laatste tijd dat ik me (vooral 's-nachts) erg misselijk en heel beroerd voel en last heb van koud zweet zodra ik da[lees meer...]n weer de Oxynorm gespoten hebben verdwijnen die klachten weer dus ik ben bang dat dit toch de ongewenste ontwenningsverschijnselen zijn

28-09-2014 | Vrouw | 61
oxycodon
Na de operatie kreeg ik Oxinorm 5 mg 6 maal daags. Dit helpt perfect tegen de ergste pijn pieken. Samen met 4x daags 2 paracetamol is de pijn heel goed te doen.

09-04-2013 | Man | 42
oxycodon
42 jaar, zona opgelopen, dat geneest binnen 2 weken, maar het virus heeft de zenuwen van mijn linkerkant volledig verwoest! Door conflict ziekenkas over terug betaling kreeg ik pas na 8 maand de medicijnen, al die tijd verging ik van de pijn, brullen, roepen, smeken enz..., veel op spoed gezeten, opzwellen van benen, bijna linker been afgezet, zo dik was die! Als eens een [lees meer...]volwassen man zien wenen, smeken op de knieen om de pijn te stoppen?, wel ik ben die persoon. Uiteindelijk plat gespoten met morfine, maar huisarts schreef me oxynorm voor, een middel dat ze zwaar vermikte en stervende mensen geven..., een uurtje later verdween de pijn als ijs voor de zon! Zalig dat na meer dan 8 maand van helse pijn die pijn verdwijnt, helaas niet volledig, maar jullie begrijpen het wel. De bijwerkingen van overmatig zweten en slecht slapen neem ik erbij! Wat heel jammer is na een jaar balans: geen vrienden meer, die bleven weg, zelfs eigen familie gaf het op, relatie kapot, werk kwijt en in een hoekje geduwd door de staat als invalide, al mijn spaargeld op en een berg schulden, zware ligwonden enz... En over de eenzaamheid maar te zwijgen, want je bent door iedereen in de steek gelaten! Het zal nog langer duren om mijn leven weer op te bouwen, zeker nu je weet dat je op hulp niet moet rekenen!

05-04-2013 | Man | 53
Reumatoïde artritis
In de nacht schijn ik kaakklem te hebben gehad met als gevolg dat het kraakbeen dat aan bandjes hangt tussen de kaakkopjes en het kaakgewricht zijn verrekt. Klinkt gek, maar had dit eerst niet in de gaten, Kreeg echter steeds meer pijn en mijn kaken steeds minder ver van elkaar. Op het laatst moest de boterham tussen de tanden worden doorgeduwd. Pijn niet te harden en dit [lees meer...]was het moment voor een bezoek aan de (aankomend)huisarts, Deze schreef me gelukkig oxynorm voor en stuurde me door naar de kaakchirug. Uitgebreid foto's gemaakt en vond het voorgeschreven middel van de (aankomend) huisarts een uitstekende inschatting. Moet doorgaan tot de volgende controle, maar ben gelukkig pijnvrij. Echter, tot mijn verbazing werkt het middel ook bijzonder goed als aanvulling (?) op Arcoxia (Tauxib) tegen reumatische klachten. Al met al, voor mij een topmiddel. Ikzelf ervaar geen van de bijwerkingen en ben bijzonder blij dit medicijn voorgeschreven te hebben gekregen door de huisarts en bevestigd door de kaakchirug. Maar ook voor mij geldt dat ze de medicijnen mogen houden als ik de pijn kwijt ben. Zal het middel verder onder de aandacht brenegen bij de reumatoloog.

31-12-2012 | Man | 63
oxycodon
Oxynorm helpt mij zeer goed, ik gebruik er lyrica bij van 75 mg 3xdaags 2 medicijnen

31-12-2012 | Man | 65
oxycodon
Zenuwpijn aan mijn hand, tijdens de operatie is mijn zenuw geraakt, en buiten mijn verdoving geraakt.

