Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-09-2023 | Vrouw | 39
etoricoxib (0)
Reumatoïde artritis
Ik gebruik dit medicijn niet meer, heb het tijdens een opvlamming gebruikt, maar dat is al lang geleden.

16-10-2022 | Man | 66
Ziekte van Bechterew
ZONDER ARCOXIA ZOU IK GEEN LEVEN HEBBEN GELUKKIG NIET TE VEEL BIJWERKINGEN BIJ MIJ

28-12-2020 | Vrouw | 69
etoricoxib (30mg)
Artrose
Artrose in mijn voet en voor iemand die een paar uur per dag gaat wandelen en al mijn boodschappen tevoet doet een probleem als je pijn hebt, sinds vorige week van de voet orthepedist arcoxia 30mg voorgeschreven gekregen en ik ben heel tevreden s'morgens 1 pilletje en de ganse dag zo goed als pijnvrij en geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo want normaal ben ik heel [lees meer...]gevoelig aan medicijnen! Ik hoop dat mijn huisdokter het ook wil voorschrijven, dat is nog af te wachten! Eerst gebruikte ik ibuprofen!

10-12-2020 | Vrouw | 39
Ziekte van Bechterew
Het is mijn eerste medicatie voor de ziekte van Bechterew. Het helpt enorm tegen de constante hoofdpijn, pijnlijke heupen/ SI gewricht. Schouders en nek. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer een beetje terug heb gekregen.

17-10-2020 | Man | 32
Gewrichtsontsteking
Ontsteking in mijn knie. Ik kon amper lopen. Eerste dag begon goed. Na de middag kwam de pijn terug. ( ongeveer 18 uur na inname). Vanaf dag 2 geen pijn meer en kan weer normaal lopen.

23-08-2020 | Vrouw | 47
etoricoxib (120mg)

16-05-2020 | Vrouw | 40
Artritis
Erg goed medicijn, zonder bijwerkingen voor mij.

11-05-2020 | Vrouw | 55
Artrose
Ik heb fibromyalgie, al jaren gebruik ik arcoxia 90 Mg. Het werkt bij mij geweldig. Mijn huisarts is tegen dit medicijn maar ik wil er zeer beslist niet van af. Dus we hebben een heel groot probleem nu. Ik kan niet en wil niet zonder

21-01-2019 | Man | 54
etoricoxib (120mg)
Artrose
Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.

05-12-2018 | Vrouw | 59
Syndroom van Tietze
Al jaren geregeld kortstondig maar meestal langdurig pijn vanwege het syndroom van Tietze. Al veel geprobeerd qua paracetamol, brufen en diclofenac. Onlangs kennis gemaakt met Arcoxia. Wow ! Meteen na de eerste pil verdween de pijn. Ik slikte er ook een maagbeschermer bij. Geen bijwerkingen (hoewel misschien iets duizeligheid?). Durfde er eigenlijk niet meer mee te stoppen[lees meer...]. Ik ben nu bijna 30 dagen verder. Toch -vanwege de zwaarte van dit medicijn- ga ik in overleg met de huisarts-assistente nu weer even verder met paracetamol (3 a 4 x1000mg). Ben benieuwd.

13-12-2017 | Vrouw | 71
etoricoxib (30mg)
Artrose
Hielp wel, maar onvoldoende. Mocht maar twee weken genomen worden, dan een pauze inlassen en daarna terug innemen. Bij de start moest ik 120 mg innemen. Toen kreeg ik bloedingen, die op mijn leeftijd niet normaal waren. Ben dan overgeschakeld naar 30 mg. Een ander vervelend probleem is dat je elk jaar een goedkeuring van de geneesheer-adviseur moet hebben.

22-10-2017 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis

06-07-2017 | Vrouw | 48
Artrose
Heb al jaren nieuwe knie nodig, maar was nog te jong. Als overbrugging voor operatie (stond op wachtlijst) arcoxia voorgeschreven gekregen en het middel is fantastisch!! Pijnbeleving gaat jaren terug en die wachtlijst moet het nu al paar jaar zonder mij doen! Slik het wanneer ik het nodig heb of als ik weet dat ik veel ga lopen. Bij warm weer opgezette voeten, verder geen [lees meer...]bijwerkingen.

02-07-2017 | Vrouw | 63
etoricoxib (60mg)
Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.

31-08-2016 | Man | 46
Nek- / rughernia
Na een discus degeneratie L5-S1 deze tablet als paardenmiddel gekregen van de huisarts. Discus geheel verpulverd en geen zicht op operatieve behandeling. Werkt uitstekend als combi Pijnstiller, spierverslapper na weer een nacht niet weten hoe je moet liggen en als ontstekingsremmer door de resten discus tussen de wervelschijven. 2006 tot 2012 dagelijks gebruikt. Nooit pr[lees meer...]oblemen of bijwerkingen. 2012 via spondolydese verholpen en sindsdien Arcoxia als incidentele pijnstiller. Ca. 1-2x per week Sinds enkele weken via de apotheek TAUXIB 90 mg gekregen. Zou hetzelfde moeten zijn. Werkzame stof Etoricoxib mag misschien hetzelfde zijn alleen reactietijd is veel langer en als bijwerking continue hoofdpijn.

14-04-2016 | Vrouw | 71
Osteopero-stenose-dus veel pijn.