Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

15-10-2012 | Vrouw | 53
Reumatoïde artritis

08-10-2012 | Vrouw | 25
ibuprofen
Ik gebruik dit middel al vele jaren. Bij mij is het de enige pijnstiller die je zelf kunt kopen die werkt. Paracetamol helpt bij mij nooit, tegen geen enkele pijn, zo is het ook met erg veel andere middelen. Tegen mijn hoofdpijn werkt het, tegen tandpijn, eigenlijk bijna overal tegen. Nu heb ik een zeer heftige angina tonsillitis, en helaas werkt het hier niet volledig bij[lees meer...], maar het is wel de enige pijnstiller die íets doet. Ik neem 800 mg per keer nu en dan werkt het een aantal uren. Ik heb dan nog steeds heel veel pijn, maar het maakt wel het verschil tussen huilend in bed liggen te zweten en creperen van de pijn en niet meer kunnen slikken of praten, of hier kunnen zitten en deze review typen. Al met al ben ik dus erg tevreden over deze pijnstiller. Tegen de andere pijnen neem ik overigens meestal 400 mg, dit met deze ontsteking is een uitzondering de hoge dosering. Enige bijwerking die ik nu merk als ik zoveel op een dag slik is dat ik wat meer last heb van mijn lage bloeddruk. Dus draaiieriger, meer vlekken zien en wat slapper zijn. Verder nooit bijwerkingen.

06-10-2012 | Vrouw | 24
Spanningshoofdpijn
Snap niet dat mensen zoveel bijwerkingen hebben van dit medicijn. Voor mij is dit het enigste medicijn wat werkt voor mijn hoofdpijn en rugpijn en ik pak het dan ook altijd. Ik heb in de afgelopen 8 jaar nog nooit last gehad van geen enkele bijwerking en ik slik deze medicijnen regelmatig. De 400mg en de 600mg.

12-09-2012 | Vrouw | 62
Rugklachten

02-08-2012 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Voor het eerst sinds maanden een geweldig middel voorgeschreven gekregen. Jee wat was ik happy. Ibuprofen 600 mg werkt binnen het uur en lang. Ik kon toe met 2 tabletten per dag. Echter na 3 weken was ik 5 kilo aangekomen, bleek allemaal vocht te zijn, geen enkels meer zichtbaar en erg dikke volle onderbenen. Jammer genoeg moeten stoppen met dit middel.

26-03-2012 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Heel veel bijwerkingen,stijve nek ,hoofdpijn erge vochtophoping in handen en voeten. Hartkloppingen etc. Dit middel zou echt verboden moeten worden.

12-01-2012 | Vrouw | 71

10-01-2012 | Vrouw | 61

02-01-2012 | Vrouw | 33
ibuprofen
Omdat ik Sikkelcellen heb( ben drager, dus niet de ernstige vorm) dacht ik altijd dat de zware pijnen in mn botten, (vooral) me knieen, kuiten en koude voeten, alleen daardoor kwamen. Tijdens de menstruatie nam ik per dag een ibuprofen in en ontdekte na een poos dat ik gezwollen voeten kreeg. Na 2 maanden geen Ibuprofen meer te hebben ingenomen vanwege de allergie, nam ik[lees meer...] het gisteren toch weer in omdat de menstruatie pijnen bijna ondraaglijk waren. Na een half uur ontdekte ik weer de zogenaamde sikkelcellen pijnen, die ik in geen 2 maanden meer had gehad. Nu 24 uur verder, heb ik nog steeds pijn in mn knie, mn kuiten, koude en gevoelige tenen. Kan niet lang zitten vanwege de botpijn, maar ook niet staan. Mn benen doen in alle houdingen pijn. Was voor deze klachten naar de Fysio, Neuroloog etc geweest. De oorzaak bleef een raadsel, Al die tijd is Ibuprofen de grote boosdoener geweest.

28-11-2011 | Vrouw | 27
ibuprofen
Ik gebruik ibuprofen 400 altijd als ik last heb van een migraine aanval of ernstigge hoofdpijn. Het werkt binnen 40 min en heeft ook een lange werktijd ( 5 a 6 uur ) Het enige nadeel is als ik ibuprofen 400 regelmatig slik ik last krijg van lichte uitslag op mijn kin (pukkeltjes). Paracetamol is niets in vergelijking met de pijnstiller ibuprofen!

07-11-2011 | Vrouw | 57
Artrose, pijn, ontsteking

06-11-2011 | Vrouw | 63
Spierpijn
de spierpijn was na een kwartier weg. Hoera. Maar ik kreeg enorme jeuk aan de binnenkant van mijn handen en op mijn voetzolen. Dus kon ik daardoor niet slapen.

17-10-2011 | Vrouw | 26
Fibromyalgie, Ehler-Danlos Syndroom
Gebruikt als ontstekingsremmer, ter voorkoming van gewrichts en spier/banden/kapsel ontstekingen. Werkt tegen ontstekingen, echter is het wel aan te raden een maagbeschermer te vragen bij chronisch gebruik. Ik heb een maagzweer ontwikkeld.....

26-09-2011 | Vrouw | 50
Artrose handen
Dit medicijn helpt binnen het uur, alleen moet nou ook maagtabletten nemen want op den duur ga je het wel merken aan je maag. De handen zijn 's morgens niet meer zo stijf als ik wakker wordt, het heeft wel effect vooral als je de gehele dag je handen moet gebruiken op het werk ( tillen, grijpen, zware dozen) ben je blij als dit om 12:00 uur ook nog kan zonder zware verkram[lees meer...]pte en pijnlijke stijve handen.

20-09-2011 | Vrouw | 40
ibuprofen
Val van trap, pijnlijke nek
Wat een verschrikkelijk middel, werd er doodziek van. Hartklopingen, misselijk erge druk in mijn hoofd etc etc.

11-03-2011 | Vrouw | 36
Reuma