Ervaringen met Ibuprofen

ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

04-09-2021 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

17-10-2019 | Man | 60
Reumatoïde artritis

25-09-2019 | Man | 51
Jicht
Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is

29-07-2019 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

18-07-2019 | Vrouw | 49
Kaakontsteking
Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.

06-04-2019 | Man | 64
Kiespijn
Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.

02-08-2018 | Vrouw | 62
Rugklachten
Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!

16-06-2017 | Vrouw | 70
ibuprofen (200mg)
Gewrichtsontsteking
Ik had veel pijn in mijn knie,met een pil tachtig procent weg met de pijn heb weken lang met pijn gelopen wat een fantastische middel .

10-05-2017 | Vrouw | 26
ibuprofen (600mg)
Trekken van tand of kies
Deze zakjes voorgeschreven door zowel de kaakchirurg als de tandarts. (Verstandskiezen verwijderd) De smaak is goed te doen, en ze zijn makkelijk in te nemen. Het helpt heel erg goed tegen de pijn. Zowel deze keer als de vorige keren dat ik deze zakjes heb gebruikt geen last van bijwerkingen gehad.

16-01-2017 | Vrouw | 53
Lage rugpijn
Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.

22-09-2016 | Man | 22
ibuprofen (200mg)
Ik was gisteren dus brak. Nu denk je natuurlijk: oh dat heb ik ook wel eens gehad, niet zo zeiken, 's avonds een vent 's ochtends een vent - maar nee, dit was geen gewone brakheid. Het was een kater van ongehoorde proporties: kloppende koppijn, geen-hap-door-je-keel-krijgenitis, braakneigingen bij de geur van je shirt van gisteravond (dat je natuurlijk nog steeds aan hebt)[lees meer...], dat soort dingen. Een probleem dus. Gelukkig heeft elk probleem een oplossing. In dit geval was dat het tovermiddel Ibuprofen. Met maar één pilletje voelde ik me alsof ik net geboren was. Ik kwam in een warm, gezapig limbo terecht, een heerlijke staat tussen waken en slapen, en ik kreeg de rest van m'n zalm-spinaziegebakje zonder problemen weggestouwd. En het beste was: die avond kon ik mezelf gewoon weer helemaal naar de tyfus zuipen! Ik kies nooit meer een ander. Go Ibu!

05-08-2016 | Vrouw | 47
Verkoudheid
Tovermiddel!

16-05-2016 | Vrouw | 30
Spanningshoofdpijn
Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.

29-08-2015 | Man | 27
ibuprofen (600mg)
Mijn verstandskies laten trekken, 2x per dag ibuprofen ingenomen en pijn erg verminderd.

02-04-2015 | Vrouw | 54
Kiespijn
Na trekken van tanden en kiezen voor t plaatsen van een gebitsprothese erg veel pijn gehad. Alleen een dubbele dosis ibuprofen hielp mij.

16-02-2015 | Vrouw | 57
ibuprofen (500mg)
Reumatoïde artritis
Uitermate tevreden over de werking tegen de vaak zeurende pijn die reuma met zich meebrengt.