Ervaringen met Celebrex

Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

13-10-2012 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
na de eerste inname enkele uren later werd ik enorm bang. mijn hart werkte overuren en kon niet meer stilzitten .de ochtend daarop enorm stemmingswisselingen (wenen voor niets ) ben bang dus neem het niet meer.

04-09-2012 | Vrouw | 37
celecoxib
In verband met een ontsteking aan de peesplaat onder mijn voet dit 4 weken gebruikt: Bijwerkingen: zeer onrustige benen 's nachts; benauwd, hyperventilatie, hartkloppingen, moe en algeheel gevoel van ziek zijn.

14-06-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Heb sinds jaren reuma waar ik de nodige medicatie voor krijg. Ongeveer een half jaar geleden is hier de ziekte van Tieze bij gekomen, ook een vorm van reuma waarvan je een stekende pijn in het borstbeen krijgt, mn s nachts. Hierdoor is slapen erg moeilijk. Reumatoloog schreef Celebrex voor omdat dit weinig effect op de maag zou hebben. Al na enkele dagen kreeg ik problem[lees meer...]en zoals verwardheid, concentratie problemen, misselijk, overgeven, diarree, zweten. Inmiddels gestopt met dit medicijn.

08-08-2011 | Vrouw | 66
Chronische scelroserende osteomyelitis
Onderstaand verslag heb ik geschreven op 4 augustus 2011: Mijn chronische osteomyelitis (beenmergontsteking) is een grillig proces met pijnpieken en dalen. In de piektijd weet ik me geen raad gezien mijn verplicht hoge gebruik van pijnstillers. Vanwege m'n vijftien jaar durende inname van diclofenaczetpillen zijn mijn darmen het niet eens met een hoge dosering en alle g[lees meer...]evolgen van dien maar om mijn levensvreugd niet te vergallen, als levensgenieter bij uitstek, ben ik gedwongen zoveel medicatie te nemen om niet met m'n kop tegen de muur te lopen van de pijn. Als de pijn wat minder is, probeer ik overdag met kunst en vliegwerk 'uit te houden'. Inmiddels zit ik alweer tien dagen in een piekpijn. Als alternatief kreeg ik celebrex, een ontstekingsremmer en pijnstiller, voorgeschreven voor overdag. Al na drie dagen inname kreeg ik een 'branderig' gevoel van binnen, mijn eetlust verminderde, ik begon me niet lekker te voelen en ik sliep slecht. Dacht aanvankelijk aan een opkomende griep. Twee dagen geleden werd ik vanuit een diepe slaap beroerd wakker in het begin van de nacht: benauwd, druk op de borst, misselijk, aandrang tot poepen, zweet breekt uit, band om m'n maag, droge bek, extreem veel plassen, m'n hart klopt als een razende en alles gonst. Na wat rustgevende yogaoefeningen zakte het enigszins af om daarna herhaaldelijk in ongelooflijke hevigheid aanvalsgewijs terug te keren. Ik was doodsbang en vreesde de ochtend niet te halen. Niet mijn gewoonte maar na anderhalf uur belde ik 112 en de ambulance was er binnen vijf minuten. Ik werd aan slangen gelegd en de bloeddruk was om en nabij 195 - 115. Verder werden er geen onregelmatigheden geconstateerd op het hartfilmpje. Kreeg ik gisteren in de vooravond, ik wilde vroeg naar bed gaan, dezelfde verschijnselen als de nacht daarvoor. Plotseling kwam ik op het lumineuze idee om eens de bijsluiter van de celebrex te lezen. Zie ik daar een aantal bijwerkingen, identiek aan datgene wat mij overkomt. Natuurlijk had ik het zelf eerder kunnen bedenken maar had expres de bijsluiter niet gelezen want als je die van de diclofenac tot je neemt, ga je liever gewoon dood. Al jaren eerder had ik vioxx gebruikt en was na enige weken daarmee gestopt wegens hartritmestoornissen en migraines. Blij was ik achteraf met mijn reactie op dit middel aangezien er destijds vele dodelijke slachtoffers zijn gevallen en vioxx uit de handel is genomen. Ook celebrex behoort bij die groep van COX-2-remmers‎. Mijn symptomen verminderden gisteravond echter niet. Ik had er vreselijke opvliegers bij gekregen, ondanks dat mijn overgang al jaren achter me ligt, lichte verhoging en weer kortademig. Daarbij was ik zeer angstig om naar bed te gaan, wetende dat de voor mij giftige stoffen op dat moment in m'n bloed zaten, en ik vannacht weer 'overvallen' zou kunnen worden. Ik belde de doktersdienst, vertelde mijn verhaal en zij adviseerde mij een oxazepam te nemen. Een bezoekje vandaag aan de arts vertelde mij dat m'n bloeddruk nog steeds fors verhoogd is. Geen enkele celebrex zal ik meer tot mij nemen en het wachten is op een spontane afname van pijn.

