Ervaringen met Paracetamol/ Codeine

Rugklachten (6 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

24-06-2013 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine
Ik was tevreden over dit medicijn maar het word niet meer vergoed. Heb dit ook nog samen met de amitryptiline geslikt. Ook heb NSAI'Ds gebruikt, verschillende maar door refluxziekte is dit geen optie meer. Amitryptiline pakt veel aan en dat met 1 pilletje.

20-07-2012 | Man | 48
Gewrichtspijn
Ik wil even reageren op de nogal, en dan druk ik mij zachtjes uit, overdreven meldingen wat betreft de ontwenningsverschijnselen na het abrupt stoppen met Codeine. Ik heb door stevige pijnklachten 5 maanden lang Codeine geslikt, waarvan de laatste 3 maanden 3 x daags, om de 6 uur, paracetamol met 50 mg codeine. Dus 3 maanden lang 150 mg Codeine per dag. Mijn pijn klachten [lees meer...]waren op een gegeven moment vrijwel weg, en moest gaan afbouwen via een afbouwschema. Had ik geen zin in, en ben dus abrupt gestopt met Codeine. Ik heb mij, en ik overdrijf echt niet, de eerste 2 dagen wat rot gevoeld, en in totaal 5 dagen onrustig geslapen. Na 5 dagen voelde ik helemaal niets meer, sliep ook weer goed, en dat is inmiddels 4 weken geleden. Dus, ik zeg, gewoon in één keer stoppen met die rotzooi, even paar dagen wat minder voelen, maar dan ben je ook klaar. Die verhalen die ik soms lees van weken, cq. maanden ontwenningsverschijnselen en je rot voelen, is dus echt complete onzin.

15-11-2017 | Vrouw | 49
paracetamol / codeine (500/20mg)
Chronisch pijnsyndroom
Helaas was dit middel niet voldoende om mijn chronische pijn onder controle te brengen en te houden

07-11-2014 | Man | 51
paracetamol / codeine
Vandaag was ik iets meer grieperig dan normaal, dus besloot ik om paracetamol in te nemen. Dit had ik wel vaker gedaan, alleen nu gebeurd er iets heel raars, ongeveer een kwartier na inname van de paracetamol pil, kreeg ik tintelingen aan de linkerzijde van mijn mond en (wang onder en bovenkaak tong lippen linkerarm hand en vingertoppen. Ik ben in ieder geval blij dat ik[lees meer...] deze site heb kunnen vinden met enige uitleg over deze bijwerkingen. Je zou je al heel snel iets anders in kunnen denken, je word al snel op het internet doorverwezen naar allerlei vervelende informatie en aandoeningen.

09-01-2018 | Vrouw | 52
paracetamol / codeine (500/40mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aanvankelijk was ik erg tevreden met dit medicijn. Na verloop van tijd echter was de werking onvoldoende tot zelfs geen werking meer. In overleg met de huisarts ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Voorlopig heb ik dat gevonden in oxynorm 20 mg. Hoop alleen dat dit medicijn blijft helpen al vrees ik ervoor. Ik zit nu al op een hoge dosis en het geeft maar minimaal v[lees meer...]erlichting van de pijn.

27-08-2015 | Vrouw | 54
paracetamol / codeine (500/10)
Hersenvliesontsteking
Na 21 jaar sinds sept 2014 Camcolit afgebouwd, 2,5 x 400 mg, laatste x 100 mg op 17/7/2015. Linkerkant lichaam instabiel door rug, enkel, voetproblemen, daardoor pijnen. Tijdens afbouwen, 3x gewrichts pijnaanval, zweetaanvallen, racend hart, benauwd, slaapproblemen etc. Behandelaar deed er zeer luchtig over, slechte tot geen begeleiding, zegt psychosomatisch. Sinds 1 aug a[lees meer...]fwisselend, diclofenac, voltarenK (tot 26 st, daarvoor nooit mogen gebruiken met camolit), temazepam nu en dan gebruikt. Kreeg Lorametezepam 2 mg, en paracod. naar behoefte. Hoewel ik alleen Camcolit slikte, ben ik geschrokken v het aantal wat ik innam sinds 1 aug. door bijkomende geheugenproblemen. Zojuist 2 paracod genomen voor linkerkant lichaam. Reactie zware verstijvingenm tintelingen mond, gezicht , handen, voeten en kan nauwelijks typen. SPVer gooit het (telefonisch) op ademhaling, hyperventilatie en zegt de bijwerkingen niet te herkennen. Heb laatste loramet afgel do genomen, sindsdien nog steeds deze bijwerkingen? Valt volgens mij helemaal verkeerd... slechte zaak! Durf zo niet naar bed te gaan! Kosten 14, 80 incl gesprek! Neem soms 1 soms 2, niet elke dag trouwens. Stijfheid zakt nu iets..

31-10-2013 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
I.v.m. Ernstige rugpijn 1x2tabletten paracetamol met codeïne genomen. Vervelende reactie gekregen nml hartkloppingen, rode huid, uitstralingspijn naar linkerarm, verhoogde bloeddruk, tintelende ring om de mond, tintelende lippen, zware hoofdpijn. Veel water gedronken om het "eruit" te spoelen. Heel vervelend en beangstigend, dan maar liever ibuprofen.

08-06-2016 | Vrouw | 55
paracetamol / codeine (500/50mg)
Gewrichtspijn
Na inname ontstond een gigantische pijn in mijn buik.. Ongelofelijk! Het trok naar mijn rug en nieren. Ik heb echt liggen huilen van de pijn! Dit heeft een paar uur geduurd.. Elke keer als ik iets neem met codeine krijg ik die buikpijn.. Echt onvoorstelbare pijn. Blijkbaar allergisch.. Maar wat veroorzaakt die ontzettende pijn dan?

02-01-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb ernstige rugklachten en slaap slecht vanwege de rugpijn, maar sinds ik paracetamol/ codeine 40 mg zetpil gebruik voor het slapen gaan, slaap ik in een stuk door en wordt ik pas na 7 uur in de ochtend wakker. Dit is voor mij altijd ondenkbaar geweest. Ik ben dus razend enthiosiast. Daarvoor slikte ik Artotrec 75 mg maar vanwege ernstige maagklachten mag ik geen ontstek[lees meer...]ingsremmers meer slikken en is dit de enige oplossing voor mij en tevens een geweldige oplossing.

19-08-2017 | Vrouw | 56
paracetamol / codeine (500/10mg)
Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.

30-12-2011 | Man | 56
paracetamol / codeine
Gebruik Paracetamol/Codeinefosfaat om mijn depressieve stemmingen te onderdrukken. 3 stukt van 500/20mg in de ochtend en 3 aan het eind van de middag. dit in combinatie met 2 tabletjes diazepam van 2mg. Ben hier zeer tevreden over en kan niet meer zonder omdat ik anders suicidale neigingen/gedachten zou krijgen. Wel wat last van verstopping

02-01-2013 | Man | 57
Depressiviteit
Gebruik paracetamol/codeinefosfaat (500/20mg) nog steeds tot volle tevredenheid, inmiddels al zo'n 10 jaar. De bijwerking (verstopping) neem ik maar op de koop toe. Zou niet weten hoe ik zonder zou moeten leven, het werkt nog steeds uitstekend tegen mijn depressieve stemmingen en wordt er niet suffig van.

28-02-2018 | Vrouw | 59
paracetamol / codeine (500/20mg)
Rugpijn
Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.

03-11-2011 | Vrouw | 59
Na operatie
Verhoogde hartslag, en hartklachten

26-10-2011 | Vrouw | 60
Extra pijnstilling heup
slaapt goed door paracetamol/codeine

28-03-2019 | Vrouw | 61
paracetamol / codeine (1000/60mg)
Griep
Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.