Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

15-01-2019 | Vrouw | 5
etoricoxib (120mg)
Chronisch pijnsyndroom
voor de pijn in me rug hielp de arcoixa en artrose

20-05-2018 | Vrouw | 17
Chronisch pijnsyndroom

22-03-2024 | Man | 20

hartkloppingen slapeloosheid opvliegers

Mocht het middel op indicatie nemen. Het medicijn op indicatie bij pijn voor 5 dagen genomen. De pijn werd effectief onderdrukt en de stijfheid was ook verminderd. Helaas kon ik 5 nachten lang niet slapen, kreeg ik opvliegers en had ik de laatste nacht hartkloppingen. Wegens deze redenen gestopt met het middel. De ontsteking was destijds vrij goed onderdrukt. Het middel[lees meer...] werkt dus goed, echter geeft het bij mij te veel vervelende bijwerkingen om ermee door te gaan...

16-10-2015 | Vrouw | 20
etoricoxib (120mg)
Artritis psoriatica
Medicijnen werkt voor geen meter. bijwerkingen: heel erg moe. Van haast niet kunnen slapen, niet meer naar school/werk kunnen gaan. 12uur savnds naar bed, 5uur smiddags uit bed kunnen gaan. En dan nog steeds moe zijn. ook heb ik erge maagklachten erdoor gekregen.

03-04-2014 | Vrouw | 21
etoricoxib (90mg)
Nu twee maanden in gebruik. Werkte pas na ruim een week. Last van dikke, rode tenen die zeer gevoelig zijn. Reumatoloog schreef dit voor, ookal heb ik maar 1 nier. Na een week begon de medicatie aan te slaan, maar blijf een dik gevoel houden. Het opzetten kwam later ook terug. Gevoeligheid is wel weg. Wel last van een vieze smaak en vermoeidheid. Daarnaast blijft de zwelli[lees meer...]ng deels, zetten mn armen enigszins op en voel ik mij veelal suf.

25-02-2018 | Vrouw | 23
etoricoxib (90mg)
22 februari zijn mijn keelamandelen verwijderd en van de kno arts kreeg ik arcoxia 90mg voorgeschreven. Met psychische klachten loop ik al jarenlang bij een ggz instelling de deur plat en ben net enkele maanden vrij van antidepressieva. Ik begrijp niet hoe ze mij dit vreselijke middel hebben kunnen voorschrijven zonder eerst door te vragen over mijn psychische gesteldheid[lees meer...]. Ik kreeg er angst gevoelens van en depressieve gedachten(die ik hiervoor allang kwijt was geraakt). Tegen de pijn hielp het ook nauwelijks. De 2de nacht na de operatie waren de pijn en depressieve gevoelens zo erg geworden dat ik er serieus over nadacht om een einde te maken aan mijn lijden.. Wel, zaterdagmiddag naar de huisartsenpost. Deze dachten dat ik er een infectie met pus overheen had gekregen in mijn keel. Op naar de spoedeisende hulp. Kno arts gezien en deze denkt dat het beslag is, de witte aanslag op mijn wonden. Door niet voldoende werkende pijnstilling kon ik haast niet meer slikken. Blijven drinken word er maar gezegd, zodoende tramdol pijnstillers gekregen. Deze werkte beter. Het is nu zondag 25 februari en ik heb voor het eerst sinds woensdag avond een mini hapje pap kunnen eten.

07-04-2013 | Vrouw | 25
Artritis
werkte meteen tegen de stijfheid. roodheid en gezwollenheid van gewrichten houdt aan. Pijn niet volledig onder controle

11-12-2012 | Vrouw | 25
etoricoxib
Na 5 weken een vreemd, pijnlijk en heen en weer schuivend getik te voelen in mijn schouderblad dit medicijn voorgeschreven gekregen. (en fysio, daar ga ik ook wekelijks heen) Normaliter had hij diclofenac voorgeschreven maar dit doet weinig bij mij dus toen kwam hij bij etoricoxib. Ik slik dit medicijn nu anderhalve week en het doet volgens mij niet veel, mijn schouderblad[lees meer...] blijft pijnlijk en raar voelen en daarbij heb ik er ook flinke maagklachten door gekregen. Vannacht zelfs zeiknat wakker geworden zonder ziek te zijn en de balkondeur opengegooid, zo erg was ik aan het zweten. Heel vreemd. Ik heb buikpijn, schouderpijn en word soms badend in het zweet wakker (heb ik echt nooit). Niet echt een succes, als de twee weken voorbij zijn en het hetzelfde blijft ga ik vragen om wat anders, dit is waardeloos.

04-01-2017 | Man | 26
Ontsteking (mond)
Heb een wortelkanaal behandeling gehad, zit in de tussen fase, vulling moet nog worden vervangen. Er vormt zich een lichte ontsteking onder mn kies met een kloppende pijn, ook eten met de kies is pijnlijk. Heb voor ontsteking en pijn remmer arcoxia gekregen, ibuprofen werkte 10 x zo goed tegen de pijn. Ik voel me alleen lichtelijk duizelligheid en begin een beetje last te [lees meer...]hebben van hoofdpijn. Ik stap voor de laatste paar dagen van af morgen weer terug op fluide 400mg ibuprofen, die neem ik om de +-4/5 uur en dat houd de pijn tenminste weg.

29-03-2016 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Op mijn 15e is de ziekte van Bechterew vastgesteld. Heb toen Naproxen voorgeschreven gekregen en dit werkte top! Tot ik vanaf november 2015 begon te merken dat de Naproxen mij niet meer de dag door kon helpen en ik tegen 16:00 uur weer last in de bekken regio begon te krijgen. Na een afspraak bij de reumatoloog kreeg ik Etoricoxib voorgeschreven. Dit had een langere werkin[lees meer...]gsduur, en dit merkte ik dan ook direct. Nu nergens geen last van wanneer ik t medicijn heb ingenomen. Merk zelfs dat in goede periodes ik helemaal geen medicijn hoef in te nemen, waar ik met naproxen dit niet kon, want dan kreeg ik wel weer last. Vooralsnog dus erg tevreden.

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reumatoïde artritis
Ik heb Arcoxia gekregen nadat ik door Celebrex een maagzweer heb gekregen (hoogstwaarschijnlijk). Ik kreeg vrijwel direct heel erg last van diarree (water). Dit heeft 6 weken aangehouden (ben er te lang mee doorgelopen). Een week nadat ik ben gestopt, op aanraden van de apotheek, zakten de darmklachten af. Na een paar weken probeerde ik het toch weer (heb 3 volle doosjes t[lees meer...]huis, plus pijn) maar ik kreeg vrijwel direct weer darmklachten. Ik heb een darmaandoening dus ik ben wel wat gewend maar dit was heel extreem. Geen fijn medicijn.

29-01-2018 | Vrouw | 27
Kiespijn
Pijnstilling genomen om kiespijn te onderdrukken. Echter na 3 dagen gestopt omdat ik mijn gedachten naar extreme negativiteit neigen, ik me zeer vermoeid voel en last heb van een opgezette buik.

07-12-2015 | Man | 31
Ziekte van Bechterew
Na vele onderzoeken, de ziekte van Bechterew vast gesteld. Reumatoloog stelde onmiddellijk Arcoxia voor vanwege de weinige tot geen bijwerking in maag en darmen (in tegenstelling tot andere alternatieven). Werkt onmiddellijk, en als ik het medicijn twee dagen niet neem, merk ik daar ook onmiddellijk de effecten van (pijn die terug keert etc). Enige vervelende bijwerking zi[lees meer...]jn wekelijks aften in de mond.

17-10-2020 | Man | 32
Gewrichtsontsteking
Ontsteking in mijn knie. Ik kon amper lopen. Eerste dag begon goed. Na de middag kwam de pijn terug. ( ongeveer 18 uur na inname). Vanaf dag 2 geen pijn meer en kan weer normaal lopen.

14-10-2015 | Vrouw | 32
etoricoxib (60mg)
Gewrichtsontsteking
2 weken gebruik om ontsteking in knie uit te sluiten. Niets minder pijn gehad, in knie geen enkele verandering. Wel 2 weken enorm moe met depressieklachten en algehele somberheid, erg vervelend.

14-02-2015 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.