20-07-2011 | Vrouw | 41
Beginnende reumatische pijn
was bijna dood door dit medicijn. De huisarts was zelf ook hiervan geschrokken

05-06-2010 | Man
celecoxib
Rug klachten onder en boven

23-03-2010 | Vrouw
Ontsteking in voet
Kreeg medicijn van huisarts na klacht onsteking in voet. Eerst 2 x per dag daarna 1 x per dag. Heb het medicijn 1 week gebruikt kreeg erg veel last van bijwerkingen, hield vocht vast, last van drukkend gevoel op borst, kortademigheid, slecht zien. Ben er gelijk mee gestopt en wil het nooit meer gebruiken ondanks dat de pijn in de voet minder werd.. bijwerkingen vond ik erg[lees meer...]er.

16-03-2010 | Vrouw
Pijnstillend na operatie
ik kreeg dit middel voorgeschreven als pijnstiller/ontsteking remmend na operatie maar ik ging na een week erg veel vocht vasthouden, ben er mee gestopt na een week.

16-03-2009 | Man
Pijn van een operatiewond
De eerste twee dagen werkte het middel goed en zonder bijwerkingen. Daarna begonnen de bijwerkingen de kop op te steken en deze verergerden elke dag. Ik werd er versuft, verward en emotioneel onstabiel van, en had ook een steeds erger wordend flauw en slap gevoel. Ik heb de kuur afgemaakt zoals mijn arts mij zei, maar in het vervolg zal ik om een ander middel vragen mocht [lees meer...]ik geopereerd moeten worden.

21-06-2023 | Vrouw | 35

24-04-2022 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Veel pijn binnenkant knieën, ellebogen, schouders.

22-11-2020 | Vrouw | 62
celecoxib (200mg)
Ziekte van Bechterew

17-03-2019 | Vrouw | 37
celecoxib (100mg)
Na pols operatie erorme pijn. Dikke arm gips werd te krap maar na losse gips pijn niet minder. Bijna 15 uur extreme pijn. Hierdoor moest ontsteking afnemen soor morfine werd wel minder. 2x per dag innemen pil thuis.2 weken na operatie nog bijna hele dag slapen. Nu was operatie groot maar nog niet deur uitgeweest. Eten wil niet en vaak misselijk. Besloten om te stoppen. Zwe[lees meer...]lling isxweg bijwerkingen helpen niet herstel te bevorderen. Weet niet hoe ver je bent en je gaat aan je zelf twijfelen.

14-08-2018 | Man | 38

30-07-2017 | Man | 18
Ziekte van Bechterew
Ik ben momenteel 18 jaar en sinds mijn 16de/17de werd vastgesteld dat ik de ziekte van Bechterew had omdat ik een blijvende ontsteking had aan mijn bekken (SI-gewricht). Ik was eerst begonnen met Diclofenac en dit remde de ontsteking, ik voelde niks. Ik kon nog zonder pijn (intensief) voetballen, zaalvoetballen, etc.. Na 9 maanden Diclofenac te gebruiken kreeg ik maagklach[lees meer...]ten en hierdoor moest ik over gaan naar Celebrex. Celebrex helpt de ontsteking minimaal, dagelijkse activiteiten gaan nog dus ik lig niet in mijn bed van de pijn ofzo. Maar ik ben een heel actief persoon en voetballen gaat in dit geval niet, alleen rustig lopen gaat alhoewel de pijn de laatste tijden erger wordt. Bij sommige bewegingen kan ik gewoon neervallen door de plotselinge, hevige pijn en bijvoorbeeld als ik zwem heb ik bij sommige bewegingen heel veel pijn in mijn bekken. Ik moet dringend een oplossing zoeken hiervoor, maar ik heb al heel wat gelezen over andere medicaties etc.. Hopelijk ben ik binnenkort af van mijn klachten door een of ander 'wondermiddel' :-)(net zoals Diclofenac op het begin)

01-04-2015 | Vrouw | 64
celecoxib (200mg)
Fibromyalgie
Al jaren heb ik reuma, en heb gebruik dit middel sinds 2 jaar. Werkt wat betreft pijnbestrijding goed. De nare bijwerking is dat mijn gewicht enorm is toegenomen wat ook niet goed is voor mijn gewrichten. Ben op zoek naar een ander middel waar bij deze bijwerking minder naar voren komt.