Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

02-05-2019 | Man | 49
ibuprofen (800mg)
Spierpijn
Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.

26-10-2018 | Vrouw | 47
ibuprofen (200mg)
Hoofdpijn
Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.

09-09-2018 | Man | 58
ibuprofen (200mg)
Artrose
Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.

09-09-2018 | Man | 62
ibuprofen (600)
Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust

14-09-2017 | Man | 71
Artrose
heb 1 tablet ingenomen, kreeg daarna maagpijn, duizeligheid, niet lekker voelen. 4 dagen geprobeerd, toen gestopt en overgegaan naar celecoxib 100mg, prima.

21-07-2016 | Vrouw | 29
Peesontsteking been
Op advies waarnemend huisarts 3x daags 400mg Ibuprofen ingenomen om de ontsteking in mijn voet (peesplaat) te remmen. Helaas gelijk veel klachten en bijwerkingen waardoor het middel voor mij verschrikkelijk was. Nu nog last van de uitwerktijd.. Nog steeds hoofdpijn en flink vermoeid. De misselijkheid neemt af. Nog wel concentratieproblemen.

06-07-2016 | Man | 57
ibuprofen (600mg)
Spierpijn
ik gebruikte dit middel Ibuprofen tegen een opgelopen tennisarm. Middel werkte niet, sterker nog, de bijwerkingen overheersten, kreeg zwaar gebons in het hart, gevoel van wanhoop en angst, brandgevoel boven in de maag, waarvoor ik weer Omezoprazol voorgeschreven kreeg waar ik erg misselijk van ben geworden. Bijwerkingen werden zo ernstig dat er een bloedonderzoek kwam, [lees meer...]24 uur met een "hartritmekastje" heb gelopen, ontlasting onderzoek, uiteindelijk was er niets aan de hand. Ben op advies (naar aandringen) van huisarts gestopt en binnen twee weken was ik van alle klachten af. Mijn advies aan ieder met een tennisarm: laat lekker uitzieken, voorzichtig zijn, okay kan lang duren, maar neem deze troep niet in.

24-03-2016 | Vrouw | 48
Menstruatiepijn
In het verleden, de data weet ik niet zo goed meer ibuprofen gebruikt, maar toen had je nog niet van die websites. Het hielp tegen de menstruatiepijn, wel werd ik er wat licht van in mijn hoofd. Een periode was ik elke twee weken ongesteld. Het duurde even voordat ik de link legde met de ibuprofen. Toen gestopt met de ibuprofen, omdat de bijwerkingen ernstiger waren dan de[lees meer...] klachten waarvoor ik het slikte. Tegenwoordig weinig menstruatieklachten door wat supplementen, o.a. vitamine d, wat ook nog goed is voor de hormonen, naast teunisbloemolie en wat andere stoffen.

16-12-2015 | Man | 59
ibuprofen (600mg)
Gewrichtsontsteking
Door de zeer lange (voorgeschreven) inname van dit medicijn, werken mijn lever en mijn bijnieren niet meer zoals het hoort. Hierdoor is mijn hormoonspiegel ontregelt en is mijn libido weggevallen. Tevens heb ik fibromyalgie gekregen door de opstapeling van toxines, omdat de lever niet meer functioneert zoals het hoort.

08-07-2014 | Vrouw | 25
Tandverzorging
Dag, ik heb recent een ingreep gehad verwijdering van de wijsheidstanden. Ik had van de tandarts enkele pijnstillers voorgeschreven gekregen waaronder Ibuprofen 600 mg stond (tot) 3x per dag. Ik heb de dag na de operatie 2 tabletten genomen en de dag erna nog 1. Ik voelde wel al rare maagpijn maar t voelde nog niet zo erg aan, misschien omdat ik heel veel tandpijn ha[lees meer...]d. Het kan zijn dat ik ook teveel paracetamols erna heb ingenomen ook qua duur behandeling, maar ik denk dat Ibuprofen vooral de boosdoener is geweest. Ik heb nadat ik gestopt ben met al die pijnstillers enorme maagpijn gekregen echt vreselijk en het duurt nog door tot op heden, heb van een dokter maagzuurremmers voorgeschreven gekregen maar dat helpt bijna niets, nu andere soort gekregen. Ik had al een gevoelige maag kon bv niet zo goed tegen antibiotica, dit is echt een grote fout die ik heb begaan :(. Ik wil diegenen behoeden die voor eenzelfde toestand zou kunnen zitten, altijd goed met je HUISARTS(hopelijk een goede) overleggen en je maagklachten ook al heb je lang geleden gehad, bespreken alvorens deze pijnstiller te nemen, ook bij andere dingen waar men gevoelig voor is bespreken bv bij allergie, beter zeker zijn! Ikzelf neem dat nooit meer van mijn leven! Ik ben zo tegen pijnstillers ksnap mijn eigen ni waarom ik heb ingepakt. Voorzichtigheid geboden bij dergelijke pijnstillers! bv altijd vragen of een lagere dosis ook voldoende zou zijn en of het wel echt nodig is deze pijnstiller te nemen, volgens mij is het niet nodig die te nemen gewoon laten! Pijn op een andere manier bestrijden bv met een stressballetje fzo in knijpen. Ik bedoel hier vooral bij een ingreep zoals voor de tanden, bij chronische rugpijn of artritis e.d kan men misschien gewoon ook andere betere pijnstillers krijgen. MVG

03-05-2013 | Vrouw | 17
ibuprofen
Op 8 April 2013, moest ik om 8.00uur in het ziekenhuis zijn SFG op de afdeling Kaakchirurg. Hierbij heb ik mijn verdoving gekregen om mijn 2 rechterverstandkiezen te verwijderen. Tijdens de ingreep was ik niet goed verdoofd waarbij ik gilde van de pijn en extra verdoving kreeg. Na de behandeling had ik een zwellende wang waarbij het na 1 week normaal werd. Nadat, ik de ing[lees meer...]reep had gehad na 48 uur begon ik allemaal kleine puistjes in mijn gezicht te krijgen en gloeiende rode wangen kreeg. Waarbij het veel erger werd. Ik heb het ziekenhuis gebeld waarbij, ik niet vriendelijk werd geholpen en ze zeiden dat ik iets verkeerds gegeten heb. Terwijl ik al heel me leven van alles eet en nooit wat in mijn gezicht gehad hebt! Ik ben naar mijn huisarts geweest en heb een zalf gekregen Hydrocortison voor mijn opzwelling en tabletten voor 1 week. Tot de dag van vandaag gebruik ik het zalfje doordat heel mijn gezicht is verpest! Of ik ben verkeerd geprikt of het komt door ibrufhen wat ik mee heb gekregen. Hierbij ben ik mijn modellenwerk kwijtgeraakt en wil ik. Niet meer over straat door mijn gezicht. Verder heb ik het ziekenhuis aangeklaagd en word het verder door mijn advocaat geregeld.

20-02-2013 | Vrouw | 20
ibuprofen
heb gistermiddag verstandskies laten trekken in ziekenhuis. heb ibuprofen meegekregen. heb mijn dokter gebeld of ik het medicijn wel mocht nemen i.v.m hartritestoortnis. kreeg groen licht. gisteravond 2 zakjes ibu genomen. nam vanochtend weer een dosis. en sindsdien heb ik verschrikkelijk last van hartkloppingen en duizelingen. ik stop er gelijk mee. dit is duidelijk niet [lees meer...]aan mij besteedt. dan maar kaakpijn.

24-10-2012 | Vrouw | 46
Spierpijn
Meer pijn, maar in ieder geval niet doodziek van de bijwerkingen!

26-03-2012 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Heel veel bijwerkingen,stijve nek ,hoofdpijn erge vochtophoping in handen en voeten. Hartkloppingen etc. Dit middel zou echt verboden moeten worden.

18-01-2012 | Man | 49
ibuprofen
helpt niet echt ben maar gestopt

20-09-2011 | Vrouw | 40
ibuprofen
Val van trap, pijnlijke nek
Wat een verschrikkelijk middel, werd er doodziek van. Hartklopingen, misselijk erge druk in mijn hoofd etc etc.