Ervaringen met Palexia

tapentadol

misselijkheid slapeloosheid gebrek aan eetlust vocht op buik darmgeluid toegenomen

Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

23-05-2018 | Vrouw | 55
Artrose van de wervelkolom
Waardeloze rommel.

28-04-2018 | Man | 63
Hernia
ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw

23-02-2018 | Vrouw | 63
tapentadol (100mg)
Helse pijnen en na jaren onderzoeken in ziekenhuizen naar België gegaan en daar zag een neurochirurg op de foto mijn klacht. Bij pijnpoliklinieken geweest voor injecties en allerlei medicijnen gebruikt.toen naar een arts geweest die zegt tegenwoordig hoeft niet niemand meer pijn te lopen, een afspraak gemaakt voor weer een behandeling na mijn vakantie en ik vroeg of er mi[lees meer...]sschien een medicijn was zodat ik mijn vakantie pijnvrij door kon komen en hij schreef paleis voor halleluja eindelijk geen pijn meer tot 2 weken geleden na bijna 1 jaar en nu mag ik hem iets verhogen dus nu afwachten of het weer aanslaat.

15-01-2018 | Man | 63
Nekklachten
Geen nadelen noch voordelen.

15-11-2017 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Na lichte hernia, zware hernia, verdwenen tussenwervelschijf, 2 x spondylodese operatie L5-S1, maar helaas zonder resultaat en dus Failed Back Surgery Syndrom / Chronisch Pijn Syndroom door te beschadigde zenuw die niet meer zal herstellen. Altijd pijn vanuit de onderrug met uitstraling naar 2e teen linkervoet.

15-04-2017 | Man | 63
tapentadol (50)
Gewrichtspijn
Na diverse behandelingen gericht op pijnbestrijding bevalt dit middel uitstekend. Als ik in periodes met minder pijn de dosis verlaag of tijdelijk stop, krijg ik zodra het middel is uitgewerkt last van zeer erge kriebelhoest. Eigenlijk dus geen bijwerking, maar een ontwenningsverschijnsel. De kriebelhoest is zelfs zo erg dat ik het middel maar weer in neem. Omdat deze "bij[lees meer...]werking" niet in de bijsluiter staat, gemeld aan de apotheek die het zou melden.

13-01-2017 | Vrouw | 49
tapentadol (200)
Chronisch pijnsyndroom
Na Spondylodese operaties altijd pijn gehouden incl. uitstralingspijn :( Na 20 jaar pijn eindelijk een middel wat wat doet. Ik ben zeker niet pijnvrij maar dit middel haalt wel de scherpe kanten eraf en dat is al heel wat. Helaas zal ik hier zeer waarschijnlijk mee moeten stoppen omdat mijn dosering niet geheel vergoed wordt en mijn eigen kosten voor dit medicijn € 1.650[lees meer...],00 per jaar zijn. Ipv de 200 zou ik ook 4 x 50 mg kunnen nemen ware het niet dat ik de pillen wel lastig te slikken vind en er regelmatig een blijft hangen in mijn keel waarvan de kans dat het gebeurd bij 40 x 50 natuurlijk veel groter is en het is echt geen pretje als dat gebeurd. Daarnaast krijg ik dan ook 4 x de hulpstoffen ook binnen en ook dat vind ik niet fijn.

17-10-2016 | Man | 62
tapentadol (50mg)
Goede pijnbestrijding, beter dan met de bekende morfine pleisters! Gebruik het nu een jaar.... Morfine pleisters voldeden niet en dosering moest paar keer per jaar hoger. Ook regelmatig moest ik toen bijslikken! Dat is hierbij niet nodig tot nu toe! Pijnscore sterk verbeterd voel mij met dit middel veel beter dan bij het gebruik van de morfine pleister! Bijwerkingen: Aan [lees meer...]het begin klachten van de gewrichten na verloop van paar maanden (5 ongeveer) nam dat af! Kan ook slecht in- en doorslapen! Met name ben ik minder suf!

25-08-2016 | Vrouw | 53
tapentadol (50mg)
mijn ervaring is redelijk goed in het begin echt heel ziek geweest we zijn nu 8 maanden verder nu poep ik ze uit vreemd maar na mijn idee werken ze wel maar ben onrustig veel slijm in mijn keel som,s benauwd nu dit weer en vertrouw het middel niet zo als ik erna vraag niemand weet iets over het middel gek

20-08-2016 | Vrouw | 39
tapentadol (100)
Ben wel redelijk blij met medicatie, pijn is redelijk dragelijk. En ipv 20 tabletten per dag naar 9 tabletten bijna allemaal voor pijn te verminderen

29-05-2016 | Man | 77
tapentadol (50)
Rugpijn
ik slik 6 tabletten van 50mg, anders moet je veel geld extra bijbetalen, deze Palexia is mij door de specialist voor geschreven, omdat ik last van de rug heb,en de ruggeprik maar deels hielp, dit medicijn verlicht de pijn wel, maar weg is het niet, ik zou niet weten wat echt helpt, dit is voor mij een moeilijk iets, ik slik veel medicijnen voor het hart en andere probleme[lees meer...]n.

14-11-2015 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
heb heel erg moeten wennen. de begindosis van 59 mg was te hoog gegrepen voor mij. heb ze gehalveerd en dat ging beter. van 25mg tot 100mg op dit moment.