tapentadol

Chronisch pijnsyndroom (8 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

06-10-2020 | Vrouw | 44
tapentadol (50mg)
Sinds kort slik ik palexia 2 daags 3 het heeft effect wel last nog maar draaglijk Maar sinds aantal dagen steeds vreselijk hoofdpijn herkent iemand dit Ik weet niet of door palexia komt

03-06-2020 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Ik ben benieuwd wie er nog meer bijwerkingen heeft die ik ervaar. Ik krijg slappe benen en armen die zwaar aanvoelen en aanvoelen alsof het de beginfase van slapende voeten. Eerst had ik dit toen ik 3x daags 150 mg innam. Toen.ik naar 3x 100 mg ging was dit weg maar nu is het gevoel er weer. Ik heb dit voor chronische zenuwpijn door FNSS , cervicale kanaalstenose en CRPS.[lees meer...] Pijn is nu niet onder controle. Moet het volgende week langzaam opbouwen met 1 tablet per week. 4 jaar lang fentanylpleisters gebruikt maar moest hiermee stoppen IvM niet meer werkzaam. Wie oh wie heeft ook deze symptomen van Palexia?

10-01-2020 | Vrouw | 40
Fibromyalgie

17-12-2019 | Man | 42
Rugpijn
2 fixaties van S1, L5, L4, door sheuermansyndroom en zware artrose in rug en bijna alle gewrichten door aan 15 jaar te gaan werken, textielarbeider, altijd 2 jobs gedaan en intensief aan krachtsport gedaan, invalide sedert mijn 37, dorsale facetgewrichten continu in blokkade door versleten facetgewrichten, wacht op een nieuw soort implantaat die blokkades voorkomt zonder t[lees meer...]e fixeren, gevallen van 6 meter en heup kapot, arbeidsongeval, titanium eruit gehaald en daardoor vasculaire necrose in heupkop, wachten op collapse alvorens ik kunstheup krijg door mijn jonge leeftijd en fixatie onderrug, chronische ontsteking knieën genaamd 'jumper kneus'. Van 3 patches Fentanyl (echt vergif, 3 jaar in depressie gezeten erdoor) over gegaan naar tramium>tramadol>paladone>2 dagen niets na afgebouwd en dan palexia opgestart, samen met mijn dagelijkse dosis diazepam om de zenuw/spierpijnen tussen schouders te verminderen door de blokkades vd facetgewrichten dorsaal, denervatie ieder 5 maand (verbranden zenuwen in dorsale ruggenwervels met hoge frequentie golven of stralen) samen met cortisone shots en ieder maand intraveneuze ketaminebehandeling in pijnkliniek ben ik toch stuk beter, bijna nooit meer neerslachtig door de opiaten, geen bijwerkingen, bij erge dagen neem ik 200mg s'avonds en werkt top, kon met fentanyl niet meer op autosnelweg rijden daar ik volledig wegdraaide met mijn ogen die de snelle beelden niet aankon (levensgevaarlijk) dus ja ik ben er tevreden over en heb soms terug aangename uren per dag mede door niet meer te moeten werken en me kan liggen ontspannen plat op bed als ik blokkade heb en de juiste oefeningen meekrijg van een topkinesist die mij al jaren behandeld sedert mijn val. Zo kort samengevat nu, palexia heeft echt voor een meerwaarde gezorgd in mijn pijnlijk leven, grijs Greg

04-12-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Gebruik het nu 1,5 jaar en voel me super Geen bijwerkingen en geen pijn

12-11-2019 | Man | 48
Chronisch pijnsyndroom
Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?

17-07-2019 | Vrouw | 68
tapentadol (50mg)
Zenuwbeklemming in onderrug. Uitstraling naar been. Ischias hernia in het begin hiep het. Ik moest steeds meer gebruiken. Nu doe ik een pijnprogramma bij heliomare. Ik ben aan het afbouwen. Ik voel geen verschil tussen drie of 6 pillen. Ik wil er van af. Toen ik een roesje nodig had voor een darmonderzoek werkte het niet door de palexia. Alles gevoeld. Dood eng. Ik wil er[lees meer...] van af. Doe dat geleidelijk. Een per week er af.

24-06-2019 | Vrouw | 58
Rugpijn
Ik heb al vanaf mijn tienerjaren last van mijn rug. De tussenwervelschijven zijn versneld weggesleten en inmiddels is daar stenose bij gekomen. Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad met morfine. De behandeling was verschrikkelijk en het effect hiervan was een paar dagen (!). Na een tijd Tramadol te hebben geslikt heb ik op advies van mijn pijnarts Palexia gekregen. Voor mij i[lees meer...]s het een wondermiddel. De scherpe randjes van de pijn zijn eraf.

17-04-2019 | Vrouw | 51
Hernia diafragmatica
Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel

20-03-2019 | Man | 50
Chronisch pijnsyndroom
Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken

16-07-2018 | Vrouw | 47
tapentadol (50mg)
2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.

23-05-2018 | Vrouw | 55
Artrose van de wervelkolom
Waardeloze rommel.

28-04-2018 | Man | 63
Hernia
ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw

23-02-2018 | Vrouw | 63
tapentadol (100mg)
Helse pijnen en na jaren onderzoeken in ziekenhuizen naar België gegaan en daar zag een neurochirurg op de foto mijn klacht. Bij pijnpoliklinieken geweest voor injecties en allerlei medicijnen gebruikt.toen naar een arts geweest die zegt tegenwoordig hoeft niet niemand meer pijn te lopen, een afspraak gemaakt voor weer een behandeling na mijn vakantie en ik vroeg of er mi[lees meer...]sschien een medicijn was zodat ik mijn vakantie pijnvrij door kon komen en hij schreef paleis voor halleluja eindelijk geen pijn meer tot 2 weken geleden na bijna 1 jaar en nu mag ik hem iets verhogen dus nu afwachten of het weer aanslaat.

15-01-2018 | Man | 63
Nekklachten
Geen nadelen noch voordelen.

15-11-2017 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Na lichte hernia, zware hernia, verdwenen tussenwervelschijf, 2 x spondylodese operatie L5-S1, maar helaas zonder resultaat en dus Failed Back Surgery Syndrom / Chronisch Pijn Syndroom door te beschadigde zenuw die niet meer zal herstellen. Altijd pijn vanuit de onderrug met uitstraling naar 2e teen linkervoet.

Thyrax Duotab (873) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (609) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (589) - Antibiotica - penicillines breedspectrum