Ervaringen met Celebrex

Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

02-12-2009 | Vrouw
Spierreuma

19-11-2009 | Vrouw
Artritis Psoriatica
Het middel werkt pijnstillend goed, het haalt de ergste pieken van de pijn weg. Ontstekingremmend merk ik nu na 3 weken nog weinig. Ik heb geen last van bijwerkingen en voel mij verder prima met deze medicatie.

23-09-2009 | Vrouw
Crohn, reuma

31-05-2009 | Vrouw
Reuma

23-03-2009 | Vrouw
P.M.R.
Ik slik celebrex nu een aantal weken en het reageert goed op gewrichtspijn. Ik merk wel dat je er wat hyper van wordt. Het medicijn krijgt nu wel veel negatieve publiciteit en wordt vergeleken met Vioxx wat uit de handel is gehaald. Het Med.Farmacotherapeutische Kompas moedigt het gebruik niet aan. Ik weet dus niet of ik ermee door moet gaan?

16-03-2009 | Man
Pijn van een operatiewond
De eerste twee dagen werkte het middel goed en zonder bijwerkingen. Daarna begonnen de bijwerkingen de kop op te steken en deze verergerden elke dag. Ik werd er versuft, verward en emotioneel onstabiel van, en had ook een steeds erger wordend flauw en slap gevoel. Ik heb de kuur afgemaakt zoals mijn arts mij zei, maar in het vervolg zal ik om een ander middel vragen mocht [lees meer...]ik geopereerd moeten worden.

25-01-2009 | Vrouw
celecoxib
Gewrichts en spierpijn naar ongeluk
Celebrex helpt goed tegen de pijn maar de bijwerkingen vind ik niet fijn. Het werkt op mijn stemmingen en mijn slaapritme is geheel verstoord. Na inname ben ik erg moe en duf en wil het liefste weer slapen. Het verstoort mijn dagelijks leven en ik heb dan ook besloten om te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat niet iedereen zo op het medicijn reageert en wens jullie dan o[lees meer...]ok een beter resultaat. Groetjes margit.

16-11-2008 | Vrouw
Artrose pijn na heupprotese
Aanvankelijk dacht ik het ideale middel gevonden te hebben. Geen last van de maag en het hielp aardig. Totdat ik steeds slechter ging slapen,eerst denk je niet dat het medicijn de oorzaak is. Lees de bijsluiter maar. Nu,na 5 maanden slaap ik weer goed maar ben niet erg tevreden over Naproxen dat nu voorgeschreven is. Het blijft tobben!!!!

11-11-2016 | Man | 16
Chronisch pijnsyndroom
Voor de Celebrex heb ik heleboel andere medicatie gehad. Waar ik gigantische bijwerkingen van kreeg. Mijn dokter raden mij de Celebrex van pfizer aan. Dit werkte voor mij doen goed. Ik had nog wel wat pijn maar ik kon meer. De goedkopere variant van de Celebrex werken voor mij niet. Ik neem de Celebrex samen met de Morfine en de Cannabis olie ( op medicinaal )

30-07-2017 | Man | 18
celecoxib (100mg)
Ziekte van Bechterew
Ik ben momenteel 18 jaar en sinds mijn 16de/17de werd vastgesteld dat ik de ziekte van Bechterew had omdat ik een blijvende ontsteking had aan mijn bekken (SI-gewricht). Ik was eerst begonnen met Diclofenac en dit remde de ontsteking, ik voelde niks. Ik kon nog zonder pijn (intensief) voetballen, zaalvoetballen, etc.. Na 9 maanden Diclofenac te gebruiken kreeg ik maagklach[lees meer...]ten en hierdoor moest ik over gaan naar Celebrex. Celebrex helpt de ontsteking minimaal, dagelijkse activiteiten gaan nog dus ik lig niet in mijn bed van de pijn ofzo. Maar ik ben een heel actief persoon en voetballen gaat in dit geval niet, alleen rustig lopen gaat alhoewel de pijn de laatste tijden erger wordt. Bij sommige bewegingen kan ik gewoon neervallen door de plotselinge, hevige pijn en bijvoorbeeld als ik zwem heb ik bij sommige bewegingen heel veel pijn in mijn bekken. Ik moet dringend een oplossing zoeken hiervoor, maar ik heb al heel wat gelezen over andere medicaties etc.. Hopelijk ben ik binnenkort af van mijn klachten door een of ander 'wondermiddel' :-)(net zoals Diclofenac op het begin)

16-10-2015 | Vrouw | 20
Artritis psoriatica
Merk totaal geen verschil, alleen dat ik er heel erg moe van word

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reumatoïde artritis
Ik heb Celebrex een behoorlijke lange tijd dagelijks geslikt maar ik merkte nauwelijks verschil. Ik heb door een reumatische (achtige) aandoening dagelijks pijn in bijna al mijn gewrichten. Na het product ongeveer 3/4 jaar gebruikt te hebben kreeg ik last van mijn maag. Misselijk, contact opboeren etc. Het bleek een maagzweer te zijn die waarschijnlijk is ontstaan door het[lees meer...] constant innemen van (in mijn geval dus) Celebrex. Ik ben per direct met de rommel gestopt, en mocht ook geen Ibuprofen meer slikken. Ik slikte een tijdje een aantal paracetamol per dag maar dat helpt weinig.

16-11-2011 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Sinds 1,5 jaar is het bekend dat ik de ziekte van Bechterew (spondylitis arthritis) heb. Ik heb diclofenac en celebrex 100mg geprobeerd. Deze dosering was te licht (misschien omdat ik nogal een groot/lang lichaam heb) om mijn bezinking en klachten doen verminderen. Sinds 2 maanden ben ik over gestapt naar een zwaardere dosering,, wat bij mij zeer goed aansloeg. Ik ben he[lees meer...]el tevreden over het medicijn, tevens omdat ik geen maagbeschermers er bij hoef te gebruiken. Echter omdat ik een pittige dosering tot mij neem ben ik gaan kijken wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn. Ik heb geleerd (vanuit wetenschappelijke artikelen) dat er een mogelijk verband bestaat tussen celebrex (COX 2) en mogelijke hartkwalen, dit baart mij dan ook zorgen. Ik ben benieuwd of dit bij mijn volgende consult besproken wordt.... Ik ben wel van plan om mijn hart ed regelmatig te controleren!

31-05-2015 | Man | 29
Ziekte van Bechterew
Na jaren zeer hevige klachten van pijn in de rug, benen, nek, schouders en mijn blaas is sinds 3 jaar de diagnose Bechterew gesteld. Voorheen had ik allerlei soorten ontstekingsremmers gekregen die eigenlijk niet hielpen. Sinds 3 jaar krijg ik celebrex en deze had al na 2 weken effect (last van blaas was aan het minderen). Na een periode van 3 maanden was ik van de heftigs[lees meer...]te pijn af en voor kortere periode kon ik min of meer normaal bewegen (niet pijn vrij, maar in vergelijk met wat het voorheen was veeeeel beter.) nu na een periode van 3 jaar heb ik nog steeds last en dit zal waarschijnlijk nooit weggaan, maar celebrex maakt het dragelijk. Dus kort, het helpt enorm, maar neemt niet de volledige ontsteking weg. Bijwerking: maagklachten, als je ziek wordt sleept dit aan bvb. een verkoudheid voel je al van 3 weken op voorhand dat er iets op til is (meer lichamelijke last, precies slechte werking of herhaaldelijke inname overgeslagen.) als je ziek bent neemt celebrex de symptomen grotendeels weg tot de middag en nadien komt het pas echt door. De celebrex heeft ook nauwelijks werking als je ziek bent. Voor de rest echt een aanrader als er voor de rest bijna niets helpt.

16-10-2011 | Man | 31
Bechterew
droge ogen en erg rode ogen (bij mij vooral rechts) gevoel alsof je oog vol zit met zand. Zou 12 uur per capsule moeten weken maar als ik de 6 uur red mag ik tevreden zijn.

02-08-2012 | Vrouw | 34
Reumatoïde artritis
hallo, ik gebruik celebrex 200 al zo een 2,5 jaar ongeveer.Ben tevreden,alleen ben ik er nu kilo s van aan aan het komen...wie heeft dit ook?staat ook in de bijsluiter...dit vind ik wel vervelend. Slik 2 keer dgs een capsule van 200,,maar sinds 2 wkn probeer ik 1 capsule...tja voel me stijver,en wat meer pijn maar redelijk uit te houdenhet zijn dan ook warme dagen nu en [lees meer...]beter voor lichaam maar wat als kouder wordt....dan weer 2 keer een capsule.