Ervaringen met Fumaarzuur

Psoriasis (6 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)

24-01-2022 | Vrouw | 40
fumaarzuur (30)
Psoriasis
Ik heb dit begin vorig jaar gebruikt, maar ben niet verder dan 4 pillen x 30mg gekomen. De bijwerkingen waren heftig. Enorme buikkramp met diarree totdat ik de maagbeschermers ging slikken, maar de pijn bleef. Daarnaast waren de opvliegers niet te doen, zo'n enorm branderig gevoel in soms wel heel mijn lijf. Je staat letterlijk in de fik. De reden dat ik dit schrijf is [lees meer...]omdat ik nu met het gebruik van homeopathische middelen weer dat branderige gevoel ervaar. Nu krijg je van homeopathische middelen geen bijwerkingen maar ze kunnen oude wel weer activeren. Sowieso zeiden ze destijds dat het gevoel eens zo weg zou zijn, maar na herhaaldelijk bellen, blijkt toch dat veel mensen kant de naweeën ervan hebben. Het is echt rommel. Fijn dat de plekke weg gaan, maar niet ten koste van een uur per dag op de bank met kamp en je lijf dat in de fik staat.

13-05-2019 | Vrouw | 22
Psoriasis
Dit medicijn werkte niet zo goed voor mij, is zag geen verbetering maar heb het ook niet heel lang gebruikt vanwege de bijwerkingen. Ik kreeg op de meest ongemakkelijk momenten 'opvliegers ', ik zocht vantevoren op of er een toilet ergens in de buurt zat. De maagbeschermers die ik erbij kreeg hielpen een klein beetje, maar lang niet genoeg om de bijwerkingen te verminderen[lees meer...]. Het medicijn had nog meer invloed op mijn leven dan de psoriasis en dat vond ik het niet waard dus ik ben daarmee gestopt.

08-03-2018 | Vrouw | 58
fumaarzuur (30mg)
Psoriasis
Aangezien je dit middel moet opbouwen en ophogen ben ik er erg ziek door geworden ,na een spoedarts gebeld te hebben bleek ik een maagbloeding te hebben en deze huisarts heeft persoonlijk mijn dermatoloog gebeld en geeist dat er met onmiddelijke ingang gestopt moest worden met de fumaarzuur behandeling ,ook heb ik toen direct panthanol gekregen .maar maanden later had ik n[lees meer...]og last van mijn maag en zelfs tot op de dag van vandaag kan ik last hebben van mijn maag

09-04-2015 | Vrouw | 39
Psoriasis
het opbouwen van fumaarzuur gaat heel langzaam, de bijwerkingen kwamen bij mij heel snel. Na 2 maanden diarree ben ik op de intensive care beland met een kaliumwaarde van 1.3, door het oog van de naald gekropen dus. laat je bloed dus af en toe ook testen op kalium als je veel last van diarree hebt!

01-02-2012 | Vrouw | 27
Psoriasis
Ik heb iets meer dan 2 jaar fumaarzuur gebruikt, dit werkte uitstekend, alleen was de jeuk onverdraagbaar, vooral smorgens na het douchen, ook als ik niet douchte smorgens was het een ramp. Steken over heel mn lichaam, vooral mijn benen, het enige wat hielp was onder een ijskoude douche te gaan staan om de jeuk te verdoven.

14-09-2017 | Man | 57
fumaarzuur (30mg)
Psoriasis
Heel blij met dit middel op mijn slokdarm na geen bijwerkingen. Schoon van psoriasis en vrij van reuma. Kan een ieder die psoriasis heeft dit medicijn aanraden.