naproxen

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

10-01-2017 | Vrouw | 15
Menstruatiepijn
ik gebruik aleve feminax al denk ik 2 jaar en de laatste paar keer merk ik dat het veel minder goed begint te werken. omdat ik ook altijd veel last heb van misselijkheid (dit komt niet door de tabletten) is normaal functioneren veel moeilijker geworden, en lig ik dus echt ziek in bed met mijn menstruatie. ik zou graag een ander medicijn willen proberen.

31-03-2016 | Vrouw | 16
naproxen (250mg)
Menstruatiepijn
Ik heb dit middel een paar keer ingenomen tijdens mijn menstruatie, dit was zonder enige bijwerkingen en niet maandelijks (wanneer het mij uit kwam). Het werkte heel erg goed. Maar na een tijdje toen ik besloot het zelf te kopen en ik het innam, kreeg ik flinke maagklachten... Ik heb mijn tweede tablet niet eens ingenomen. De klachten hebben weken geduurd en heb mijn tenta[lees meer...]mens zelfs gemist. Uiteindelijk ben ik naar de dokter gegaan en het blijkt dat in een ontsteking/ een zweer in mijn maag had. Na medicatie is het weg. Er zitten dus zeker bijwerkingen aan.

16-07-2022 | Vrouw | 17

16-09-2020 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik gebruik al ruim 3 jaar aleve feminax. Beginnende menstruatiepijn neem ik er altijd twee in en ergste pijn is weg! Afgelopen week al 2 dagen pijn in me buik. Verder niet echt naar bijsluiter gekeken..! Sochtends 2 tabletten om 7 uur, 10 uur en weer om 14 uur. Normaal doe ik dit nooit want werken ze gewoon. !! Omdat de pijn niet wegging ben ik dus meer gaan slikken. En[lees meer...] wat voelde ik me beroert! Ondertussen al 2 dagen misselijk en pijn in me buik. Ipv max 2 en na 8 uur weer 1tje heb ik er 6 ingenomen..Heel dom van mezelf natuurlijk, voortaan eerst de bijsluiter maar eens lezen! Voorlopig leg ik de komende maanden alive aan de kant. Gebruik ik wel paracetamol.

03-06-2016 | Vrouw | 18
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Ik neem het altijd in op de dag dat mijn menstruatie begint. Ik heb dan altijd hevige krampen maar met aleve feminax heb ik nergens last meer van. Voor mij is 1 tablet meestal al voldoende, maar soms werkt het niet en heb ik er toch 2 nodig. Dit is echt het wondermiddel voor menstruatiepijn!

01-11-2015 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik vind het erg fijn. Ik gebruik het nu een jaar. En mijn buikpijn is draaglijk geworden. En ik verlies ook minder bloed, waardoor ik niet steeds naar het toilet loop. Ik neem de eerste dag 2 tabletten in. En de rest van de menstruatie 1 tablet.

04-06-2015 | Vrouw | 18
naproxen (220mg)
Onregelmatige menstruatiecyclus
1x in de 2 maanden is mijn menstruatie hevig en dan helpen deze pillen fijn tegen de buikkrampen en misselijkheid. Ik slik er 2 per dag op de hevigste dagen en dat bevalt heel goed.

16-11-2020 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Niet elke menstruatie is even heftig voor mij, ze vallen soms enorm mee. Nog altijd geen idee waaraan dit nu precies ligt. Soms kunnen ze ineens heel heftig zijn, de krampen. Het ergste is wanneer de pijn doorschiet naar de rug en bovenbenen. Dit kan ineens zomaar zo zijn, ook later, op de 3e of zelfs 4e dag. Wanneer ik aan het werk ben is Aleve dan echt mijn redder. Z[lees meer...]onder Aleve kan ik gewoon niet lopen zonder dat de krampen mijn dagelijks leven verstoren en ik gewoon in bed moet liggen tot het over is. Ibuprofen doet dan toch niet genoeg. Ligt eraan hoe hevig het door is geschoten maar meestal doet één tablet na 15min al wonderen. Heb ook geen last van bijwerkingen, waar ik er normaal altijd gevoelig voor ben. Ik ben ook zo'n miep die geen hele pillen door kan slikken, dus ik breek ze altijd in hele kleine stukjes. De smaak is pittig, maar dit is dan ook niet de manier waarop het bedoelt is in te nemen. Zolang ik het tablet neem met wat te eten, ook al is het maar een cracker of iets, heb ik na korte tijd nergens meer last van en kan ik gewoon lopen/rennen/springen/fietsen en weer doorgaan. ;) Zeer aan te raden!

