Celebrex

celecoxib

Artrose (19 meningen)
Reuma (13 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

30-07-2017

Ziekte van Bechterew

Ik ben momenteel 18 jaar en sinds mijn 16de/17de werd vastgesteld dat ik de ziekte van Bechterew had omdat ik een blijvende ontsteking had aan mijn bekken (SI-gewricht). Ik was eerst begonnen met Diclofenac en dit remde de ontsteking, ik voelde niks. Ik kon nog zonder pijn (intensief) voetballen, zaalvoetballen, etc.. Na 9 maanden Diclofenac te gebruiken kreeg ik maagklach[lees meer...]ten en hierdoor moest ik over gaan naar Celebrex. Celebrex helpt de ontsteking minimaal, dagelijkse activiteiten gaan nog dus ik lig niet in mijn bed van de pijn ofzo. Maar ik ben een heel actief persoon en voetballen gaat in dit geval niet, alleen rustig lopen gaat alhoewel de pijn de laatste tijden erger wordt. Bij sommige bewegingen kan ik gewoon neervallen door de plotselinge, hevige pijn en bijvoorbeeld als ik zwem heb ik bij sommige bewegingen heel veel pijn in mijn bekken. Ik moet dringend een oplossing zoeken hiervoor, maar ik heb al heel wat gelezen over andere medicaties etc.. Hopelijk ben ik binnenkort af van mijn klachten door een of ander 'wondermiddel' :-)(net zoals Diclofenac op het begin)
31-05-2015

Ziekte van Bechterew

Na jaren zeer hevige klachten van pijn in de rug, benen, nek, schouders en mijn blaas is sinds 3 jaar de diagnose Bechterew gesteld. Voorheen had ik allerlei soorten ontstekingsremmers gekregen die eigenlijk niet hielpen. Sinds 3 jaar krijg ik celebrex en deze had al na 2 weken effect (last van blaas was aan het minderen). Na een periode van 3 maanden was ik van de heftigs[lees meer...]te pijn af en voor kortere periode kon ik min of meer normaal bewegen (niet pijn vrij, maar in vergelijk met wat het voorheen was veeeeel beter.) nu na een periode van 3 jaar heb ik nog steeds last en dit zal waarschijnlijk nooit weggaan, maar celebrex maakt het dragelijk. Dus kort, het helpt enorm, maar neemt niet de volledige ontsteking weg. Bijwerking: maagklachten, als je ziek wordt sleept dit aan bvb. een verkoudheid voel je al van 3 weken op voorhand dat er iets op til is (meer lichamelijke last, precies slechte werking of herhaaldelijke inname overgeslagen.) als je ziek bent neemt celebrex de symptomen grotendeels weg tot de middag en nadien komt het pas echt door. De celebrex heeft ook nauwelijks werking als je ziek bent. Voor de rest echt een aanrader als er voor de rest bijna niets helpt.
16-11-2012

Ziekte van Bechterew

ik heb het diverse malen gebruikt maar merk absoluut geen verbetering plus de bijwerkingen verergeren dus ik ga er mee stoppen, en stap weer over naar piroxicam.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum