Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

05-10-2022 | Man | 57
Artritis psoriatica
Mijn gezondheid is nu al bijna 2 jaar stabiel. Ik ben dan ook erg tevreden met dit medicijn ondanks de bijwerkingen die neem ik voor lief. Het is vooral ook belangrijk wat u eet en of drinkt. Ik hoop daarom ook dat ik dit medicijn nog lang kan en mag gebruiken.

24-04-2022 | Man | 67
ustekinumab (45mg/ml)
Artritis psoriatica
IK heb eerst Humira Biological gebruikt, maar na 6 maanden was de werking minimaal. Direct overgestapt naar Stelara. Ik gebruik Stelara nu alweer 1,5 jaar en nog steeds zeer tevreden. 99,9% schoon. Voor de volledigheid, er komt een verpleegkundige bij me thuis om de injectie te geven. Zelf durf ik het niet.

12-05-2021 | Man | 39
Artritis psoriatica
Dit middel was voor mij de oplossing voor jarenlange problemen. Pijn in gewrichten, vermoeidheid, slechte huid. Heel wat medicatie gebruikt. Psorinovo werkte lang goed maar dat hield op. Na de startdosis was ik al heel snel fit, de oplaad dosis hielp ook. Maar 45mg was te kort en na wat puzzelen kwamen we op 90mg uit. Na 10 weken stort ik in. Gaat mijn energie weg, en [lees meer...]krijg ik overal pijn. Na mijn shot leef ik elke keer weer op. Ik wil nooit meer anders en hoop dat het blijft werken en geen bijwerkingen geeft voor de lange termijn.

24-08-2020 | Vrouw | 57
ustekinumab (45mg)
Artritis psoriatica
Helaas nu in 1 1/2,jaar wondroos gehad op onderbeen heeft iemand deze bijwerking gehad na langdurig gebruik van Stelara ? Ik gebruik dit middel nu al 10 jaar 1 x per 10 weken 45 m

25-02-2020 | Vrouw | 59
Artritis psoriatica
Bij mij een wondermiddel, alles al gebruikt altijd bijwerkingen en rest plekjes nu niets 90% psoriasis en niets

26-11-2019 | Man | 56
Artritis psoriatica
Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij

18-10-2019 | Man | 56
ustekinumab (1mg)
Artritis psoriatica
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site. Mijn man heeft al meer dan 20 jaar psorsiasis.hij heeft al van alles gebruikt.het remde af maar hij heeft weer overal in zijn lichaam Hij had vandaag een afspraak bij de dermathaloog. Toen hebben ze al het psoriasis gemeten. Werd gezegt het gaat niet helpen...en het is te duur.. Mijn vraag is wordt stelara wel vergoed hoevee[lees meer...]l moet je bijbetalen. Hij zit er behoorlijk mee. Daarom zoek ik evn steun bij jullie. Wie kan mij meer erover vertellen....alvast dankuwel

21-11-2017 | Man | 57
Artritis psoriatica
na 40 jaar Psoriasis en A.P. ; eindelijk kunnen starten met Stelara. Mega tevreden ; voor 99 % clean. Enkel de vrijwel constante hoofdpijn + vermoeidheid baren me zorgen. Heeft iemand met dit product dezelfde ervaringen aub ? Alvast bedankt.

03-09-2017 | Vrouw | 40
Artritis psoriatica
Hallo allemaal, Ik heb nu 2 maal een injectie stelara gehad en ik ben 100% schoon😃. Ik heb sinds de tweede injectie alleen erg last van vreselijke vermoeidheid, niet slaap moe maar mijn lijf wilt maar niet vooruit, ik slaap erg slecht (voorheen was dat echt geen probleem) en ik heb de afgelopen weken nog nooit zoveel gezweten. Morgen weer naar de derm voor de volgende inj[lees meer...]ectie, maar ik denk dat ik eerst maar eens bloed laat prikken. Zijn er mensen met dezelfde bijwerkingen? Groetjes esther

26-01-2017 | Vrouw | 46
Artritis psoriatica
Ik heb nu de tweede injectie gehad maar tot nu toe nog geen effect op de gewrichten en voor de huid doet het maar minimaal iets. Veel last van spierpijn, misselijk en grieperig gevoel. Alsof je constant een steen op je maag hebt liggen. Gewoon niet lekker.

