ziekte

Chronisch pijnsyndroom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronisch pijnsyndroom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronisch pijnsyndroom

Pregabaline

02-07-2020 | Vrouw | 59
pregabaline
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

12-06-2020 | Man | 61
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

22-04-2020 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

Celecoxib

09-03-2020 | Vrouw | 49
celecoxib
Chronisch pijnsyndroom
Als pijnbestrijding bij chronische pijn kreeg ik dit voorgeschreven. Na zo'n 80 dagen begon ik weer symptomen van ovulatie te vertonen. Omdat dat een jaar of 2 voor het laatst was wist ik direct dat het veroorzaakt werd door het medicijn. Direct gestopt. De chronische pijn werd niet verminderd door het medicijn dus was het makkelijk om te stoppen.

Sipralexa

09-03-2020 | Vrouw | 49
escitalopram
Chronisch pijnsyndroom
Super! Na al veel pijnstillers te hebben geslikt kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. In de eerste week had ik, net als bijna iedereen, een paar bijwerkingen. Die waren te verwaarlozen bij mijn chronische pijn. Natuurlijk wetende dat het van voorbijgaande aard was, vond ik het geen probleem. Nu na 2 maanden kan ik niet anders zeggen dat ik zeer blij ben met dit medicijn.[lees meer...] De chronische pijn is tot een aanvaardbaar niveau gedaald en daardoor ben ik weer vrolijk en vol energie! Uit mijn directe omgeving hoor ik alleen maar positieve geluiden. Ik ervaar geen bijwerkingen en ook geen gewichtstoename. Kortom: voor mij is het een uitkomst en begin weer elke dag met een glimlach.

Celecoxib

24-02-2020 | Vrouw | 54
celecoxib
Chronisch pijnsyndroom
Dit middel haalt de scherpste pijn weg zodat ik beter in mijn vel zit

Fentanyl

19-01-2020 | Vrouw | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Chronisch pijnsyndroom
De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.

Zaldiar

02-01-2020 | Man | 35
paracetamol / tramadol
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.

Tradonal

02-01-2020 | Man | 35
Chronisch pijnsyndroom
Nadat Zaldiar te licht werd, overgeschakeld op Tradonal. Werkt verlichtend, voor enkele uren(max 4). Maar ook hier moet de dosis verhoogd worden, hoe langer je het gebruikt. Ik neem het momenteel nog sporadisch, ik heb geleerd om niet meteen naar pijnmedicatie te grijpen, maar wel andere zaken te gebruiken zoals wandelen, stretching, liggen en rusten wanneer mogelijk. [lees meer...] Al bij al een goed product, maar het doet natuurlijk niets af naar de oorzaak van mijn problemen.

28-12-2019 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Het haalt het scherpe er af maar pijn blijfr

Codeine Tabletten

14-11-2019 | Vrouw | 53
codeine
Chronisch pijnsyndroom
2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -

Palexia

12-11-2019 | Man | 48
tapentadol
Chronisch pijnsyndroom
Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?

Sinequan

10-11-2019 | Vrouw | 60
doxepine
Chronisch pijnsyndroom
Sinequan /Doxipine heb ik lang gebruikt, een goed medicijn, zonder bijwerkingen. Het is nu tijdelijk uit de handel i v m een grondstof die niet leverbaar is . Ik heb iets anders gekregen nortriptyline, ik zit in de hel, ik neem ze nu ook niet meer. Hopende dat mijn zeer goed werkende medicijn Sinequan snel weer terug is. Ik zie op internet dat er meer wanhopige men[lees meer...]sen zo eraan toe zijn, zonder Doxipine /Sinequan. Vréselijk.

Nortrilen

10-11-2019 | Vrouw | 60
nortriptyline
Chronisch pijnsyndroom
In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.

07-10-2019 | Vrouw | 36
(.)

24-09-2019 | Man | 49
Chronisch pijnsyndroom
Na een aantal mislukte operaties aan rechterbeen blijvend pijn patiënt geworden. Hierdoor in het pijn traject terecht gekomen en alles geprobeerd om van de hevige pijnen af te komen, dat begint met Diclofenac, Tramadol als pijnstillers maar ook Lyrica en dat soort medicatie. Tevens ook revalidatie therapie maar niets hielp, ondertussen gaan de dosering van de medicatie omh[lees meer...]oog tot dat blijkt dat het niet helpt en dan weer afbouwen en beginnen met een nieuw medicijn tegen de pijn. Zo ging ik het rijtje medicijnen af naar steeds zwaarder, er is geen medicijn in Nederland tegen de pijn wat ik niet geprobeerd hebt maar alle zonder gewenst resultaat. Op ten duur kom je uit bij de opioid soorten waaronder OxyContin e.d. Deze soorten kan je uiteen zetten in snel en langzaam werkend en vele pijn patiënten komen op ten duur uit bij deze medicijnen. Maar pas op voor dat je begint aan deze medicatie, de bijwerkingen kunnen erg hevig zijn en een probleem op zich veroorzaken en daarbij is deze medicatie zéér verslavend gevoelig waarbij het stoppen of minderen van deze medicatie erg zwaar is en altijd onder begeleiding van een dokter moet gebeuren. Pijn is verschrikkelijk en ik snap dat veel mensen geen keuze in deze hebben en wel dit soort medicatie moeten gebruiken maar PAS echt heel goed op en weet waar je aan begint en lees alle informatie wat er is over deze medicijnen. Mijn dosis is nu: langzaam werkend 2 x 2x80mg per dag en eenmaal 1x80mg per dag indien nodig. En snelwerkend: 6 maal daags 20mg Je ziet dat mijn dosis erg hoog is en in de loop der jaren steeds weer verhoogd moest worden want je lichaam went aan de medicatie waardoor je steeds meer nodig hebt om de pijn onder controle te hebben. Ik heb twee maal een Neurostimulator in mijn rug geïmplanteerd gekregen welke naar verloop van tijd weer verwijderd moesten worden door ontstekingen. Nu krijg ik aan het einde van volgende maand een Morfinepomp in mijn buik geplaatst waardoor ik met minder medicatie een beter resultaat kan krijgen dan in pil vorm. Vaak blijft het niet alleen bij pijnstillers, mensen kunnen niet meer slapen dus slaapmedicatie. Door bijwerkingen niet meer makkelijk naar het toilet kunnen gaan dus meer medicatie, zo gaat het maar door maagbeschermers, medicatie tegen de misselijkheid enz. Nogmaals ik begrijp heel goed dat vele pijn patiënten geen keuze hebben en wel deze medicijnen moeten gebruiken maar ik had graag alles geweten voordat ik begonnen was aan deze hoge doseringen. Dus moet je beginnen met OxyContin of Oxycodon zorg dan dat je goed begrijpt hoe dat pad er voor jou komt uit te zien en dat je precies begrijpt welke risico’s eraan verbonden zijn want de meeste mensen die aan deze medicatie moeten beginnen hebben al genoeg op hun bordje liggen. Sterkte!

Advil

30-07-2019 | Vrouw | 52
ibuprofen
Chronisch pijnsyndroom
ik nam voor vroeger alle pijnstillers die je zo kon kopen bij de apotheek zonder vooschrift dan heeft de van landegem sint-augustinus aangeraden voor trantex wat op dat moment ook echt werkte .maar mijn lichaam is er zo aan gewend "dat ik de plakkers nu plak om niet te moeten afkikken

Transtec

30-07-2019 | Vrouw | 52
buprenorfine
Chronisch pijnsyndroom
ik heb dit medicijn nog niet vaak gebruikt omdat de bijwerking op het lichaam slaat " dus verdikken "gewicht toename ' alleen als echt nodig is

Effentora

14-07-2019 | Man | 32
fentanyl
Chronisch pijnsyndroom
Hier in Belgie is dit nu sinds kort ook al van de markt. Hielp goed als doorbraakpijn bij de durogesic pleisters. Het enige fentanyl gerelateerde dat hier voor doorbraakpijn nog op de Belgische markt is zou Breakyl moeten zijn. Mar dat bevat maar 4 stuks en zou enkel 200UG zijn. 5j geleden heb ik eens Abstral 800UG gekregen maar dat moest via NL besteld worden en voor 10 t[lees meer...]abletjes zeeeeeerrrr duur +70 euro de volle pot !!!! Maar dan vraag ik me af of en arts dan ook actiq of instanyl uit NL mag voorschrijven ook?? Aja..Aangezien de Abstral toen ook uit NL moest komen.

OxyNorm

13-06-2019 | Vrouw | 36
Chronisch pijnsyndroom
Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg

Palladon

28-05-2019 | Man | 30
hydromorfon
Chronisch pijnsyndroom
In 2015 tot eind 2016 Palladon IR 2,6mg voor doorbraakpijn gekregen samen toen met 3 x Oxycontin 80 & 4 x Ms Contin 100mg. Was goed maar de Abstral 800UG was net iets beter. Maar dit moest in NL besteld worden en was daardorr zeer duur +70euro/doos !! Ook maar 10 tabletten in 1 doos Abstral :( !! Nu op fentanyl pleisters.

Abstral

28-05-2019 | Man | 30
fentanyl
Chronisch pijnsyndroom
In 2015 voor doorbraakpijn 3 doosjes Abstral 800UG van pijnarts gekregen. Toen stond ik nog niet op fentanyl pleisters (durogesic) maar stond toen op 3 x Oxycontin 80mg per dag + 4 x Ms Contin 100mg per dag. De Abstral was het aller duurste medicijn ooit !! Elk doosje bevatte maar 10 tabletten van 800ug om te smelten op de tong maar was +70euro per doos !!! Ook was d[lees meer...]it medicijn niet gemakkelijk te vinden. Geen enkele apotheek in mijn stad kon het leveren en ben in een andere stad toch in een apotheek geraakt. Daar moest ik horen dat ik 2 dagen moest wachten aangezien dit in NL moest besteld worden. Ikzelf ben uit BE. Wrkte zeer goed tgen doorbraakpijn maar doordat het zo extreem duur was en het in NL moest besteld worden heb ik er niet meer achter gevraagd. Heb dan Palladone IR 2,6mg gekregen voor doorbraakpijn. Maar nu zou het zijn dat Abstral hier in BE toch eindelijk ook direct te verkrijgen is en wss dan ook met tussenkomst in de prijs.

27-05-2019 | Vrouw | 30
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?

07-04-2019 | Vrouw | 50
Chronisch pijnsyndroom
In september begon de pijn. Ik had door plasmedicatie jicht ontwikkeld. Met kuren ging het over, maar de pijn bleef en werd erger. In december kon ik bijna niets meer en vroeg om pijnstilling. Ik begon met 5mg snelwerkende. Omdat ik het middel kende wist ik van de verslavende werking maar alles was beter dan de pijn. Nu zit ik, officieel , op 40mg per dag. Maar ik ben zel[lees meer...]f met afbouwen begonnen. Op dit moment zit ik op 20 mg maar het is bijna niet te doen. In de ochtend neem ik 15mg en 's middags 5mg in combinatie met naproxen 500mg. Afkick verschijnselen heb ik nauwelijks omdat ik het heel langzaam afbouw. Maar de pijn maakt het dat ik inmiddels weer denk aan opbouwen. Ik Zou graag willen weten wat ik ipv oxycodon ook zou kunnen nemen.

Palexia

20-03-2019 | Man | 50
tapentadol
Chronisch pijnsyndroom
Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken

Amitriptyline

18-01-2019 | Vrouw | 35
amitriptyline
Chronisch pijnsyndroom
Van 2x 25mg in 1x slikken op advies van apotheek overgestapt naar 1x 50mg van ander merk. (Brown en Burkina, prolepha) wat een drama! Werkte überhaupt niet en veel aangekomen. Nu weer terug naar 2x 2 tabletten van 25mg van sandoz. Pijn weg (fibromyalgie) humeur terug, geen migraine meer en kan eindelijke weer conditie op gaan bouwen. Aankomen van deze medicatie had mijn h[lees meer...]uisarts overigens wel even mogen vermelden. Ijs lik ter pijnbestrijding zodat ik kan sporten en af kon vallen. Duh!

Arcoxia

15-01-2019 | Vrouw | 5
etoricoxib
Chronisch pijnsyndroom
voor de pijn in me rug hielp de arcoixa en artrose

15-01-2019 | Vrouw | 5

10-01-2019 | Vrouw | 75
Chronisch pijnsyndroom
Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen

Paracetamol

10-01-2019 | Vrouw | 75
paracetamol
Chronisch pijnsyndroom
Dit is het enige middel dat ik nog kan gebruiken. Alle andere pijnstillers hebben voor mij te veel bijwerkingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2362)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1810)
Hoge bloeddruk (1347)
Acne/puistjes (958)