Ervaringen met Palexia

tapentadol

misselijkheid slapeloosheid gebrek aan eetlust vocht op buik darmgeluid toegenomen

Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

23-11-2021 | Man | 68
Artrose
I.v.m. mij Poly Artrose al veel verschillende pijnstillers gehad van tramadol tot morfine pleisters maar niets van dat al was bevredigend. Nu sinds 1 jaar aan de Palexia 2 X daags 50mg , pijnvrij zal ik nooit meer worden maar voor mij is dit een prima oplossing, in combinatie met wat aanpassingen in de manier van bewegen, verdeling van energie en de Palexia kan ik meer [lees meer...]dan vanaf de eerste Artrose diagnose (15 jaar geleden)

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Goedendag, ik heb het 14 dagen geprobeerd als alternatief voor Tramadol en Fentanyl. Ik heb uitgebreide gewrichtsproblematiek door artrose en radiculopathie, stenose, hernia's, haakvorming aan gewrichten enzovoort.. Het zou sterker moeten zijn dan Tramadol , maar bij mij heeft het geen enkel effect gehad op pijnvermindering, ik lees ook wel veel positieve ervaringen, i[lees meer...]k denk dat het allemaal erg persoonlijk is. Een lagere dosering Tramadol op de nuchtere maag doet iets bij mij, halt iets weg van de pijn, maar onvoorspelbaar. Succes allemaal met de zoektocht

06-07-2021 | Vrouw | 52
tapentadol (250mg)
Artrose
Ik had alles geprobeerd, zit met zware arthrose in rug op 4 niveaus zowel links als rechts, pijnkliniek gedaan met alle soorten infiltraties, niks hielp, alle mogelijke pijnstillers geslikt en geplakt niks verminderde de pijn, heb ook artrose in knie en m'n zenuwen zijn over gans lichaam beschadigd, dus alles doet pijn bij mij, toen stelde m'n rug specialist als laatste mi[lees meer...]ddel voor om palexia te proberen, ik ben gestart met de lichtste dossis 50mg retard en geleidelijk aan moeten verhogen ik zit nu na een 3tal jaren op de hoogste dosis die mag 2x 250mg per dag retard dus verlengde werking, het is geen wondermiddel ik ben niet pijnvrij maar het is wel het enige middel dat pijnverlichting geeft, er tussendoor als ik overdag erg pijn heb neem ik nog sporadis palexia 50mg of 75mg 1 a 2 per dag max, Ik neem m'n dossis en smorgens rond 7u à 8u en savonds rond 19u als ik savonds het later neem door omstandigheden vergeten om 19u dan wordt ik heel zenuwachtig het knaagt vanbinnen en ik kan dan met mezelf geen weg, das omdat m'n lichaam de medicatie zodanig gewoon is, heb is een paar dagen zonder Mirren doen dat ze niet in voorraad waren bij apotheek en dat was een hel echt afkickverschijnselen, lastig dat ik was, en de pijn weer erger, dus als u palexia neemt, neem het dan op regelmatige basis en stop er niet ineens mee, maar bouw af, ik neem het nog steeds zolang het m'n pijn verzacht, werkt het niks meer dan zal ik niet anders kunnen dan operaties ondergaan en dat geeft mij ook geen zekerheid om pijnvrij te zijn. Ze zeggen dat palexia een soort drugs is, wel mijn dokter zegt me als het mij helpt de pijn verdraagzaam te maken is het een pijnstiller dat mij helpt, hetgene ik dus wel ontdekt heb is da het toch verslavend is anders zou ik geen afkickverschijnselen krijgen bij het later innemen of vergeten, voel me dan echt slecht, heel nerveus en lastig en ik kan dat dan niet tegenhouden, neem ik dan m'n dossis dan kalmeer ik n'a een 40 tal minuten

29-03-2021 | Vrouw | 60
tapentadol (50mg)
Ik heb het niet lang voor mijn aanzichtpijn (drie punten). Van deze medicijn krijg ik een rare geur. Overal, de hele dag. Verschrikkelijk. Ik heb maar zo'n 9 stuks gebruikt, maar voor mij hoef het niet meer. Ik ben benieuwd wanneer die nare geur zal verdwijnen. Ik had eerder tramadol en die haalde beter de scherpe punten weg van mijn pijn. Palexia hielp me ook niet beter m[lees meer...]et mijn pijn.

24-03-2021 | Vrouw | 25

06-10-2020 | Vrouw | 44
tapentadol (50mg)
Sinds kort slik ik palexia 2 daags 3 het heeft effect wel last nog maar draaglijk Maar sinds aantal dagen steeds vreselijk hoofdpijn herkent iemand dit Ik weet niet of door palexia komt

03-06-2020 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Ik ben benieuwd wie er nog meer bijwerkingen heeft die ik ervaar. Ik krijg slappe benen en armen die zwaar aanvoelen en aanvoelen alsof het de beginfase van slapende voeten. Eerst had ik dit toen ik 3x daags 150 mg innam. Toen.ik naar 3x 100 mg ging was dit weg maar nu is het gevoel er weer. Ik heb dit voor chronische zenuwpijn door FNSS , cervicale kanaalstenose en CRPS.[lees meer...] Pijn is nu niet onder controle. Moet het volgende week langzaam opbouwen met 1 tablet per week. 4 jaar lang fentanylpleisters gebruikt maar moest hiermee stoppen IvM niet meer werkzaam. Wie oh wie heeft ook deze symptomen van Palexia?

10-01-2020 | Vrouw | 40
Fibromyalgie

17-12-2019 | Man | 42
tapentadol (100mg)
Rugpijn
2 fixaties van S1, L5, L4, door sheuermansyndroom en zware artrose in rug en bijna alle gewrichten door aan 15 jaar te gaan werken, textielarbeider, altijd 2 jobs gedaan en intensief aan krachtsport gedaan, invalide sedert mijn 37, dorsale facetgewrichten continu in blokkade door versleten facetgewrichten, wacht op een nieuw soort implantaat die blokkades voorkomt zonder t[lees meer...]e fixeren, gevallen van 6 meter en heup kapot, arbeidsongeval, titanium eruit gehaald en daardoor vasculaire necrose in heupkop, wachten op collapse alvorens ik kunstheup krijg door mijn jonge leeftijd en fixatie onderrug, chronische ontsteking knieën genaamd 'jumper kneus'. Van 3 patches Fentanyl (echt vergif, 3 jaar in depressie gezeten erdoor) over gegaan naar tramium>tramadol>paladone>2 dagen niets na afgebouwd en dan palexia opgestart, samen met mijn dagelijkse dosis diazepam om de zenuw/spierpijnen tussen schouders te verminderen door de blokkades vd facetgewrichten dorsaal, denervatie ieder 5 maand (verbranden zenuwen in dorsale ruggenwervels met hoge frequentie golven of stralen) samen met cortisone shots en ieder maand intraveneuze ketaminebehandeling in pijnkliniek ben ik toch stuk beter, bijna nooit meer neerslachtig door de opiaten, geen bijwerkingen, bij erge dagen neem ik 200mg s'avonds en werkt top, kon met fentanyl niet meer op autosnelweg rijden daar ik volledig wegdraaide met mijn ogen die de snelle beelden niet aankon (levensgevaarlijk) dus ja ik ben er tevreden over en heb soms terug aangename uren per dag mede door niet meer te moeten werken en me kan liggen ontspannen plat op bed als ik blokkade heb en de juiste oefeningen meekrijg van een topkinesist die mij al jaren behandeld sedert mijn val. Zo kort samengevat nu, palexia heeft echt voor een meerwaarde gezorgd in mijn pijnlijk leven, grijs Greg

04-12-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Gebruik het nu 1,5 jaar en voel me super Geen bijwerkingen en geen pijn

12-11-2019 | Man | 48
Chronisch pijnsyndroom
Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?

17-07-2019 | Vrouw | 68
tapentadol (50mg)
Zenuwbeklemming in onderrug. Uitstraling naar been. Ischias hernia in het begin hiep het. Ik moest steeds meer gebruiken. Nu doe ik een pijnprogramma bij heliomare. Ik ben aan het afbouwen. Ik voel geen verschil tussen drie of 6 pillen. Ik wil er van af. Toen ik een roesje nodig had voor een darmonderzoek werkte het niet door de palexia. Alles gevoeld. Dood eng. Ik wil er[lees meer...] van af. Doe dat geleidelijk. Een per week er af.

24-06-2019 | Vrouw | 58
Rugpijn
Ik heb al vanaf mijn tienerjaren last van mijn rug. De tussenwervelschijven zijn versneld weggesleten en inmiddels is daar stenose bij gekomen. Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad met morfine. De behandeling was verschrikkelijk en het effect hiervan was een paar dagen (!). Na een tijd Tramadol te hebben geslikt heb ik op advies van mijn pijnarts Palexia gekregen. Voor mij i[lees meer...]s het een wondermiddel. De scherpe randjes van de pijn zijn eraf.

17-04-2019 | Vrouw | 51
Hernia diafragmatica
Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel

20-03-2019 | Man | 50
Chronisch pijnsyndroom
Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken

16-07-2018 | Vrouw | 47
tapentadol (50mg)
2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.