ustekinumab

Bij  PsoriasisX

Artritis psoriatica (15 meningen)
Reuma (0 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (145 meningen)
Neotigason (44 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (12 meningen)
Taltz (6 meningen)

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

14-10-2020 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ik zat voor 80% vol met plaque van alles geprobeert nu deze spuit en alles is weg en toraal geen bijwerkingen en ik zet de spuiten zelf vind het een makkie en nu hopen dat het zo blijft.

02-08-2020 | Vrouw | 37

12-12-2019 | Man | 59
Psoriasis
Jarenlang dimethylfumaraat gebruikt, met veel bijwerkingen, m.n. darmklachten. Na gestopt door te lage leuko's, via MTX op stelara uitgekomen. Vanaf augustus dit jaar krijg ik deze om de 12 weken. Ongelofelijk resultaat, binnen 4 weken 90% weg, binnen 2 maanden 100%. Gelukkig wordt het medicijn door het MZ Groningen i.c.m. de Basisverzekering volledig vergoed. 4 à 5 keer p[lees meer...]er jaar de injectie halen en laten zetten is voldoende. Bijwerkingen 0,0. Echt een topper, dit spul !

03-09-2019 | Man | 20
Psoriasis
Ik heb mijn eerste spuit gekregen op 26/07/19 en mijn tweede heb ik zelf mogen zetten op 26/08/19 en ik merk nu al dat mijn psoriasis rustig is geworden en ik ondervind geen bijwerkingen en de injecties zijn heel makkelijk zelf toe te dienen ik ben er zeer tevreden over

13-07-2018 | Vrouw | 48
Psoriasis
Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.

10-06-2018 | Vrouw | 34
ustekinumab (45mg)
Psoriasis
Sinds een jaar gebruik ik Stelara. 2 weken na mijn eerste prik werden mijn plekken wit (ipv gloeiend rood), en met 4 weken waren de plekken op mijn armen zo goed als weg. Benen duurde iets langer, maar na 3 maanden was ik schoon! Ik ben 34 en heb psoriasis sinds mijn 18de. Alles geprobeerd, niets hielp. Stelara heeft mijn leven enorm verbetert. Ik ben nu een jaar bezig. I[lees meer...]k kan korte mouwen en korte broeken aan! Zo blij!! Bijwerkingen: eerste week na de prik heb ik last van hoofdpijn.

12-03-2018 | Vrouw | 47
ustekinumab (45mg/ml)

04-01-2018 | Vrouw | 36
Psoriasis
Eerst enbrel en nu sinds 6 jaar ong stelara De werking begint af te nemen denk ik Ik probeer via de natuurlijke weg iets te gaan zoeken Een heel leven medicatie zie ik niet zitten Ook vertrouw ik de farmacie niet helemaal Er moet gewoon geld verdiend worden he dus gebruik eerst nog maar even dit zalfje voor je aan de enbrel mag kreeg ik te horen tien jaar geleden

10-10-2017 | Man | 52
Psoriasis
Na de nodige behandelingen gestart met Humira wat heel effectief was totdat ik door omstandigheden immuun werd voor dit middel. Dan Enbrel met weinig effect. Nu Stelara wat ook niet vandat. Het enige positive aan enbrel en stelara is dat mijn artritis psoriasis onderdrukt en het mijn psoriasis zelf op het peil houdt zoals het nu is. Waarschijnlijk gaat men dit stoppen wat [lees meer...]dan men artritis weer zal opflakkeren.

20-02-2017 | Vrouw | 55
Psoriasis
Ik gebruik sinds een jaar Stelara en ben hier zeer tevreden over. Bijna schoon, op 1 plek op mijn enkel na, die niet weg wil gaan. Voor de reuma (AP) werkt het perfect, nagenoeg geen klachten. Ik heb geen bijwerkingen, alleen veel problemen met mijn gebit (infecties e.d.). Of dit door de Stelara komt weet ik niet. Iemand hiermee ervaring of iets over bekend? Hiervoor had i[lees meer...]k Enbrel. Heb het idee dat met de biologicals ik meer problemen met mijn gebit heb gekregen. De dermatoloog en tandarts kunnen mij hier niet meer informatie over geven.

13-02-2017 | Man | 29
Psoriasis
Sinds mijn 3de levensjaar heb ik Psoriasis, Ik heb alle vormen en maten gehad, afwisselend van de kleine plekjes tot de grote plekjes (gehele buik bijvoorbeeld). honderden verschillende medicijnen werkten niet/nauwelijks en verlaagden hooguit de schilfering. Dag 1 nadat ik met Stelara begonnen ben, viel letterlijk van me af, ik ben weer schoon. 1x per 10 weken (in overleg[lees meer...] met arts) is de dosering, houdt rekening mee dat als je gewicht aankomt/verliest de dosering aangepast moet worden. De bijwerkingen (lichte keelontsteking, licht verkouden) vallen geheel in het niets vergeleken met wat ik ervoor terug krijg.

10-02-2017 | Vrouw | 51
ustekinumab (45mg/ml)
Psoriasis
In december de eerste injectie gehad, nu zo'n anderhalve maand na de tweede injectie komt de psoriasis langzaam terug. Ik ben benieuwd of het na de derde injectie weer gaat opknappen. Heb sinds mijn vierde psoriasis, ben nu 51 jaar. Alles geprobeerd, soms hielp iets, het kwam altijd weer terug. Voorlaatste middel MTX, idem, helpt, vervolgens stagnatie en de psoriasis k[lees meer...]omt weer terug. Ik hoop echt dat dit middel blijft werken en beter gaat werken, misschien met de dubbele dosering? Iemand ervaringen met psoriasis die tussen de injecties door terug komt?

13-01-2017 | Man | 48
Psoriasis
Werkt perfect! Plekken zijn minimaal 9 weken weg. Na 12 weken weer nieuwe injectie. Enige bijwerking is brandend maagzuur en pijn in/bij mijn nier. Meer mensen die deze klacht hebben?

09-11-2016 | Vrouw | 30
Psoriasis
In juli ben ik begonnen met dit medicijn na 18 jaar met psoriasis geleefd te hebben ben ik helemaal schoon! Stelara is in mijn beleving een wondermiddel. Kort na de injectie ervaar ik wat lichte bijwerkingen waaronder misselijkheid, jeuk op mijn bovenbenen en vermoeid gevoel maar dit staat in schril contrast met de psoriasisklachten! Mijn leven is 360 graden veranderd! Ik [lees meer...]hoop ook dat van jullie!

07-11-2016 | Vrouw | 44
Psoriasis
Op zich ben ik wel blij met dit medicijn, alleen de bijwerkingen zijn erg vervelend. Erg last van spieren en gewrichten in bijna alle spiergroepen. Ik gebruik het nu 5 jaar. Ik krijg wel wat meer plekjes, vooral op mijn hoofd en aan het eind van de 3 maand ook wat meer op mijn lichaam. Maar dat is echt te verwaarlozen zo weinig. Zonder medicatie zit ik er snel weer helemaa[lees meer...]l onder. Ook lijk ik minder vatbaar voor griep en verkoudheid.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum