Ervaringen met Palexia

tapentadol

darmgeluid toegenomen

Gewrichtspijn (4 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

28-11-2021 | Man | 37
Chronisch pijnsyndroom
Nu 1 jaar CRPS rechtervoet na operatie hallux valgus, grote teen vastgezet met 1 pin en 6 schroeven, oxycodon geslikt 80mg per dag, toen moest ik overgaan naar buprenorfine pleisters 52,5mg dat een half jaar gehad, nu sinds 2 dagen palexia gekregen bij de pijnpoli ipv de buprenorfine pleisters, 2x daags 50mg , mijn lichaam is zeer van slag zeer onrustige benen, trillen, [lees meer...]hartkloppingen, en slapen is vreselijk door onrustig lichaam, heb ook slaapmiddel, zoplicon dus val na een uur gekukkig in slaap, wordt gek van mezelf, de huisartsenpost opgebeld of dit komt door de wisseling van medicatie, schijnbaar moet je lichaam eraan wennen, ik moest 20 mg oxazepam innemen en dan zal ik rustiger worden, helaas geen effect, morgen de huisarts bellen, als dit niet stopt doe ik mezelf nog wat aan, of ik plak de buprenorfine pleister er weer op. Vindt het vreselijk om zo te moeten leven, voorheen 3 jaar oxycodon geslikt vanwege lage chronische rugklachten, al die medicatie het is gewoon drugs. Wie heeft hetzelfde probleem met de palexia? En gaan die bijwerkingen nog weg

12-11-2019 | Man | 48
Chronisch pijnsyndroom
Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?

15-11-2017 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Na lichte hernia, zware hernia, verdwenen tussenwervelschijf, 2 x spondylodese operatie L5-S1, maar helaas zonder resultaat en dus Failed Back Surgery Syndrom / Chronisch Pijn Syndroom door te beschadigde zenuw die niet meer zal herstellen. Altijd pijn vanuit de onderrug met uitstraling naar 2e teen linkervoet.

13-01-2017 | Vrouw | 49
tapentadol (200)
Chronisch pijnsyndroom
Na Spondylodese operaties altijd pijn gehouden incl. uitstralingspijn :( Na 20 jaar pijn eindelijk een middel wat wat doet. Ik ben zeker niet pijnvrij maar dit middel haalt wel de scherpe kanten eraf en dat is al heel wat. Helaas zal ik hier zeer waarschijnlijk mee moeten stoppen omdat mijn dosering niet geheel vergoed wordt en mijn eigen kosten voor dit medicijn € 1.650[lees meer...],00 per jaar zijn. Ipv de 200 zou ik ook 4 x 50 mg kunnen nemen ware het niet dat ik de pillen wel lastig te slikken vind en er regelmatig een blijft hangen in mijn keel waarvan de kans dat het gebeurd bij 40 x 50 natuurlijk veel groter is en het is echt geen pretje als dat gebeurd. Daarnaast krijg ik dan ook 4 x de hulpstoffen ook binnen en ook dat vind ik niet fijn.

20-03-2019 | Man | 50
Chronisch pijnsyndroom
Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken

14-11-2015 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
heb heel erg moeten wennen. de begindosis van 59 mg was te hoog gegrepen voor mij. heb ze gehalveerd en dat ging beter. van 25mg tot 100mg op dit moment.

28-03-2024 | Vrouw | 55

darmgeluid toegenomen

Palexia tot volle tevredenheid. Goed tegen de pijn. Tapentadol van teva gekregen en dit ging niet goed. Werd heel slaperig, duf en vergeetachtig. Ook de pijn begon weer op te lopen. Terug naar Palexia en na 2 weken problemen verdwenen. Ik heb ACNES en daardoor chronisch pijnklachten

21-12-2022 | Vrouw | 57
tapentadol (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik neem dagelijks in het totaal 500 a 600 mg , wat volgens de pijn arts het maximum is. Soms heb ik hevige pijn aan mijn voet , ontstekingen door breuken en soms heb ik vanuit mijn onderrug ( waar een arthrodèse gebeurd is L4L5 ) sciatiek ( nl uitlopende pijn in het achterbeen. Soms helpt de Palexia perfect en soms helemaal niets. Wat kan ik proberen op de momenten w[lees meer...]aar Palexia niet helpt en verga van de pijn. Ik ben allergisch aan aspirine.

28-05-2023 | Man | 80
Doet niets aan de pijn