Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

24-10-2012 | Vrouw | 46
Spierpijn
Meer pijn, maar in ieder geval niet doodziek van de bijwerkingen!

26-02-2018 | Vrouw | 45
ibuprofen (600mg)
Trekken van tand of kies
Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn

14-12-2017 | Vrouw | 45
Clusterhoofdpijn
Alrtijd maagbeschermers erbij! Ook als je nog geen maagpatient ben dan word je het wel van dit! Ik snap niet dat ze er niet bij in het doosje zitten. Ik heb een maagvliesonsteking gehad, of eigenlijk was mijn maagvlies opgelost omdat van gebruk van nsaid's je maagvlies oplost en zo je maagzuur gaat irriteren zo kun je ook een maagbloeding krijgen.

17-02-2011 | Man | 44

04-07-2014 | Vrouw | 42
Gewrichtsontsteking
Acute slijmbeursontsteking in de schouder. Door huisarts voorgeschreven 4x daags 2 paracetamol 500 mg en 3 x daags 1 pil ibuprofen 400 mg. Krijg nu na gebruik van bijna 2 weken jeukende uitslag op mijn arm en buik. Direct gestopt met ibuprofen.

14-09-2011 | Man | 42
Ooronsteking
werkte goed

13-03-2019 | Vrouw | 41
Lage rugpijn
Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.

07-08-2017 | Vrouw | 41
Nek- / rughernia

12-10-2017 | Vrouw | 40
Clusterhoofdpijn
Ibuprofen heeft bij mij de vreemde bijwerking dat ik onverschillig word, overmoedige beslissingen neem en roekeloos rijd. Heeft iemand ook de ervaring dat er mentale bijwerkingen zijn?

20-09-2011 | Vrouw | 40
ibuprofen
Val van trap, pijnlijke nek
Wat een verschrikkelijk middel, werd er doodziek van. Hartklopingen, misselijk erge druk in mijn hoofd etc etc.

23-01-2020 | Man | 37
ibuprofen (800mg)
Hernia

11-03-2011 | Vrouw | 36
Reuma
werkt goed

24-04-2021 | Vrouw | 34
Kiespijn
Hielp tegen kiespijn, echt super. Nam af, waarna ik naar 3 dagen stopte met ibuprofen. Daarna kwam de kiespijn toch weer terug 4 dagen later. Kies had vulling, die was lek (zenuwpijn), daarna is hy gerepareerd en nog steeds zenuwpijn, na 2 weken ineens echte kiespijn. Tandarts ziet niks, vulling zou goed zitten. Nu zit ik hier om 04.00 uur snachts dit verhaal te type[lees meer...]n. Zucht

29-07-2019 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

13-03-2012 | Man | 33
ibuprofen
helpt een beetje maar heet veel bijwerking,echt veeeeeel uitslag(jeuk handen benen tussen benen....

02-01-2012 | Vrouw | 33
ibuprofen
Omdat ik Sikkelcellen heb( ben drager, dus niet de ernstige vorm) dacht ik altijd dat de zware pijnen in mn botten, (vooral) me knieen, kuiten en koude voeten, alleen daardoor kwamen. Tijdens de menstruatie nam ik per dag een ibuprofen in en ontdekte na een poos dat ik gezwollen voeten kreeg. Na 2 maanden geen Ibuprofen meer te hebben ingenomen vanwege de allergie, nam ik[lees meer...] het gisteren toch weer in omdat de menstruatie pijnen bijna ondraaglijk waren. Na een half uur ontdekte ik weer de zogenaamde sikkelcellen pijnen, die ik in geen 2 maanden meer had gehad. Nu 24 uur verder, heb ik nog steeds pijn in mn knie, mn kuiten, koude en gevoelige tenen. Kan niet lang zitten vanwege de botpijn, maar ook niet staan. Mn benen doen in alle houdingen pijn. Was voor deze klachten naar de Fysio, Neuroloog etc geweest. De oorzaak bleef een raadsel, Al die tijd is Ibuprofen de grote boosdoener geweest.