Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

02-10-2017 | Man | 74
Heupslijtage
Wel innemen met maagbescherming

04-09-2017 | Vrouw | 36
Rugklachten
Voorgeschreven gekregen om vast te stellen of mijn rugklachten reumatisch zijn. Het schijnt te werken bij sommige mensen, ik had echter direct zeer veel last van pijnlijke bijwerkingen. Na èèn tablet 4 uur later vreselijke buik- en darmpijn, hartkloppingen, brandend maagzuur. Direct mee gestopt. Dag later nog steeds vreselijk brandend maagzuur, paracetamol helpt niet tege[lees meer...]n de pijn.

15-08-2017 | Man | 30
Syndroom van Tietze
Wat een verschrikkelijk medicijn... Hielp wel tegen de pijn, werkt snel en lang maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Maagbeschermer Pantoprazol erbij en de 'pret' was compleet. Met allebei moeten stoppen maar na 2 dagen nog veel last van obstipatie en maagklachten.

23-07-2017 | Man | 41
Liesbreuk
Veel pijn na liesbreukoperatie naproxen teva 500 mg voorgeschreven gekregen, 2 x 500 mg per dag. Eerste 2 weken ging goed wel licht hoofdpijn en pijn in nek. Daarna dosis verlengd met nog eens 4 weken. Zat een paar dagen tussen en na starten 3de week ging het helemaal mis, zwellingen gezicht en hals beide kanten alsmede armen aanvalsgewijs. Zwelling mondslijmvlies erge har[lees meer...]tkloppingen overal pijnscheuten hoofdpijn, raar gevoel maag en borst en diarree. Nu 4 weken na stoppen nog immer bijwerkingen....had ik het maar nooit gebreukt.

20-07-2017 | Vrouw | 46
Artrose - gewrichtsaandoening

10-07-2017 | Vrouw | 61
Jicht
Ineens jicht! Ontzettend pijnlijk en kon binnen een paar uur niet meer staan. Zit in gewrichtjes van middenvoet. Met redelijke spoed naar gezondheidscentrum. Kreeg naproxen met maagbeschermer omeprazol. Direct ingenomen. Werkte uitstekend tegen de pijn en zwelling! Volgende dag misselijk en maagpijn, heel beroerd van. 's avonds niet meer ingenomen. Volgende ochtend dia[lees meer...]rree 😕. Dag daarna weinig tot geen beweging in de darmen: ernstig geobstipeerd. Overleg gehad met de huisarts: er schijnt geen alternatief te zijn, behalve prednison waar je ook maag- en darmklachten van kunt krijgen 😢. Wist ineens ook weer waarom ik nooit ontstekingsremmers uit de groep Nsaid's slik. Heel lang geleden gekregen vanwege mijn fibromyalgie, zelfde bijwerkingen. Mijn vraag aan dit forum : herkent iemand dit? Zo ja, heb je tips of adviezen voor mij? Weet iemand een alternatief? Ik wil echt nooit meer een ontstekingsremmer uit die groep! Alvast bedankt!

27-06-2017 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Kreeg eerst naproxen voorgeschreven wegens een keelamandelonsteking. Binnen 1 dag waren mijn vingers opgezwollen en kreeg uitslag op mijn handen. Moest er toen direct mee stoppen, want ik kreeg er dus een allergische reactie van. Het verminderde de pijn wel enorm. Heb nu een kuur gekregen voor de onsteking.

01-06-2017 | Man | 55
Rugklachten

29-04-2017 | Vrouw | 25
naproxen (220mg)
Endometriose
Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege veel (buik)pijn tijdens de menstruatie. Het middel helpt goed en heb weinig bijwerkingen. Hooguit lichte hoofdpijn en af en toe wat brandend maagzuur, maar dit weegt niet op tegen het positieve effect.

