ziekte

Chronisch pijnsyndroom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronisch pijnsyndroom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronisch pijnsyndroom

14-11-2019

Codeine Tabletten (codeine)
Chronisch pijnsyndroom

2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -
12-11-2019

Palexia (tapentadol)
Chronisch pijnsyndroom

Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?
10-11-2019

Sinequan (doxepine)
Chronisch pijnsyndroom

Sinequan /Doxipine heb ik lang gebruikt, een goed medicijn, zonder bijwerkingen. Het is nu tijdelijk uit de handel i v m een grondstof die niet leverbaar is . Ik heb iets anders gekregen nortriptyline, ik zit in de hel, ik neem ze nu ook niet meer. Hopende dat mijn zeer goed werkende medicijn Sinequan snel weer terug is. Ik zie op internet dat er meer wanhopige men[lees meer...]sen zo eraan toe zijn, zonder Doxipine /Sinequan. Vréselijk.
10-11-2019

Nortrilen (nortriptyline)
Chronisch pijnsyndroom

In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.
07-10-2019

(.)
24-09-2019

Chronisch pijnsyndroom

Na een aantal mislukte operaties aan rechterbeen blijvend pijn patiënt geworden. Hierdoor in het pijn traject terecht gekomen en alles geprobeerd om van de hevige pijnen af te komen, dat begint met Diclofenac, Tramadol als pijnstillers maar ook Lyrica en dat soort medicatie. Tevens ook revalidatie therapie maar niets hielp, ondertussen gaan de dosering van de medicatie omh[lees meer...]oog tot dat blijkt dat het niet helpt en dan weer afbouwen en beginnen met een nieuw medicijn tegen de pijn. Zo ging ik het rijtje medicijnen af naar steeds zwaarder, er is geen medicijn in Nederland tegen de pijn wat ik niet geprobeerd hebt maar alle zonder gewenst resultaat. Op ten duur kom je uit bij de opioid soorten waaronder OxyContin e.d. Deze soorten kan je uiteen zetten in snel en langzaam werkend en vele pijn patiënten komen op ten duur uit bij deze medicijnen. Maar pas op voor dat je begint aan deze medicatie, de bijwerkingen kunnen erg hevig zijn en een probleem op zich veroorzaken en daarbij is deze medicatie zéér verslavend gevoelig waarbij het stoppen of minderen van deze medicatie erg zwaar is en altijd onder begeleiding van een dokter moet gebeuren. Pijn is verschrikkelijk en ik snap dat veel mensen geen keuze in deze hebben en wel dit soort medicatie moeten gebruiken maar PAS echt heel goed op en weet waar je aan begint en lees alle informatie wat er is over deze medicijnen. Mijn dosis is nu: langzaam werkend 2 x 2x80mg per dag en eenmaal 1x80mg per dag indien nodig. En snelwerkend: 6 maal daags 20mg Je ziet dat mijn dosis erg hoog is en in de loop der jaren steeds weer verhoogd moest worden want je lichaam went aan de medicatie waardoor je steeds meer nodig hebt om de pijn onder controle te hebben. Ik heb twee maal een Neurostimulator in mijn rug geïmplanteerd gekregen welke naar verloop van tijd weer verwijderd moesten worden door ontstekingen. Nu krijg ik aan het einde van volgende maand een Morfinepomp in mijn buik geplaatst waardoor ik met minder medicatie een beter resultaat kan krijgen dan in pil vorm. Vaak blijft het niet alleen bij pijnstillers, mensen kunnen niet meer slapen dus slaapmedicatie. Door bijwerkingen niet meer makkelijk naar het toilet kunnen gaan dus meer medicatie, zo gaat het maar door maagbeschermers, medicatie tegen de misselijkheid enz. Nogmaals ik begrijp heel goed dat vele pijn patiënten geen keuze hebben en wel deze medicijnen moeten gebruiken maar ik had graag alles geweten voordat ik begonnen was aan deze hoge doseringen. Dus moet je beginnen met OxyContin of Oxycodon zorg dan dat je goed begrijpt hoe dat pad er voor jou komt uit te zien en dat je precies begrijpt welke risico’s eraan verbonden zijn want de meeste mensen die aan deze medicatie moeten beginnen hebben al genoeg op hun bordje liggen. Sterkte!
30-07-2019

Advil (ibuprofen)
Chronisch pijnsyndroom

ik nam voor vroeger alle pijnstillers die je zo kon kopen bij de apotheek zonder vooschrift dan heeft de van landegem sint-augustinus aangeraden voor trantex wat op dat moment ook echt werkte .maar mijn lichaam is er zo aan gewend "dat ik de plakkers nu plak om niet te moeten afkikken
30-07-2019

Transtec (buprenorfine)
Chronisch pijnsyndroom

ik heb dit medicijn nog niet vaak gebruikt omdat de bijwerking op het lichaam slaat " dus verdikken "gewicht toename ' alleen als echt nodig is
14-07-2019

Effentora (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

Hier in Belgie is dit nu sinds kort ook al van de markt. Hielp goed als doorbraakpijn bij de durogesic pleisters. Het enige fentanyl gerelateerde dat hier voor doorbraakpijn nog op de Belgische markt is zou Breakyl moeten zijn. Mar dat bevat maar 4 stuks en zou enkel 200UG zijn. 5j geleden heb ik eens Abstral 800UG gekregen maar dat moest via NL besteld worden en voor 10 t[lees meer...]abletjes zeeeeeerrrr duur +70 euro de volle pot !!!! Maar dan vraag ik me af of en arts dan ook actiq of instanyl uit NL mag voorschrijven ook?? Aja..Aangezien de Abstral toen ook uit NL moest komen.
13-06-2019

OxyNorm (oxycodon)
Chronisch pijnsyndroom

Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg
28-05-2019

Palladon (hydromorfon)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 tot eind 2016 Palladon IR 2,6mg voor doorbraakpijn gekregen samen toen met 3 x Oxycontin 80 & 4 x Ms Contin 100mg. Was goed maar de Abstral 800UG was net iets beter. Maar dit moest in NL besteld worden en was daardorr zeer duur +70euro/doos !! Ook maar 10 tabletten in 1 doos Abstral :( !! Nu op fentanyl pleisters.
28-05-2019

Abstral (fentanyl)
Chronisch pijnsyndroom

In 2015 voor doorbraakpijn 3 doosjes Abstral 800UG van pijnarts gekregen. Toen stond ik nog niet op fentanyl pleisters (durogesic) maar stond toen op 3 x Oxycontin 80mg per dag + 4 x Ms Contin 100mg per dag. De Abstral was het aller duurste medicijn ooit !! Elk doosje bevatte maar 10 tabletten van 800ug om te smelten op de tong maar was +70euro per doos !!! Ook was d[lees meer...]it medicijn niet gemakkelijk te vinden. Geen enkele apotheek in mijn stad kon het leveren en ben in een andere stad toch in een apotheek geraakt. Daar moest ik horen dat ik 2 dagen moest wachten aangezien dit in NL moest besteld worden. Ikzelf ben uit BE. Wrkte zeer goed tgen doorbraakpijn maar doordat het zo extreem duur was en het in NL moest besteld worden heb ik er niet meer achter gevraagd. Heb dan Palladone IR 2,6mg gekregen voor doorbraakpijn. Maar nu zou het zijn dat Abstral hier in BE toch eindelijk ook direct te verkrijgen is en wss dan ook met tussenkomst in de prijs.
27-05-2019

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?
07-04-2019

Chronisch pijnsyndroom

In september begon de pijn. Ik had door plasmedicatie jicht ontwikkeld. Met kuren ging het over, maar de pijn bleef en werd erger. In december kon ik bijna niets meer en vroeg om pijnstilling. Ik begon met 5mg snelwerkende. Omdat ik het middel kende wist ik van de verslavende werking maar alles was beter dan de pijn. Nu zit ik, officieel , op 40mg per dag. Maar ik ben zel[lees meer...]f met afbouwen begonnen. Op dit moment zit ik op 20 mg maar het is bijna niet te doen. In de ochtend neem ik 15mg en 's middags 5mg in combinatie met naproxen 500mg. Afkick verschijnselen heb ik nauwelijks omdat ik het heel langzaam afbouw. Maar de pijn maakt het dat ik inmiddels weer denk aan opbouwen. Ik Zou graag willen weten wat ik ipv oxycodon ook zou kunnen nemen.
20-03-2019

Palexia (tapentadol)
Chronisch pijnsyndroom

Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken
18-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)
Chronisch pijnsyndroom

Van 2x 25mg in 1x slikken op advies van apotheek overgestapt naar 1x 50mg van ander merk. (Brown en Burkina, prolepha) wat een drama! Werkte überhaupt niet en veel aangekomen. Nu weer terug naar 2x 2 tabletten van 25mg van sandoz. Pijn weg (fibromyalgie) humeur terug, geen migraine meer en kan eindelijke weer conditie op gaan bouwen. Aankomen van deze medicatie had mijn h[lees meer...]uisarts overigens wel even mogen vermelden. Ijs lik ter pijnbestrijding zodat ik kan sporten en af kon vallen. Duh!
15-01-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Chronisch pijnsyndroom

voor de pijn in me rug hielp de arcoixa en artrose
15-01-2019

10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
10-01-2019

Paracetamol (paracetamol)
Chronisch pijnsyndroom

Dit is het enige middel dat ik nog kan gebruiken. Alle andere pijnstillers hebben voor mij te veel bijwerkingen.
30-11-2018

Diazepam (diazepam)
Chronisch pijnsyndroom

Ik ben al zoon 3 tot 4 jaar aan de diazepam ben er een tijdje van afkickt door overmatig gebruik en omdat ik verslaafd was aan pijnstillers het is erg af te raden om hier radicaal mee te stoppen ik heb last gehad van een site bijwerking zoal paniek aanvallen rusteloosheid overgeven trillen en een consentarie probleem die verslaving is gekomen door een zware medische ingree[lees meer...]p aan mij rug en ik zat uiteindelijk op 50 mg pd dit is echt af te raden ik ging het steets vaker en steets meer gebruiken tot ik niet meer zonder kom ! Blijf darom altijd goed overleggen met je art ik ben nu zoon 3 maanden clean maar het is een serieus gevecht geweest als het geen absolute noodzaak heeft om dit midel te gebruiken blijf er dan bij uit de buurt het is erg verslavend teminsen voor mij wel verder had het wel het gewenste efect maar gebruik dit midel met maten en niet langer dan een week aansluitend maar mij advies is om het eerst even op de homiopatiche manier te probeeren!
14-11-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb interstitiele cystitis oftewel blaaspijnsyndroom, een chronische ziekte die veel pijn veroorzaakt. Eerder dit jaar heb ik tramadol voorgeschreven maar bij mij doet het niks. Pijn wordt geen greintje minder. Ook heb ik 0 bijwerkingen. Dat is wel fijn natuurlijk maar ik heb liever een middel dat (bij mij) werkt.
24-09-2018

Lyrica (pregabaline)
Chronisch pijnsyndroom

Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè
20-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Voor mijn chronische pijn in mijn rechterschouder gebruik ik nu meerdere medicijnen voor. Alleen de Tramadol is niet voldoende meer. Ik slik nu ook de Amitriptyline 2x2 tabletten van 25 mg en de Pregabaline 2x1 capsules van 150 mg. Zo kan ik redelijk de dag doorkomen
11-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb heel erge oijn door mijn hele lichaam, zonder duidelijke oorzaak. Toen de pijn niet meer voldoende onderdrukt werd door paracetamol en ibuprofen heb ik tramadol gekregen. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt, maar ook dit middel kon de pijn niet meer voldoende onderdrukken. Uiteindelijk ben ik overgestapt op oxycodon. Tramadol werkt eigenlijk prima en als bijwer[lees meer...]king kan ik me alleen de duizeligheid herinneren. De duizeligheid was niet hinderlijk.
11-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb medisch onverklaarbare pijn door mijn hele lichaam. De pijn is in de loop van de jaren toegenomen en is nu zo erg dat ik zonder de pijstillers in foetushouding ga liggen en kan dan niets meer. Alleen al ademhalen is dan zo pijnlijk dat het alleen met de grootste moeite lukt. De oxycodon werkt heel goed tegen de pijn die ik heb. In de afgelopen 4 jaren is de dosi[lees meer...]s wel opgehoogd van 2x10mg naar 2x20 + 4x10 rescue. De dosis is al maanden gelijk gebleven, en het pijnstillend effect is ook gelijk gebleven. Ik heb vaker gelezen dat gewenning optreedt en dat er een steeds hogere dosis nodig is. Gelukkig is dat bij mij niet het geval. De enige nare ervaringen, maar helaas wel heel nare ervaringen, heb ik gehad bij het per ongeluk 2x innemen van een dosis. Hierdoor ben ik al een paar keer op de SEH beland. Ademhalen was zo goed als onmogelijk. Ik heb eigenlijk geen verhalen gevonden van andere mensen die deze bijwerking ook hebben. Ik denk dan ook dat het zeer zeldzaam is, maar voorzichtig zijn lijkt me zeker verstandig. Bedenk een systeem om te voorkomen dat je ze dubbel pakt. Ik heb nu pillendoosjes, die ik iedere week vul en waaraan ik kan zien welke pillen ik al heb gehad. Alles bij elkaar ben ik heel blij dat dit middel bestaat
17-08-2018

Lyrica (pregabaline)
Chronisch pijnsyndroom

De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!
17-08-2018

Arcoxia (etoricoxib)
Chronisch pijnsyndroom

Onmiddellijk moeten stoppen met Arcoxia. Alles wat in de maag uitkomt was ontstoken.
07-08-2018

05-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Heb dit medicijn nu al aardig wat jaren , helpt me goed en kan niet meer zonder, leef de hele dag met veel pijn, naar enkele long operatie's, blij dat het er is, maar jammer dat het nodig is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)