naproxen

Artrose (27 meningen)
Reumatoïde artritis (14 meningen)
Menstruatiepijn (13 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

24-03-2017 | Vrouw | 69
naproxen (500mg)
Naproxen werd voorgeschreven voor een peesontsteking in mijn voet en tevens als pijnstiller. De pijn werd wat minder maar na 1 dag 2 tabletten ingenomen te hebben werd ik 's nachts wakker van zeer pijnlijke maagkrampen. Na overleg met de huisarts gestopt. Twee dagen achtereenvolgens ziek door de klachten, nu 5 dagen verder maar nog steeds lichte maagkrampen, futloos en we[lees meer...]inig eetlust.

22-03-2017 | Vrouw | 53
Lage rugpijn
Door sport in de rug geschoten, door pijn niet kunnen slapen en verkeerd lopen, daardoor ook pijn in nek en heup. Door gebruik Naproxen is de pijn bijna direct verdwenen, waardoor ik weer slaap en ook weer een goede houding aanneem. Bijwerkingen: lichte maag- en klein beetje hoofdpijn. Maagpijn door maagzuurremmers verhelpen en paracetemol voor hoofdpijn.

09-03-2017 | Vrouw | 55
naproxen (500mg)
Ik heb een ontstoken zenuw in de arm en vanaf het moment dat ik dit inneem voel ik verlichting. Paracetamol hielp helemaal niks. Ik heb geen bijwerkingen.

28-02-2017 | Man | 47
Pijn (algemeen)
Ik slik sinds 25 januari elke morgen naproxen samen met morfine. Maar dat geeft bij mij nogal vervelende bijwerkingen zoals een zwak gevoel, duizelingen, misselijkheid. Vandaar dat ik er onmiddellijk mee bent gestopt.

27-02-2017 | Man | 73
Gewrichtsontsteking
Onbegrijpelijk dat de huisarts mij dit heeft voorgeschreven aangezien ik hartpatiënt ben. Na drie dagen inname kots en kotsmisselijk. Meteen gestopt.

09-02-2017 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Ik heb jarenlang naproxen voorgeschreven gekregen voor chronische pijnklachten (fibromyalgie), het hielp maar matig en ik werd er uiteindelijk steeds zieker van. Gebruik nu LDN, met nauwelijks bijwerkingen, dit helpt veel beter.

08-02-2017 | Man | 63
Spierpijn
Ik gebruik het I.p.v. diclofenac wegens maagproblemen en spierpijn in knie en heup als gevolg van en ter bestrijding van pijn door hielspoor.

01-02-2017 | Vrouw | 64
Reumatoïde artritis
Ondanks maagbeschermend na paar dagen kotsmisselijk.

31-01-2017 | Vrouw | 53
Gekneusde ribben
Heb mijn ribben gekneusd. Dit middel hielp mij van de ergste pijn af. Super.

13-01-2017 | Vrouw | 14
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Altijd al een hevige menstruatie gehad, zit in de familie. Mijn moeder is toen ze 13 jaar was met de pil begonnen. Zelf heb ik het ook geprobeerd, maar het lukt me niet om pillen door te slikken. Ik ben als ik ongesteld ben toch wel 4/5 dagen echt ziek. Ik kan in die dagen niks doen. Redelijk recent begonnen met naproxen in zetpilvorm. Redelijk wat moeite gehad om het te k[lees meer...]rijgen, huisarts zei dat ik me niet zo aan moest stellen en gewoon die pil door moest slikken, maar het lukte niet. Toen toch maar de zetpillen gekregen. Ik menstrueer minder heftig en heb geen pijn, alleen in de rug. Ik kan eindelijk weer naar school als ik ongesteld ben, aangezien het wel minimaal 8 uren werkt. Alleen na het inbrengen vanbinnen een branderig gevoel waar het in is gebracht, al duurt dat niet langer dan een half uur en is veel minder erg dan de buikpijn en gevoelloze benen die ik normaal had.

09-01-2017 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Keelamandelen operatief verwijderd op volwassen leeftijd, naproxen valt zwaar op de maag, omdat ik nu 4 dagen vrijwel niks heb gegeten. Vooral lusteloosheid en hoofdpijn.

18-11-2016 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
Heb zware Fibromyalgie en extreem veel pijn in mijn onderrug. Heb altijd morfine pleisters gebruikt, maar werd er bang van. Liep al meer dan 6 weken met rugpijn rond waar ik bijna niets meer mee kon. Werd zelfs depressief en zag t niet meer zitten dat t beter zou gaan. Ben Naproxen gaan gebruiken en voor t eerst in 6 weken is de pijn zover gezakt dat ik t weer zie zitten. [lees meer...]Hoop dat er geen bijwerkingen komen.

26-10-2016 | Vrouw | 40
naproxen (250mg)
Trekken van tand of kies
Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg en een paar jaar geleden ontstekingen laten weghalen bij kaakchirurg. Beide keren naproxen voorgeschreven gekregen en beide keren ben ik fluitend de eerste dagen doorgekomen. Totaal geen pijn gehad en ook geen enkele bijwerking. Beide keren had ik vooraf last van ontstekingen, ook in geval van de verstandskies. Na de ingrepen voe[lees meer...]lde ik me beide keren fitter dan ooit en geloof echt dat dit komt door de combinatie van een goede kaakchirurg en een goede ontstekingsremmer/pijnstiller!

25-09-2016 | Vrouw | 49
naproxen (550mg)
Ik heb dit jaren genomen voor rugpijn, fibromyalgie en migraine maar sinds 2 jaar krijg ik er pijnlijk gezwollen voeten en benen van wat enkele dagen blijft duren.

12-08-2016 | Vrouw | 29
Ziekte van Bechterew
Geneesmiddel maar 2/3 dagen gewerkt. 2x per dag 500 mg Naproxen. Ik voel me echt vreselijk misselijk, pijn op de borst, pijn aan mijn maag en mijn hele maag is van slag. Daarnaast transpireerde ik ontzettend. In overleg met apotheek gestopt met dit medicijn. Er wordt nu gekeken voor een ander medicijn. Misselijkheid is echt een van de naarste dingen die er is. Ik heb[lees meer...] dus geen goede ervaring met Naproxen.

03-08-2016 | Vrouw | 52
naproxen (500mg)
Slijmbeursontsteking linkerheup. Op tweede dag na start inname Naproxen Aurobindo 2/d: euforisch en vooral suf gevoel in hoofd. Vanaf derde dag gevoel alsof spieren in onderbenen en liezen doorlopend strak worden getrokken en steeds opgezwollen enkels en onderbenen. Hierdoor ernstig beperkt in lopen en staan. Trap op lopen is een kwelling. Gestopt met inname Naproxen Aurob[lees meer...]indo 500. Middel lijkt erger dan de kwaal.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum