Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

18-12-2012 | Man | 62
Psoriasis
Man 62 jaar heb al 46 jaar psoriasis. Stelara werkt twee weken na de injectie optimaal en begint 3 weken voor de nieuwe injectie duidelijk aan kracht in te boeten. Dus van de 14 weken heb 9 weken een vrijwel "schoon"lichaam. Bijwerkingen: jeuk aanvallen, gewrichtspijn en vermoeidheid. Maar het blijft een goed middel, dat ik niet meer wil missen.

25-07-2012 | Man | 40
Psoriasis
Via via hebben wij te horen gekregen over dit medicijn. Uiteindelijk via de huisarts nu zoekende naar een goede dermatoloog, belden wij als eerst de Psoriasis Kliniek in Ede. Zij doen echter alleen lichtkuren. Maar wat eigenlijk bleef hangen in het telefonisch gesprek: zij vertelden ook dat ze erg bekend waren met de bijwerkingen van dit medicijn, en dat het een verhoogde [lees meer...]kans heeft op kanker, mede door de afbraak van je immuunsysteem. Kan iemand mij hier wat over vertellen? Graag hoor ik van je/ jullie. Bij voorbaat dank

03-07-2012 | Man | 48
Psoriasis
Top spul, spuit vanwege mijn gewicht ( 111kg) 2 flesjes eens in de 10 weken nu ruim een jaar Heb het idee dat na een week of 6 de werking afzwakt. Krijg helaas nieuwe plekken/haarden, welke ik niet met Dovobet of Diprolene kan ondrukken. Wellicht weer eens op Enbrel overstappen

12-03-2012 | Vrouw | 49
Psoriasis
IK HEB ZELF EEN VRAAG OVER STELARA KAN JE DAT ZELF TOE DIENEN EN WAT KOST HET EN OM DE HOEVEEL TIJD MOET JE DAT INJECTEREN IK HEB PSORIASIS AL VAN AF MIJN ZEVENDE JAAR EN BEN NU 49 JAAR EN BEN HET BEU IK WIL HEEL GRAAG INFORMATIE IK HOOP OP REACTIE IK MOET ER ZELF NOG AAN BEGINNEN IK HOOR HET HEEL GRAAG

09-03-2012 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik gebruik Stelara tegen mijn psoriasis. En de resultaten zijn echt fantastisch. 4 x in het jaar een klein spuitje en ik ben na genoeg "schoon". Voorheen zat ik van mijn grote teen tot aan mijn hoofd bijna vol met grote rode, schilferige plekken (behalve mijn gezicht gelukkig) en twee weken na mijn eerste spuit verdween het als sneeuw voor de zon! Ik heb hier en daar nog e[lees meer...]en klein plekje, maar dat is het noemen niet waard. Zelfs mijn nagels worden beter. Bijwerkingen heb ik nauwelijks. Ze zeggen dat je eerder vatbaar bent voor griep e.d. omdat je weerstand naar beneden gaat, maar in dit jaar ben ik amper ziek geweest. (behalve toen mijn hele gezin plat in bed lag met buikgriep). Kortom ik ben heel erg tevreden.

27-02-2012 | Man | 44
Psoriasis
Sinds Januari 2011 krijg ik Stelara toegediend en heb er veel baat bij, vrijwel 99,9% vrij van Psoriasis, 4 jaar geleden zat ik voor 60% onder deze hardnekkige plekken (veel plekken op mijn gehele rug, knieen, ellebogen, onder-bovenbenen, schaamstreek, bilnaad, hoofd en alle nagels). Ik had binnen 4 weken duidelijk resultaat voor een comfortabel leven. Enjoy "Stelara" Groe[lees meer...]ten Remy

01-02-2012 | Vrouw | 27
Psoriasis
Ik heb sinds mn twaalfde psoriasis. Na 2 zwangerschappen werd het steeds erger, terwijl ik tijdens mn zwangerschappen helemaal niets had!! Alles geprobeerd, en nu gebruik ik sinds 2,5 jaar stelara. Het werkt uitstekend! helemaal niets. Afgelopen 2 maanden wel ontzettend veel luchtweginfecties en keelontsteking gehad. Heb een tijd fumaarzuur gebruikt, dit werkte ook prima[lees meer...], ik kreeg er alleen zoveel jeuk van dat ik hiermee moest stoppen.

19-01-2012 | Vrouw | 48
Psoriasis
Ik krijg donderdag 19 jan mijn 4 e spuit en echt het werkt echt ik ben bijna schoon na al die jaren gewoon schoon geen schilvers meer geen jeuk enige nadeel is je afweer systheem werkt heel slecht ben veel verkouden,keelonstekking als er iemand in mijn buurt ziek is of verkouden krijg ik het ook maar ja dan neem ik er maar bij deze zomer loop ik niet met die plekken maar s[lees meer...]chonen benen joepie

14-11-2011 | Man | 58
Psoriasis
Resultaat begint al vorm te krijgen. Geen bijwerkingen behalve vekouden kan ook gewoon een lichte griep zijn geweest. Heb een dubbele dosis gehad ivm(104 kg)gewicht. Andere opties waren er niet meer dus ben er wel blij mee. Ik heb psoriasis erythrodermie.

07-07-2011 | Vrouw | 47
Pesoriase
ik heb een week gelden mijn eerste spuit gehad en 27 juli de tweede dus ik kan nog niet veel zeggen de jeuk is op dit moment wel minder maar sinds zondag heb ik wel een verdoofde tong en lip maar weet niet of het daar door kom en steeds heb ik het steeds zo warm maar ik hou de moed erin want ik geloof er in

22-06-2011 | Man | 58
Psoriasis
Na Neotigason, lichttherapie en andere behandelingen kreeg ik in dec 2010 Stelara. De enorme verbetering kwam na de 2e injectie. Ik heb er nu 4 gehad en het resultaat is verbluffend. Er is nergens meer een rood plekje of schilfer te zien. En ik had het toch behoorlijk ernstig.

14-05-2011 | Vrouw | 52
Psoriasis
Na de eerste injectie zag ik al resultaat en dat gaat gewoon door na de tweede injectie. Geen last van bijwerkingen en mijn leverwaarde, die tijdens het gebruik van Methotrexaat meteen omhoog ging, is nu weer in orde. Mijn huid wordt weer normaal en ik krijg zelfs mijn sproeten weer terug en ik kleur lekker bruin. Na ruim 40 jaar psoriasis (ik zat voor 90% onder) ben ik e[lees meer...]en zeer tevreden mens. Geen schilfers meer door het hele huis, geen jeuk en pijn meer. En mijn huid voelt heerlijk zacht en niet meer als een schuurpapiertje.

10-02-2011 | Man | 66
Psoriasis
Ik ben pas begonnen met Stelara. Ik wil het in de toekomst op deze site mijn ervaringen delen. Na lichttherapie, Fumaratenkuur en MTX heb ik goede hoop met Stelara, het is tenslotte het laatste medicijn tegen mijn ziekte.