Arcoxia

Reuma (19 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)
Wervelkanaalstenose (0 meningen)

Acetylsalicylzuur (99 meningen)

20-02-2019

01-02-2019

Ziekte van Bechterew

Eerste keer na inname hartkloppingen. Even gestopt. Na een poosje weer begonnen, geen last meer en uitsluitend positieve ervaring. Nu na ca 3 jaar over naar MYX .. ben benieuwd hoe dat werkt.
29-03-2016

Ziekte van Bechterew

Op mijn 15e is de ziekte van Bechterew vastgesteld. Heb toen Naproxen voorgeschreven gekregen en dit werkte top! Tot ik vanaf november 2015 begon te merken dat de Naproxen mij niet meer de dag door kon helpen en ik tegen 16:00 uur weer last in de bekken regio begon te krijgen. Na een afspraak bij de reumatoloog kreeg ik Etoricoxib voorgeschreven. Dit had een langere werkin[lees meer...]gsduur, en dit merkte ik dan ook direct. Nu nergens geen last van wanneer ik t medicijn heb ingenomen. Merk zelfs dat in goede periodes ik helemaal geen medicijn hoef in te nemen, waar ik met naproxen dit niet kon, want dan kreeg ik wel weer last. Vooralsnog dus erg tevreden.
07-12-2015

Ziekte van Bechterew

Na vele onderzoeken, de ziekte van Bechterew vast gesteld. Reumatoloog stelde onmiddellijk Arcoxia voor vanwege de weinige tot geen bijwerking in maag en darmen (in tegenstelling tot andere alternatieven). Werkt onmiddellijk, en als ik het medicijn twee dagen niet neem, merk ik daar ook onmiddellijk de effecten van (pijn die terug keert etc). Enige vervelende bijwerking zi[lees meer...]jn wekelijks aften in de mond.
18-01-2015

Ziekte van Bechterew

Ik heb gesukkeld met mijn bovenrug sinds een autoongeluk 23 jaar geleden, periodes gehad die beter waren dan anderen, vooral slechtere periodes in combinatie met stress. Twee tot drie jaar terug begon ik ook lage rugpijn te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, leek Arcoxia mij de meeste pijnverdrijvend te zijn. Toch ben ik alles behalve pijnvrij. Dan vraag je j[lees meer...]e af of Arcoxia zijn effect heeft of als het sowieso zou zijn verbeterd zonder deze medicatie. Nu zit ik in een heel moeilijke periode en wil er niet aan wagen om even te "checken" of ik ook zonder Arcoxia zou kunnen leven. Misshien later eens. De medische wereld kan moeilijk uitsluiten waarom ik aan rugpijn lijd. Ik zou graag willen weten of er andere rug- of Bechterew patienten hetzelfde hebben voorgehad.
27-08-2013

Ziekte van Bechterew

Aanvanelijk ging het redelijk, maar na korte tijd ging het medicijn een tegengesteld effect vertonen. Ik werd 's nachts wakker van hevige pijn in nek, schouders en onderrug. Ook had ik last van neusverstopping op 1 neusgat. Hier kan ik dus helaas niet mee doorgaan. Blijft Celebrex over, maar dat geeft bij mij weer meer last van maagklschten.
06-11-2012

Ziekte van Bechterew

Al jaren last van onderrug. Toen ochtendstijfheid daar bij kwam maar eens onderzoek laten doen > Bechterew was de uiteindelijke diagnose (2 versleten SI gewrichten). Begonnen met Arcoxia, 's avonds innemen, zodat bij opstaan het effect hiervan maximaal zou zijn. Dit werkte prima en na 4 weken was ik die ochtendstijfheid kwijt. De overige rugpijnklachten zijn niet weg, maar[lees meer...] minder scherp aanwezig. Nu na ruim anderhalf jaar is de status exact hetzelfde, maar begin wat meer bijwerkingen te krijgen. Meer darmklachten en benauwdheid (druk op borst). Ben nu gestopt om te checken of bijwerkingen verdwijnen (en ook benieuwd of ochtendstijfheid terugkeert).

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum