Ervaringen met Stelara

ustekinumab

Bij  PsoriasisX

Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

28-05-2015 | Vrouw | 26
Psoriasis
Stelara 9 maanden gebruikt voor ernstige psoriasis. Hiervoor heb ik 8 jaar de enbrel gebruikt deze werkte erg goed. Naar aanleiding van een neusoperatie moest ik tijdelijk stoppen met de enbrel. Daarna weer opgepakt met de stelara ivm gebruikersgemak. Het heeft bij mij een middelmatig effect. Mijn nagels hebben grote vooruitgang geboekt maar helaas de plekken op mijn licha[lees meer...]am niet. Stelara helpt bij mij niet, hopelijk hebben anderen er wel baat bij.

02-03-2015 | Vrouw | 41

10-10-2017 | Man | 52
Psoriasis
Na de nodige behandelingen gestart met Humira wat heel effectief was totdat ik door omstandigheden immuun werd voor dit middel. Dan Enbrel met weinig effect. Nu Stelara wat ook niet vandat. Het enige positive aan enbrel en stelara is dat mijn artritis psoriasis onderdrukt en het mijn psoriasis zelf op het peil houdt zoals het nu is. Waarschijnlijk gaat men dit stoppen wat [lees meer...]dan men artritis weer zal opflakkeren.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

13-07-2018 | Vrouw | 48
Psoriasis
Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.

12-03-2018 | Vrouw | 47
ustekinumab (45mg/ml)

04-01-2018 | Vrouw | 36
Psoriasis
Eerst enbrel en nu sinds 6 jaar ong stelara De werking begint af te nemen denk ik Ik probeer via de natuurlijke weg iets te gaan zoeken Een heel leven medicatie zie ik niet zitten Ook vertrouw ik de farmacie niet helemaal Er moet gewoon geld verdiend worden he dus gebruik eerst nog maar even dit zalfje voor je aan de enbrel mag kreeg ik te horen tien jaar geleden

20-02-2017 | Vrouw | 55
Psoriasis
Ik gebruik sinds een jaar Stelara en ben hier zeer tevreden over. Bijna schoon, op 1 plek op mijn enkel na, die niet weg wil gaan. Voor de reuma (AP) werkt het perfect, nagenoeg geen klachten. Ik heb geen bijwerkingen, alleen veel problemen met mijn gebit (infecties e.d.). Of dit door de Stelara komt weet ik niet. Iemand hiermee ervaring of iets over bekend? Hiervoor had i[lees meer...]k Enbrel. Heb het idee dat met de biologicals ik meer problemen met mijn gebit heb gekregen. De dermatoloog en tandarts kunnen mij hier niet meer informatie over geven.

10-02-2017 | Vrouw | 51
ustekinumab (45mg/ml)
Psoriasis
In december de eerste injectie gehad, nu zo'n anderhalve maand na de tweede injectie komt de psoriasis langzaam terug. Ik ben benieuwd of het na de derde injectie weer gaat opknappen. Heb sinds mijn vierde psoriasis, ben nu 51 jaar. Alles geprobeerd, soms hielp iets, het kwam altijd weer terug. Voorlaatste middel MTX, idem, helpt, vervolgens stagnatie en de psoriasis k[lees meer...]omt weer terug. Ik hoop echt dat dit middel blijft werken en beter gaat werken, misschien met de dubbele dosering? Iemand ervaringen met psoriasis die tussen de injecties door terug komt?

07-11-2016 | Vrouw | 44
Psoriasis
Op zich ben ik wel blij met dit medicijn, alleen de bijwerkingen zijn erg vervelend. Erg last van spieren en gewrichten in bijna alle spiergroepen. Ik gebruik het nu 5 jaar. Ik krijg wel wat meer plekjes, vooral op mijn hoofd en aan het eind van de 3 maand ook wat meer op mijn lichaam. Maar dat is echt te verwaarlozen zo weinig. Zonder medicatie zit ik er snel weer helemaa[lees meer...]l onder. Ook lijk ik minder vatbaar voor griep en verkoudheid.

20-06-2016 | Vrouw | 57
Psoriasis
5 dagen na het starten met stelara al een sterke verbetering. De jeuk is weg en de plekken zijn met zeker 60 % verminderd. Lichte bijwerkingen als pijnlijke bijholtes en spierpijn is te hebben. Vergeleken met enbrel en humira een supermedicijn.

11-07-2022 | Vrouw | 65
Psoriasis
Na 45 jaar knoeien met zalf, (teer) lotion, gel, tabletten (fumaraat met erg veel bijwerkingen)en eindeloos veel bad-PUVA (2x in de week naar het ZH gedurende 4-6 maanden per jaar) eindelijk van mijn NIEUWE dermatoloog Stelara gekregen. Na 1 week begonnen de plekken te veranderen na 4 weken was ik "schoon". Ik gebruik het nu 5 jaar en ervaar geen bijwerkingen. 1x in de 12[lees meer...] weken een spuit halen is de minst belastende en meest effectieve therapie die ik ooit gekregen heb! De wonderen zijn de wereld nog niet uit !!!

15-06-2022 | Man | 70
Psoriasis
Na 30 jaar psoriasis met veel behandelingen was stelara net toveren. Na drie injecties was er vrijwel niets meer van te zien. Behalve dan wat huid verkleuringen. Echt ongelofelijk na Teerzalf en uv behandeling. Ook zeezout geprobeerd. Daar werd de schilvering pas echt erg van.

14-10-2020 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ik zat voor 80% vol met plaque van alles geprobeert nu deze spuit en alles is weg en toraal geen bijwerkingen en ik zet de spuiten zelf vind het een makkie en nu hopen dat het zo blijft.

02-08-2020 | Vrouw | 37