Ervaringen met Tramadol/paracetamol

duizeligheid misselijkheid asthenie

Fibromyalgie (5 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Fentanyl (139 meningen)

30-06-2017 | Vrouw | 44
tramadol/paracetamol (325/37,5mg)
Hernia
Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.

11-03-2017 | Man | 66
tramadol/paracetamol (50mg)
Pijn (algemeen)

04-02-2015 | Man | 17
Hoofdpijn

28-11-2014 | Vrouw | 54
Nekklachten
Eerste week leek de pijn wat gedempt, maar daarna werkte het niet meer. Geen verschil na inname tabletten.

30-01-2021 | Vrouw | 37
tramadol/paracetamol (5)
Artritis
Het werkt zeer goed, behalve dan dat ik afwijkende bijwerkingen heb. Ik neem het nu niet meer omdat ik al 10 jaar afhankelijk was van dit medicijn. Ik was wel degelijk verslaafd en het heeft me veel moeite gekost om het af te bouwen en te stoppen. Ben nu op zoek naar iets wat me ook kan helpen en waar ik niet afhankelijk van word.

07-10-2020 | Man | 72
tramadol/paracetamol (37,5mg)
Ben daarnaast bekend met reumatoïde arthritis. Gelukkig had huisarts begrip voor mijn pijn lijden en schreef mij dit middel voor. Kreeg ongeveer 40 tabletten waarvan ik de helft heb gebruikt. Kon s'nachts weer slapen en kon overdag de pijn beter verdragen. Het heeft mij op adequate wijze in een moeilijke tijd geholpen. Kan mij niet voorstellen dat men verslaafd aan dit mid[lees meer...]del kan worden. Wel onderdrukte het mijn eetlust maar dat was zeer welkom i.v.m. te hoge lichaamsgewicht.

22-01-2020 | Man | 47
tramadol/paracetamol (37.5mg/325mg)
Liesbreuk
meermaals opereert aan liezen, rechter kant hebben ze dan maar een net gestoken, nooit kunnen verdragen van net, nu schijnt dat het zenuwpijnen zijn en die pillen hellen mij wel wat, juist jammer dat ik een mottig gevoel heb, maar pijn is zo goed als weg!

30-04-2019 | Man | 65
tramadol/paracetamol (37.5/325MG)
Chronische pijn, uitstraling in been en rugpijn. 2 tabletten per dag en kan weer functioneren.

25-01-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol (50Mg)
Artrose - gewrichtsaandoening
Pas begonnen met tramadol/ paracetamol omdat ander medicatie teveel bijwerkingen hadden en slecht zijn voor de lever. Daarnaast is tramadol/ paracetamol goed te verdragen voor mensen met een lactose-intolerantie zoals ik.

06-07-2018 | Man | 48
tramadol/paracetamol (37.5mg/325mg)

26-03-2018 | Vrouw | 49
tramadol/paracetamol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.

24-11-2017 | Man | 59
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Artrose van de wervelkolom
Deze tabletten gebruik ik voor pijnbestrijding in verband met een uitgedroogde tussenwervelschijf van de onderrug. De pijn verdwijnt voor het grootste gedeelte maar ik lig de hele nacht wakker. Daarbij wordt ook nog de ontlasting dik(obstipatie). Door af en toe enkele dagen geen tabletten te pakken verdwijnt de obstipatie.

17-01-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.

27-08-2015 | Vrouw | 19
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Onsteking door laserbehandeling op huid. Pijn is goed te dragen. Wel ontzettend moe en suf gevoel dat je elk moment in slaap kan vallen en verminderde eetlust.

18-08-2015 | Vrouw | 37
Hernia
Door een hernia ben ik last blijven houden van mijn linker been tot aan mijn voet. Er loopt een doof gevoel vanaf mijn bil tot aan hiel, tot aan twee linker tenen. Nu een anderhalf jaar later weer erg veel pijn. Krijg opnieuw een MRI. Vandaar tramadol/paracetamol voorgeschreven. Al snel na een uurtje voelde ik me lichter en een ontzettende droge mond kreeg ik en begon m'[lees meer...]n kaken samen te trekken. M'n lichaam begon te tintelen, en kon me niet ontspannen alsof ik hier geen controle over had.. Kreeg daarbij hartkloppingen en een gevoel moeilijk te kunnen ademen. Vreemde gewaarwording. Al met al duurde het een half uur en verdween het langzaam. Er leek een soort van piek moment te komen van de werking van de tablet. Ik was op dat moment ook in een andere omgeving. Niet handig... Beter om in huis te blijven. Mijn ervaring met dit medicijn, het haalt het de scherpe kantjes eraf, een piekmoment van de werkzame stof en stoned gevoel..

08-07-2015 | Vrouw | 21
Fibromyalgie
Vanaf mijn 14de erg veel pijnklachten. Vooral nek, schouders en rug. Werd met de jaren erger op mijn 19de ben ik uiteindelijk doorgestuurd naar een reumatoloog en constateerde fibromyalgie. Vooral veel nek en schouder klachten en rugklachten. Bij veel specialisten geweest, fysiotherapie, revalidatietraject gehad enz enz. Niks hielp om de pijn te verminderen. Dit medicijn [lees meer...]werk erg goed tegen de pijn. Vervelende bijwerken vind ik wel dagelijks misselijk, droge mond, erg loom ervan. Voor mij is dit voor nu de oplossing zodat ik bijna pijnvrij kan leven.