02-01-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik gebruik de Oxynorm 20 mg. capsules nu bijna een jaar. Ben na ruim 2 jaar gebruik van Tramadol overgestapt op de Oxynorm omdat de Tramdol na gewenning onvoldoende werkte. Met de Oxynorm ben ik qua dosering begonnen met 3 maal daags 5 mg capsules inmiddels zit ik op een dosering van 4 maal daags 20 mg. Ik heb last van ernstige buikpijn klachten waarvan de oorzaak maar n[lees meer...]iet gevonden kan worden. Ik loop al 3 jaar bij een MDL-arts en inmiddels ben ik doorgestuurd naar een neuroloog en een internist. De neuroloog heeft bij het lichamelijk onderzoek geen vreemde dingen kunnen vinden maar voor de zekerheid toch een MRI-scan van het hoofd laten maken om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. Per toeval hebben ze toch iets ontdekt bij het maken van de MRI-scan. Ze hebben op de MRI-scan een tumor ontdekt tegen de Hypofyse. Na aanleiding van deze bevindingen heeft de neuroloog mij door gestuurd naar een internist voor verder onderzoek. Niet heel veel later hebben ze bij mij de ziekte van Addison gediagnostiseerd. (Dit houd in dat mijn bijnieren niet tot nauwelijks meer werken) Hiervoor krijg ik nu medicijnen namelijk Hydrocortison tabletten. Of mijn buikpijn mogelijk door de ziekte van Addison word ontdekt is de internist twijfelachtig over maar het zou natuurlijk kunnen. Er staan nog wat onderzoekjes te wachten dus hopelijk zullen die meer duidelijkheid gaan geven. Ik heb al meer dan 3 jaar ernstige buikpijn die zo ondragelijk is dat ik eigenlijk hele dagen in bed lig, als ik lig dan is de pijn nog een beetje dragelijk maar zo gauw ik overeind kom schiet de pijn er gelijk weer in. Het enige wat nog een beetje tegen de pijn helpt om de scherpe kantjes er wat af te halen is de Oxynorm maar helaas is de gewenning erg snel en daardoor is het ophogen van de medicatie helaas nodig. Verder ben ik wel erg tevreden over dit medicijn wel maak ik me zorgen over de toekomst... Wat moet ik nou als ik met de Oxynorm ook de maximale dagelijkse dosering heb bereikt? Is er dan nog wel iets anders wat mij kan helpen? Door de vele medicatie die ik al jaren slik lijkt het ook wel een beetje alsof ik immuun ben geworden voor veel medicatie. Ik hoop natuurlijk dat ze gauw zullen ontdekken wat de oorzaak van mijn buikpijn is al heb ik eerlijk gezegd na ruim 3 jaar daar zelf niet zoveel hoop meer op. Maar zolang er nog geen oorzaak voor gevonden is zit er voor mij niks anders op om door te gaan met de Oxynorm. Nou weet ik dat Oxynorm en buikpijn klachten ook niet echt een hele ideale combinatie is i.v.m verstopping in je darmen e.d. maar daar heb ik ook medicijnen voor en de positieve werking van Oxynorm weegt voor mij niet op tegen de negatieve bijwerkingen die het geeft. Ik ben over de Oxynorm als pijnstiller heel positief. De werking is goed alleen de gewenning van die medicijn is groot. Na een korte tijd moet je de Oxynorm al verhogen maar daar kun je natuurlijk niet eeuwig mee doorgaan... Dus ik maak me wel wat zorgen over wat te doen wanneer de Oxynorm ook niet meer werkt. Maar natuurlijk hoop ik dat ze voor die tijd eindelijk een oorzaak hebben gevonden voor mijn buikpijn zodat ze mij hiervoor mogelijk kunnen behandelen.

23-10-2011 | Man | 43
Pijn (algemeen)
Deze medicatie is een goede oplossing voor diversen pijnklachten, Ik lees inderdaad dat sommige mensen verslavings effecten krijgen. Dit probeer ik te onderbouwen cq uit te bannen door het alleen te nemen wanneer de pijnklachten te erg aanwezig zijn. Dus niet met een vaste freqentie.Tevens last van stemmingsstroming waarbij deze zelfs ook op de achtergrond treden. Maar mi[lees meer...]sschien komt dit ook doordat ik me isoleer van de massa mensen.... Bijwerkingen soms jeukend gevoel aan het aangezicht maar deze wegen tot heden toe niet op ten opzichten het voordeel. Ps sommige slapen hier ook op echter dit is niet op mij van toepassing. Sterker het houd me langer waker maar gebruik hiervoor slaapmedicatie.