Hoofdpijn (30 meningen)
Pijn (algemeen) (16 meningen)
Artrose (6 meningen)
Menstruatiepijn (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Griep (2 meningen)
Koorts (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Nekklachten (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

24-10-2010 | Vrouw
Verkramping dikkedarm
ik vind dit medcijn niet erg helpen. ik neem zeker nog vier paracetamolsbij in. het werkt voor mij echter niet. ik wil zelf deze medicijn niet weer hebben. het werkt voor geen meter.

22-10-2010 | Man

21-09-2010 | Vrouw
Migraine aanval
Voor het eerst een migraine aanval meegemaakt. Het was echt een hel, heel heftig. Ik voelde me totaal hulpeloos. Begon 's ochtends met een bonzend hoofd aan een kant achter rechteroog. Daarna steeds erger en veel overgeven. Kon na2 uur niet meer praten, gezicht voelde bijna verlamd. Ogen kon ik bijne niet meer open doen en met iedere beweging enorme pijnen en weer overgeve[lees meer...]n. Van huisartsenpost eerst Maxalt smelttablet en zetpillen primperan gekregen. Hielp maar zeer matig. iets van het scherpe van de pijn was eraf. Maar daar is ook alles meegezegd. overgeven en pijn en andere klachten bleven voor 90% bestaan. Na 28 uur ellende (geen seconde kunnen slapen ook, niets kunnen drinken) Van huisarts uiteindelijk gewoon ordinaire zetpillen diclofenac 50 en paracetamol 1000 gekregen in combinatie met domperidon... en na 45 minuten eindelijk iets beter en 15 minuten in slaap gevallen, na paar uur wat kunnen drinken, niet meer gespuugd. Eindelijk verlossing van migraine in zicht. Nu na 48 uur nog erg wankel, maar van pijn en migraine klachten af!!

16-09-2010 | Man
Gebroken ribben rug zijde
Bna het verkrijgen van 2 gebroken ribben rugzijde onder het schouderblad, door een ernstige val van 3 meter hoogte, is mij geadviseerd in het ziekenhuis paracetamol te gebruiken voor de pijn met extra coffiene. Dit werkt voor mij zo twe en halve uur en het duurt ongeveer een half voor het gaat werkenen ik heb er goede ervering mee.

09-09-2010 | Vrouw
paracetamol
ik vind het inmenen van paracetamol niet prettig, vooral als de tabelt in je mond uitelkaar gaat.

26-08-2010 | Man

17-03-2010 | Man
Hoofdpijn, artrosepijn

15-03-2010 | Vrouw

13-01-2010 | Vrouw
Hoofdpijn, menstruatiepijn
Met andere pijnstillers heb ik snel last van bloedingen, met paracetamol nooit problemen gehad.

05-01-2010 | Man
Hoofdpijn
Ik gebruik eigenlijk nooit medicatie. Wanneer ik dan een paracetamol neem slaat hij in als een (positieve) bom, werkt altijd super. Tip, niet veel gebruiken dan is het effect sterker wanneer je hem wel neemt.

30-11-2009 | Man
Verkoudheid
Door een maagslijmvliesontsteking van 20 jaar geleden mag ik alleen nog maar Paracetamol als pijnstiller gebruiken i.p.v. Ibuprofen die wel a;tijd meteen hielp. Ben absoluut niet tevreden over Paracetamol qua werking. Voordat het bij mij een beetje begint te werken ben ik 1 week en een halve doos verder.

30-11-2009 | Man

26-11-2009 | Man
Heftige hoofdpijn, misselijk gevoel
Hoofdpijn wat net zo voelt als men te snel veel ijs eet. Tot overgaven aan toe. Paracetamol werkte de eerste maand nog wel. Maar steeds korter. In het jaar 2002 ruim 2600 van deze tabletten geslikt. Puntje bij paaltje bleek het de 15 zendmasten op het dak van mijn oude woning deze hoofdpijn te veroorzaken. Deze stonden 3 meter bij mijn bed vandaan. En veroorzaakte s[lees meer...]lapeloosheid, Spierpijnen, en heftige hoofdpijn. Verhuizen was de enigste optie. Slik nu geen enkele paracetamol meer. Wel blijkt dat ik overgevoelig ben geworden aan gepulsd radio golven van oa. DECT, GSM, UMTS, RFID, enz. enz. Medische oplossing is er nog niet.

20-11-2009 | Man
Hoofdpijn
Had hoofdpijn en nam voor het gemak een pilletje. Na een uur geen last meer van de hoofdpijn.

03-11-2009 | Man
Hoofdpijn
wanneer je het met een ander medicijn tegelijk inneemt werkt het niet zo goed

23-10-2009 | Vrouw
Hoofdpijn
Bij hoofdpijn is paracetamol mijn enigste kans. Vroeger gebruikte ik aspirine en ibuprofen, maar ben er plotsklaps gevaarlijk allergisch voor geworden. Ik mag geen andere pijnstiller meer als paracetamol. Werking vind ik vaak te zwak. Moet inderdaad het beste met 2 x 500 mg beginnen en hopen dat het helpt. Het helpt niet altijd, of nu 1 of 2 tabletten of in de loop van de [lees meer...]dag nog meer zijn genomen. Zelfs dat simpele paracaetamol kan me wat suffig en moe maken. Daarom neem ik de combi met coffeine, a. voor snellere werking en opname in de maag, en b. misschien werkt die coffeine een beetje tegen de moeheid. Geen bijwerkingen gemerkt. Maar altijd is het meer een zaak van hopen en bidden, dan dat ik erop kan vertrouwen dat het helpt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum