Ervaringen met Voltaren

Gewrichtspijn (2 meningen)
Koorts (1 mening)
Fibromyalgie (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)
Peesontsteking schouder (1 mening)
Jicht (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)
Buikpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

16-04-2015 | Vrouw | 51
Gewrichtspijn
verlicht goed tegen de pijn, aanrader.

13-09-2016 | Man | 52
Peesontsteking been
overbelasting van een pees. Gel helpt uitstekend en snel (binnen 1 dag pijnreducering). Ben hier wel terughoudend mee. Denk dat door matig en kort gebruik de evt. bijwerkingen beperkt zijn. Ik kan hierdoor in ieder geval blijven sporten. Trouwens koffie is ook ongezond.

15-05-2017 | Vrouw | 56
diclofenac (12,5mg)
Kniebanden ingescheurd/gescheurd en knieschijf zwaar gekneusd. Loop al 2,5 maand in een brace. Dun Voltarencreme 3x per dag aanbrengen helpt mij ECHT de pijn draaglijk te maken! Mag van de arts, amen met fysio en thuis-oefeningen.

17-03-2015 | Man | 56
Lage rugpijn

01-11-2016 | Man | 57
Gewrichtspijn
Zeer teleurstelling, duur product , totaal geen resultaat

02-01-2016 | Vrouw | 57
diclofenac (11,6mg/g)
Peesontsteking schouder
Zeer pijnlijke migraine met voortdurend overgeven (3 dagen lang na 2 dagen gel gesmeerd te hebben op schouder volgens instructies). Deze bijwerking stond niet vermeld op NL bijsluiter. Als je gevoelig bent voor allopatische medicijnen, dan hiermee oppassen. De migraine was uiteindelijk nog moeilijker te verdragen dan de pijn in de schouder, die volgens de fysiotherape[lees meer...]ut uiteinderlijk vanzelf was verdwenen.

21-02-2017 | Vrouw | 58
Artrose - gewrichtsaandoening
Na alle alternatieve middelen te hebben geprobeerd, waaronder enkele peperdure, nog eens teruggekomen bij Voltaren. Met een minimale dosis een super resultaat tot nu toe. Zwelling van gewrichten is weg, pijn nihil. Ik beweeg soepeler en zekerder en voel me fitter. Het sporten is weer een puur plezier, zonder dat ik daarna een dag (of twee) loop te strompelen. Yess!!

12-07-2016 | Vrouw | 58
diclofenac (50mg)
Pancreatitis
Pijnstilling bij bovenbuikpijn weinig effect, wel erg snel maag- en darmproblemen met maag en darm zweren tot gevolg.

21-11-2019 | Man | 65
diclofenac (50mg)
Je kunt veel beter gel voor soepele spieren gebruiken van het huismerk. Maar 6 euro per tube en 5 %. ubrofen dus effectiever en minder nodig. Als ze ergens veel reclame voor maken is het meestal niks zei mijn opa al.

21-02-2016 | Vrouw | 66
diclofenac (1,16)
Artrose
Voltaren gel veroorzaakt o.a. Tinnitus en ik zit dus, zoals het Engelse spreekwoord zegt, between a rock and a hard face. De tinnitus wordt steeds erger en ik ga nu zoeken naar een (zogenaamd) alternatieve oplossing voor de NSAID die Diclofenac is. Alle NSAID's veroorzaken tinnitus en ik wens het niemand toe. De gel helpt echt wel, maar ik moet gaan kiezen tussen meer pijn[lees meer...] en meer ontstoken gewrichten en een gezonder alternatief op, wat ik hoop, hetzij een Ayurvedische basis, of een FYTO basis. Ook de Betahistine die ik slik schijnt de tinnitus te verergeren. Ook daarvoor moet ik een alternatief vinden.

11-08-2014 | Vrouw | 66
diclofenac
Chronische ontsteking van de achillespees. Op advies van fysiotherapeut Voltaren gel gedurende drie weken gesmeerd. Hielp redelijk tegen de pijn, maar de ontsteking is niet verdwenen.

31-01-2018 | Vrouw | 70
Hoofdpijn
Opgestaan met erge hoofdpijn. Voltarenpilletje genomen. Zeer pijnlijke hoofdhuid en overgeven. Daarna hartstilstand. Cardioloog: nooit meer medicijnen uit de NSAID-groep innemen. Dat zijn er veel en vrij verkrijgbaar bij de landelijke keten-drogisterijen.

10-07-2016 | Man | 76
diclofenac (1,16)
Ik geloof nooit zo in smeerseltjes maar de pijn is helemaal weg terwijl Ik kon eerst niet kon slapen van de pijn.

29-12-2018 | Man | 78
Artritis
helpt mij uitstekend maar mag helaas maar 3 weken. Wanneer je verder rmag. is niet vermeld.