Ervaringen met Meloxicam

Gewrichtsontsteking (6 meningen)
Artritis psoriatica (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

25-08-2011 | Man | 43
Fibromyalgie
Eindelijk dagen zonder zeurende en brandende pijn. Waarom deze wel werkt en andere niet? Geen flauw idee. Het werkt voor mij en heb geen last van bijwerkingen.

03-06-2019 | Vrouw | 44
Fibromyalgie
Ik gebruik nu 9/10 jaar de meloxicam 15mg samen met de tramadol 2x 100mg (ik zat op 300mg) en de amitriptyline 2x 25mg en ik slikte ook 160mg oxicontin, maar van deze ben ik afgekickt via een afkick kliniek. Ik heb in 2009 een heel ernstig ongeluk gehad. Ik deed aan zijspanracen en ben samen met mijn rijder met 170km per uur uit een bocht gevlogen, door een mankement a[lees meer...]an de motor. Ik had al zeker een jaar of 8 last van de fybro, vooral in de winter/ koude/ natte dagen maar nam daar geen medicijnen voor toen, ik kon alles goed balanceren. Maar na mijn ongeluk kon ik dat niet meer. Ik heb er heel veel pijn aan overgehouden. Ik had toen mijn linker arm gecompliceerd gebroken, waar ik aan geopereerd ben. Ook had ik 2 rugwervels gebroken, gelukkig gunstig waardoor een operatie niet nodig was. Ook had ik een geperforeerde long en ik had mijn rechter schouderblad verbrijzeld. Deze lag in 10 stukken. Helaas konden ze dit niet opereren, omdat ze door alle spierlagen heen moeten waardoor de kans groot was dat ik de functie van mijn arm zou verliezen. Ik heb de diagnose posttraumatische dystrofie in bij rug ter hoogte van mijn schouderblad. Sinds het ongeluk kan ik geen bh of strakke kleding hebben, omdat ik dan door de grond ga van de pijn. Vanaf dat moment ging het helemaal mis en ben ik opgenomen in het ziekenhuis met hartritme stoornis, puur van de pijn en de stress. Door de fybro moest ik altijd in beweging blijven, de spieren soepel houden, maar de trauma pijn gaf aan mijn lichaam aan dat ik meerdere keren per dag moest gaan liggen. Dat was het punt dat ik in de neerwaartse spiraal terecht kwam. Op de hart afdeling zag 1 verpleegster hoe slecht ik erbij liep (als een oma van 90) en zij heeft een afspraak gemaakt bij de reumatoloog. Zij heeft mij direct de medicijnen voor geschreven en hoewel ik nooit pijn vrij ben heb ik wel een klein beetje mijn leven terug en kan ik nu iets makkelijker balanceren, niet zoals voor het ongeluk, maar genoeg om weer dingen te kunnen doen en ondernemen. Ik deel mijn activiteiten in per dag en geef daar punten aan. Ik moet ervoor zorgen dat ik nooit boven een aantal punten uit kom of er te ver onder blijf. Bijv. Mijn lichaam kan elke dag 275 punten aan dan moet ik zorgen dat ik elke dag rond dat aantal uitkom. Deze punten telling en mijn medicatie werken opdit moment goed voor mij. Zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad van de meloxicam, ik slik ook geen maag beschermers. Ik heb geen afkick verschijnselen van de meloxicam als ik per ongeluk een dosis mis. Ook word ik er niet slaperig of loom van. Voor mij was dit het middel wat mijn leven redde 9/10 jaar terug.

10-05-2016 | Vrouw | 44
Reumatoïde artritis

30-11-2015 | Vrouw | 44
meloxicam (7,5mg)
Artrose
Ik heb al jaren last van artrose en heb via de reumatoloog dit voorgeschreven gekregen. 1 per dag en in pijnlijke periodes, 2. Het duurt een paar dagen voor het werkt, maar maakt het leven met artrose goed leefbaar. Ik hou iets makkelijker vocht vast in de enkels maar verder heb ik geen bijwerkingen. Ik ben heel blij dat het er is.

25-06-2018 | Man | 45
Peesontsteking schouder
Gekregen i.v.m pijn na operatie aan de schouder een z.g.n neerplastiek.de dag na de operatie de eerste ingenomen toen kreeg ik al lichte maagpijn.maar ik gebruik omdat ik maagdarm patiënt ben altijd al 2 X 40 mg panthoprazol per dag.en sucralfaat suspensie drie maal daags zo nodig.ik dacht dat ik niets kon krijgen van deze medicatie als ik maagbeschermers gebruikte.maar da[lees meer...]t kan dus blijkbaar wel.de twee dag werd na inname een paar uur later een ware hel.ik had s'avonds zoveel pijn dat ik niet slapen kon ervan .de hele nacht liep ik door het huis met hevige maagpijn en misselijkheid.nou ik weet na al die jaren wat maagpijn is maar dit heb ik nooit eerder gehad.ik kon om 7.00 uur niet meer en heb de huisartsen post gebeld.na een belachelijk antwoord dat ik maar de eigen huisarts moest bellen om 8 uur dat maar gedaan .en kon gelijk komen.wat nou blijkt is dat hij zei dat deze medicatie niet gegeven mocht worden met mijn maagproblemen en dat mijn maagslijmvlies wel een tik gehad zou hebben door het gebruik van de medicijnen.gelijk gestopt ermee.bij aanhoudende klachten terug naar de huisarts deze week.de pijn is minder nu maar ben nog steeds misselijk en heb een rot gevoel in de maag.ik ga dit melden bij de apotheek en de kliniek en dit nooit meer gebruiken

08-03-2011 | Man | 45
Artrose
Mijn pijn is aanzienlijk verminderd. Veel betere nachtrust en overdag niet meer van die zeurende pijn. Helaas, zenuwpijn wordt hier niet mee opgelost.

28-09-2016 | Vrouw | 46
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben bekend met reumatische klachten en heb een ontsteking van het Sacrum/heiligbeen. Vanwege bewegingsonrust en pijn 's nachts dit medicijn gekregen van de reumatoloog. Voor het eerst sinds jaren een redelijk goede tot goede nachtrust. Vanwege de bijwerkingen overweeg ik toch weer te stoppen.

16-06-2015 | Vrouw | 47
meloxicam (7,5mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik gebruik het medicijn niet non-stop vanwege de bijwerkingen. Het is dan kiezen tussen twee slechtte.

30-11-2018 | Vrouw | 49
Artrose
Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.

08-09-2018 | Vrouw | 49
Fibromyalgie
Ik heb van de Reumatoloog Meloxicam 15 mg gekregen ivm weke delen reuma en het helpt enorm goed tegen de pijn ik neem 1 keer per dag een tablet,Ik gebruik geen maagbeschermers want ik zorg dat ik eerst iets eet zodat er wat vulling in mijn maag zit en dat helpt bij mij,verder gelukkig geen last van bijwerkingen , nog niet althans.

14-03-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
ik heb tijdens het gebruik 24 uur per dag 7 dagen in de week hoofdpijn.

30-12-2016 | Vrouw | 50
Wervelkanaalstenose
ik neem meloxicam voor uitstralingspijn in bil door kanaalstenose, werkt effectief

17-12-2018 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
sinds het gebruik van Sandoz kan ik minder lang werken, lopen en moet ik mijn klussen thuis eerder afbreken ivm het toeslaan van pijn en vermoeidheid en zijn de navolgende klachten te voor schijn gekomen: Nachtmerries, winderigheid, geen eetlust, slaperig, een opgeblazen gevoel maag.

17-12-2018 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
Meloxicam PCH voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat Viox uit de handel gehaald was (2006) en sinds dien weer redelijk kon lopen en mijn werk van 8 uur weer kon volhouden, en prive klusjes kon doen. Helaas heeft men dit middel vervangen door een goedkoper middel (2018) lees Sandoz of Aurobindo en sindsdien heb moeite om mijn werk 8 uur vol te maken, de afstand di[lees meer...]e ik nog kan lopen vermindert is en thuis hooguit nog 2 uur wat kan doen. want dan vermindert mijn humeur ook, want dan krijg je teveel pijn

04-02-2018 | Man | 51
Gewrichtsontsteking
Ik had al lange tijd last van gewrichtspijnen in beide bovenarmen en veel huis tuin en keukenmiddelen gebruikt om de pijn te proberen verzachten, toen ik het wel welletjes vond heb ik mij tot een Reumatoloog aangewend, deze specialist dacht aan weke delen Reuma, gelukkig bleek dit het niet te zijn na onderzoek met foto’s en bloedcontrole. Uit mijn bloed was niets op te mak[lees meer...]en en bleek kerngezond te zijn, maar toch bleef ik die pijnen houden. Uiteindelijk omdat ik fysiek zwaar werk hebt was er toch wel iets te zijn bij de peesaanhechtingen en kalkvorming wat ontstaat bij zwaar tillen enz. De één heeft hier nu eenmaal eerder last van en de ander helemaal niet werd me vertelt. Dus kreeg ik om te proberen 15mg Meloxicam van Sandox voorgeschreven, mijn pijnen verdwenen na een paar dagen als sneeuw voor de zon. Ik had zo’n last van mijn bovenarm gewrichten dat op mijn zij slapen een ramp was en ik kan nu dus ook weer heerlijk slapen. Mijn specialist (Reumatoloog) vond het maar wat fijn en enigzins verbaasd was ze ook dat ik er zo’n baat bij had, want niet bij iedereen schijnt dit even effectief te werken. Ik ben hierbij gedwongen dit middel voor lange tijd te blijven slikken en zal ook gaan proberen om dit af te bouwen indien ik geen last meer van deze pijnen heb en daarbij, liever zonder dan met medicijnen door het leven, maar kan het niet anders, dan moet ik dit voor lange tijd blijven slikken en misshien kom ik er wel niet meer van af, maar pijnen zijn ook niet fijn, dus ben ik blij dat het er is. Ik hoop hiermee ook veel mensen met mijn verhaal te kunnen helpen. Top middel, heb je maagklachten, dan wordt dit middel wel aabevolen in combinatie met maagbeschermers, tot nu toe zelf geen problemen met mijn maag en slik het al ruim een maand.

11-05-2017 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
Tevreden over dit medicijn. Alhoewel ik hier soms wel paracetamol bij gebruik.