21-04-2017 | Man | 57
naproxen (250mg)
Spierpijn
Ik had een aanrijding op fiets gehad met een pizzakoerier. Flinke smakker gemaakt en had erg pijn in bovenrug, maar vooral door spierverkramping tijdens ongeluk. 's avonds in een heet bad leek de pijn bijna weg, maar kwam uiteraard terug daarna. Volgende dag naar huisarts die bevestigde dat de pijn door spieren kwam. Omdat ik op vakantie zou gaan, adviseerde hij mij voldoe[lees meer...]nde pijnstillers mee te nemen. Ik had paracetamol gebruikt en hij dacht dat ik wel wat sterkers kon gebruiken (ik vroeg er niet zelf om) en adviseerde Naproxen. Ik vond het best. Kon het direct meenemen bij de in het gebouw aanwezige apotheek. Voorschrift: 3 per dag. Thuis om 9:30 uur direct 1e pil genomen. Om 13:30 2e pil. Omstreeks 15:00 uur kreeg ik wat maagkrampen, maar dat is bekend bij dit soort pijnstillers dus maakte me niet ongerust. Omstreeks 16:00 uur begon ik hees te worden maar dacht dat het kwam van de vele telefoongesprekken die ik thuis voor mijn werk aan het voeren was. Omstreeks 17:00 uur was mijn stem helemaal weg en kon alleen nog fluisteren. Ik begon een opgezwollen bovenlip te krijgen. Omstreeks 18:00 uur was hij al heel erg dik alsof ik een net bij de kaakchirurg vandaan kwam. Ik begon het benauwd te krijgen en gebruikte een inhalator (Bricanil) die ik soms gebruik voor benauwdheid door "normale" hooikoorts allergie (huisstofmijt, boom- en graspollen). Om 19:00 uur heeft mijn vrouw huisartspost gebeld omdat we het niet vertrouwden. Bij het horen van de verschijnselen werd er onmiddellijk een ambulance gestuurd! Het was een acute allergische reactie. Gevolg: direct aan infuus, adrenaline ingespoten, Tavegil en nog wat middelen, direct aan de monitor en naar ziekenhuis gebracht. Daar nog verder behandeld met medicijnen (o.a. prednison) en bewaakt. Bloed getest etc. Voor zekerheid nog nacht gebleven in ziekenhuis en volgende ochtend ontslagen.

13-04-2017 | Vrouw | 65
Artrose
Ik heb naproxen Accord 500 mg gehad van de orthopeed voor de pijn in mijn knie, omdat ik een prothese krijg. Deze werkte goed, heb weinig klachten gehad in de tijd tot de operatie. Na de operatie moeten die afgebouwd worden op gevoel van pijn (wat ik dus nog steeds heb). In overleg met de huisarts is begonnen met Naproxen Accord 250 mg om het afbouwen te vergemakkelijke[lees meer...]n.

13-04-2017 | Vrouw | 65
naproxen (250mg)
Artrose
Op advies van de huisarts overgestapt op deze om het afbouwen beter te laten verlopen, maar na starten al gelijk veel maagpijn en geregeld aan de diarree. Gisteren op advies van de apotheker 2 pillen vervangen door paracetamol smelt tabletten en dit zo nodig nog 1x herhaald. Kan niet zeggen dat dat helpt want heb nu meer pijn.

11-04-2017 | Man | 63
Artrose
Ik gebruik ruim 1 jaar Naproxen 500mg in combinatie met Tramadol 50 mg en Lyrica 75mg i.v.m. poly artrose. Hoewel de pijnen toch steeds heviger worden, merkte ik de werking van Naproxen pas goed toen ik er mee stopte, het gevolg was dat de pijn meteen nog heviger werd en ben dus weer begonnen met de Naproxen. De bijwerkingen van vermoeidheid en energieloos schrijf ik toe a[lees meer...]an de combinatie met de andere medicijnen. Omdat de pijn de laatste tijd flink toeneemt, ben ik weer naar de huisarts geweest en die raad mij aan om de dosis te verhogen. Ben benieuwd naar het resultaat en eventuele andere bijwerkingen.

07-04-2017 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Hoofdpijn, diarree, duizeligheid slechtziend vermoeid, bloed bij ontlasting, geen eetlust, erg moe.

05-04-2017 | Vrouw | 71
Gewrichtsontsteking
Pijnlijke handen, geen knijpkracht, vooral 's morgens

24-03-2017 | Vrouw | 69
naproxen (500mg)
Naproxen werd voorgeschreven voor een peesontsteking in mijn voet en tevens als pijnstiller. De pijn werd wat minder maar na 1 dag 2 tabletten ingenomen te hebben werd ik 's nachts wakker van zeer pijnlijke maagkrampen. Na overleg met de huisarts gestopt. Twee dagen achtereenvolgens ziek door de klachten, nu 5 dagen verder maar nog steeds lichte maagkrampen, futloos en we[lees meer...]inig eetlust.