Ervaringen met Tramadol/paracetamol

duizeligheid misselijkheid asthenie

Fibromyalgie (5 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Zaldiar (229 meningen)
Fentanyl (139 meningen)

16-11-2014 | Vrouw | 47
Nek- / rughernia
In het begin erg veel nare bijwerkingen. Misselijkheid, watten in het hoofd. Hierna erg passief gebleven en depressief. En trager werkende darmen dus op de dag van inname altijd een laxeermiddel . Nu ik weet hoe het middel werkt (receptoren vol werkt het) slik je te veel heeft het niet een meer pijnstillend effect, wel meer bijwerkingen. Ik slik nu nog zo nodig 1 per dag[lees meer...] niet meer. Ongeveer 0 - 2 keer per week. Ik kan door de yoga de pijn beter opvangen. Heb nog wel last vd jeuk maar die neem ik voor lief en hindert mij niet echt. De eerste dag dat ik geen tramadol slik heb ik last van ontwenningsverschijnselen. Ik drink nooit alcohol en heb gemerkt dat ik met wat advocaat de klachten verminder. Verder nuttig ik nog steeds geen alcohol of andere middelen.

08-09-2022 | Vrouw | 40
tramadol/paracetamol (100mg)
Hernia
Na een acute hernia met uitval in mijn been en ondraaglijke pijn kreeg ik op vakantie direct tramadol injectie. Daarna tabletten van 100 en 50 mg met zo'n 250 mg tramadol per dag. Hierdoor kon ik bewegen en herstellen zonder de scherpe pijn. Geen misselijk gevoel als bij NSAID medicatie em de afbouw met 6 weken ging moeiteloos. Voor mij een zeer goede medicatie zonder [lees meer...]bijwerkingen, het algemene euforisch gevoel vd tramadol maakte de vakantie ondanks heftige pijn draaglijker.

13-12-2017 | Vrouw | 71
tramadol/paracetamol (37,5)
Artrose

27-05-2016 | Vrouw | 51
tramadol/paracetamol (100mg)
Aangezichtspijn

29-03-2015 | Man | 67
tramadol/paracetamol (50)
Had mijn ribben gekneusd, voorzover dat mogelijk is. Kon na een wk geen ademhalen van de pijn. De huisartsenpoli in het AMC Westeinde schreef mij Tramadol 50mg voor met 2 paracetamol. Hele dag geen last gehad en voor het eerst weer heerlijk geslapen. 3 x daags zo'n dosis vind ik teveel. De dosis zelf aangepast naar 2 x p.dag. De bijwerkingen neem ik maar voor lief, kreeg [lees meer...]last van jeuk en braakverschijnselen. Neem het nu in met yoghurt om de maag te ontzien en bevalt me beter.

28-11-2014 | Vrouw | 42
Fibromyalgie
super medicijn geen bijwerkingen en de pijn is nog niet helemaal weg maar t is uit te houden zo

17-10-2014 | Vrouw | 63
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Fibromyalgie
reeds 3 jaar pijnklachten, spieren en gewrichten , andere lichaamsklachten genezen minder vlug dan tegen vroeger. fibro is een vorm van reuma. yoga helpt , als je niet overdrijft. wandelen is ook goed, maar regelmatig eens een rustpauze inlassen. ik neem medicatie 1 pil combinatie van tramadol en paracetamol 37,5mg/325mg voor de pijn . huisarts heeft me nieuwe medicatie[lees meer...] bij geschreven maar ik moet het nog uitproberen of het verbetering brengt. voor de rest smeer ik de pijnlijke plaatsen in met gel tegen spierpijn om mijn maag te sparen, daar ik nog andere medicatie moet nemen.