30-07-2020 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Fenimax al 2 jaar en echt, ik kan niet meer zonder! Zodra ik merk dat de pijn zwaarder is en ik er echt hinder van ondervind dan neem ik 2 aleve feminax. Ze werken bij mij binnen 20 minuten al, en de pijn gaat eigenlijk altijd weg. Na 8 uur merk ik dat ze uitgewerkt zijn, dan komt de pijn er weer door heen. Dan pak ik 1 tablet en ben er zo weer van af! Be[lees meer...]n er echt super blij mee dat dit medicijn bestaat. Ik heb zelf geen last van bijwerkingen. Echt ontzettend tevreden! Dikke aanrader!

30-08-2017 | Vrouw | 20
naproxen (250mg)
Menstruatiepijn
Ik ben 20 jaar en gebruik dit medicijn bij iedere menstruatie. Dit zorgt ervoor dat de krampen buikpijn en rugpijn stoppen en vooral ( heel wenselijk ) het bloeden stopt. Ik raad dit zeker aan. Kan niet meer zonder

01-09-2016 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Ik neem het elke maand in, eerste twee dagen twee tabletten in een keer en als ik in avond weer last heb nog een. Het werkt perfect! Ik heb de eerste drie dagen vreselijke krampen maar die zijn helemaal weg! Het enige nadeel is dat ik last van bijwerkingen heb waaronder hartkloppingen. Maar daar heb ik het wel voor over.

24-06-2021 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Feminax sinds een paar maanden, voorheen gebruikte ik ibuprofen. Het prijskaartje is fors hoger dan dat van ibuprofen, maar ik besloot om het toch te proberen. De werking (bij gebruik volgens de instructies, eerste dosis 2 tabletten, daarna 2 per 24 uur) is gelijk aan ibuprofen (400 mg, 3 keer per dag). MAAR, het werkt een aantal uur langer. Pijnstiller[lees meer...]s en andere medicijnen lijken bij mij korter te werken dan normaal, voor ibuprofen zo'n 5-6 uur. Hierdoor werd ik rond 5 uur 's ochtends wakker van de pijn omdat het uitgewerkt was. Op het moment dat je een nieuwe neemt duurt het zo'n 30-60 minuten voordat het werkt. Mijn menstruatiepijn is behoorlijk heftig, dus na een half uur wachten en draaien in bed om een comfortabele positie te vinden, was ik bijna in tranen van wanhoop. Soms kon ik dat laatste uurtje voor de wekker nog in slaap vallen, soms ook niet. Sinds ik Aleve gebruik is dit niet meer voorgekomen en dat is die paar extra euro waard voor mij. Ik kan weer fatsoenlijk slapen tijdens mijn menstruatie. Werkt het beter dan ibuprofen? Nee, hetzelfde (voor mij). Maar als je behoefte hebt aan een langer werkend middel is het fantastisch.

02-10-2016 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik gebruik al een aantal jaren aleve feminax en ben tevreden. Ik heb geen bijwerkingen. Ik word in de ochtend ongesteld en dan beginnen ook de krampen ik begin dan met 2 tabletten en die werken binnen een uur. Krijg ik na 7-8 uur weer last neem ik nog een tablet. Ik heb het alleen nodig op mijn eerste dag dan is de pijn het hevigst. Ik ben zeer tevreden.

05-04-2021 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik gebruik aleve feminax alleen wanneer ik zware buikpijn en/of lage rugpijn heb tijdens mijn ongesteldheid. Ik vind het onmogelijk om zonder dit medicijn te concentreren op werk wanneer ik erge last heb. Ik raad het daarom elke vrouw aan die erge last heeft van haar menstruatie, want dit red elke zoveel maanden mijn leven. Ik slik het maar 1x per menstruatie (elke dag sli[lees meer...]kken is niet nodig voor mij).

24-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik heb twee keer (met 2 jaar ertussen ongeveer) een enkel tabletje aleve feminax uitgeprobeerd tegen mijn normaliter al fikse menstruatiepijn, maar het mocht niet baten. De eerste keer (12-13 jaar oud) dacht ik nog niet zozeer dat het aan het pilletje lag dat ik zo doodziek werd dat ik weggedragen moest worden door een docent en verder moest overgeven en niks meer kon van [lees meer...]pijn, maar na de tweede keer wist ik dat dat niet mijn normale menstruatie klachten waren. De tweede keer (15-16 jaar) dat ik Aleve uitprobeerde, bleef ik om de 10 sec kort m'n bewustzijn te verliezen, moest ik weer weggedragen worden, heb ik weer overgegeven en trok het bloed uit m'n ledematen waardoor m'n vingers en tenen blauw kleurde. En dan heb ik het nog niet over de menstruatie krampen die alleen maar erger leken te zijn. Voor mij geen Aleve of andere producten met naproxen meer, want die hel wil ik niet nogmaals meemaken. Ik ga er vanuit dat het voor veel mensen wel een oplossing kan zijn, maar pas altijd op met wat je inneemt; niet elk medicijn werkt even goed voor elk individu.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum