Ervaringen met Zaldiar

Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

11-04-2017 | Man | 48
Lage rugpijn
na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.

15-01-2016 | Man | 65
Lage rugpijn
Ik had last van verkrampte rugspieren in de vroege ochtend. De gebruikelijke pijnstillers kwamen voor mij niet in aanmerking, omdat ik nierklachten heb. Eerst kreeg ik van de huisarts Tramadol, omdat deze via de lever wordt afgebroken ipv via de nieren. Mijn reumatoloog schreef echter Zaldiar voor, omdat dit veel sneller werkt. Ik neem het rond 04:00 uur en kan dan na een[lees meer...] kwartier weer verder slapen. Anders wordt het draaien en vermoeid vroeg opstaan. Ik heb ook pure Tramadol gebruikt, maar daarvan doe ik geen oog dicht. Als reactie op de Zaldiar krijg ik kleine puistjes met een grote, platte puskop op mijn rechter been, zowel in het midden van mijn boven- als onderbeen. Het oogt niet fraai, maar ik heb er verder geen last van.

16-05-2015 | Vrouw | 50
Lage rugpijn
Neem 3 keer per dag 2 tabletten en tussendoor extra paracetamol. Pijn is niet geheel weg, maar is wel te verdragen. Ben nog erg misselijk ervan en overgeven, maar hoop dat dat weggaat na gewenning, even volhouden!

01-04-2015 | Man | 53

08-07-2014 | Vrouw | 27
Lage rugpijn
Ik heb sinds maart rugklachten met daarbij uitstraling in de bil, het been, kuit en voet (tintelingen). Ik kreeg Zaldiar voorgeschreven, 3x per dag 1 tablet. De pijn werd dragelijker. Wel bijwerkingen als sufheid, misselijk en soms een gehaast/ nerveus gevoel. Daarna verminderd en zelfs gestopt, het leek beter te gaan. Toen door mijn rug gegaan en sindsdien zit ik weer aan[lees meer...] de Zaldiar in combinatie met extra paracetamol. Afgelopen week bij de arts geweest en ik moet morgen voor een mri, dan weet ik (hopelijk) eindelijk wat ik nu precies mankeer. Arts heeft inmiddels de dosering verhoogd naar 3x per dag 2 tabletten. Soms red ik het met 1, maar met name de ochtend neem ik er 2 in. Sinds ik ben begonnen met de hogere dosering heb ik meer last van sufheid, misselijkheid, zweten en jeuk op mijn hoofd. Heel vervelende bijwerkingen, maar als dit mijn pijn verminderd/ dragelijker maakt, dan neem ik het maar voor lief.

06-09-2013 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
Ik neem dit medicijn nu al een jaar. Ik had constant last van rugpijn met uitstralingen van bil naar voet. Geen hernia maar lumbo-ischialgie. Volledig pijnvrij ben ik nooit,maar het is draaglijk. Ik ben nog jong,werk in de zorg en moet blijven functioneren. Het grote nadeel is dat het verslavend werkt. Ik neem er maximum 3 per dag. Ook heb ik soms last van nervosite[lees meer...]it.Als je Zaldiar te laat op de avond inneemt kan je moeilijk de slaap vatten. Het eerste half jaar dat ik dit innam was ik hyperactief,dis is nu omgeslaan naar soms depressieve stemming en stemmingswisselingen. Met de wagen rijden is geen enkel probleem. Al bij al is het voor mij een goede oplossing om te kunnen blijven werken.

21-09-2022 | Man | 49
paracetamol / tramadol (60mg)
Lage rugpijn
Heb na verschillende infiltraties als tussenoplossing zaldiar gekregen. Voor mij gaat een wereld open. Ik ben altijd superenergiek geweest maar dat werd de laatste jaren geremd door die zeurende lage rugpijn. De anestesist zei als je beter kan functioneren met medicatie moet je he afwegen. Ik neem er smorgens 1 preventief en bij een lange werkdag nog 1 en ik voel me als he[lees meer...]rboren. Totaal geen bijwerkingen buiten slapeloosheid als ik te laat eentje neem. Voor mij een wondermiddel

05-04-2016 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Na verschillende malen behandeld te zijn op de pijnpoli, waar geen verbetering in zat, vertelde een verpleegster: er zijn weinig mensen, mevrouw, die zonder medicijnen door het leven gaan op uw leeftijd. Van lieverlee wil je toch zonder pijn verder en nu gebruik ik al 5 jaar Zaldiar. Wel het merk, want een ander merk met dezelfde stof gaf (ik heb het echt geprobeerd) depre[lees meer...]ssie verschijnselen.

04-08-2015 | Man | 81
Lage rugpijn
Ik gebruik 1 capsule per dag (inname: voor het naar bed gaan). De minimale dagelijkse inname is voldoende, om de ergste pijn te bestrijden en een normaal leven te leiden.

16-06-2015 | Man | 55
Lage rugpijn
Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.

04-11-2014 | Man | 53
Lage rugpijn
Ik gebruik Zaldiar nu sinds begin 2013 en ik moet zeggen dat ik het echt een wondermiddeltje vindt. Het eerste medicijn waarvan ik geen bijwerkingen ervaar en dat na een klein halfuurtje begint te werken. Ik heb last van lage rugpijn en kan zonder Zaldiar niet normaal lopen dus niet goed functioneren maar eenmaal Zaldiar geslikt verdwijnen de rugklachten en kan ik gewoon a[lees meer...]lles weer meedraaien. Dus voor mij is de keuze van de huisarts voor Zaldiar een goede geweest.