26-10-2016 | Vrouw | 33
Artritis psoriatica
Ik gebruik nu bijna een jaar stelara voor mijn artitis psoriatica. Eerste maand gelijk geen gerichtspijn meer en na 2 maanden veel minder last van mijn huid. Het schijnt juist vaker andersom te werken, huid helemaal schoon en minder last van gewrichten maar bij mij dus niet. Met de laatste plekjes op mn huid kan ik leven. Bijwerkingen bij mij zijn hoofdpijn, af en toe hevi[lees meer...]g, verder niks. Griepprik er naast genomen en brn niet ziek geweest dit jaar. Gebruikersgemak is prima, 1x in de 3mndn prikken.

05-07-2016 | Vrouw | 50
ustekinumab (45mg/0,5ml)
Artritis psoriatica
Mijn verhaal begint eind dec 2014. Eerst enkele dagen met griep in bed gezeten en daarna nog een bronchitis gehad. Door het vele hoesten begonnen mijn kaken pijn te doen en enkele dagen later kreeg ik mijn mond niet meer open. Helse pijn aan mijn rechter kaakgewricht. De huisdokter stuurt mij door naar het plaatselijk ziekenhuis maar daar krijg ik te horen dat met brufen d[lees meer...]e pijn wel zal overgaan binnen enkele weken. Niet dus... Begin maart 2015 echo laten maken gevolgd door MRI. Conclusie : meniscus letsel. Via de tandarts doorverwezen naar prof in Leuven en eind mei 2015 arthroscopie laten doen. Besluit : bot volledig beschadigd en geen discus meer. De prof stelt wel vast dat ik psoriasis heb en legt de link met PsA. Ik wordt doorgestuurd naar Reuma in Leuven. Daar sturen ze me wandelen...(schandalig) Eind juli 2015 (op vakantie) blokkeert mijn linker kaak. Ook daar weer MRI en in okt 2015 arthroscopie met als besluit : sterke beschadiging van het bot, zeer beschadigd en niet functioneel ATM. Ondertussen afspraak gemaakt voor second opinion in een ander reumacentrum waar ze mij wel onderzoeken en waar ik uiteindelijk de diagnose van PsA krijg. Verdere onderzoeken wijzen ook uit dat ik bilaterale sacro-iilitis (Bechterew) heb. Er wordt gestart met Ledertrexate maar na 12,5 week wordt dit stopgezet wegens geen resultaat en slechte bloedresultaten. Er wordt een aanvraag gedaan voor Stelara. Op 22/03/2016 mijn eerste spuit gehad, de maand erop de 2de. De psoriasis over mijn hele lichaam begint te verdwijnen maar de pijn in de gewrichten (ondertussen zijn beide kaken, nek, schouders, rug, knieën en tenen aangetast) is nog steeds niet minder. Dagelijks neem ik nog Celebrex bij (tot 2x200mg/dag) en bij erge pijn nog Zaldiar. Volgende week spuit nr.3 :-) en dan op controle bij MKA in Leuven voor de kaken en Reuma voor de PsA en bloedcontrole. Afwachten en hopen ...

29-06-2016 | Man | 47
Artritis psoriatica
minimale werking. bij de start van de injecties werkte het redelijk tegen de psoriasis maar totaal niet voor de bechterew. later kwam ook de psoriasis weer in alle hevigheid terug,

28-02-2016 | Man | 67
Artritis psoriatica
het bevalt wel goed, want ben nu helemaal schoon, dus geen psoriasis meer, maar als de bijwerking niet minder wordt, dan overweeg ik te stoppen.

11-11-2014 | Man | 61
Artritis psoriatica
geheel vrij van psosiasis gewrichtaandoening weinig resultaat

27-06-2014 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Sinds enkele jaren krijg ik Stelara toegediend. Voorheen alle mogelijke behandelingen gehad die maar tijdelijk werkten tegen mijn psoriasis. Stelara heb ik een keer moeten staken ivm 5 x een ontsteking in de bovenste luchtwegen binnen een half jaar. Toen ik stopte met Stelara zat mijn lichaam binnen een maand weer onder...was ik blij dat ik weer kon beginnen. Nu heb ik sin[lees meer...]ds kort weer enkele minder leuke gezondheidsklachten, ernstige vermoeidheid, aanhoudende verkoudheid, hele zware benen, vergeetachtigheid en soms lijkt het wel dat ik geen controle meer heb over situaties en het hele overzicht verlies. Bijvoorbeeld bij het tellen van bepaalde zaken, dan kan ik echt in paniek raken als ik iets niet kloppend krijg.... vrees ik nog dat ik door dit alles depressief aan het worden ben....