Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

04-12-2019 | Vrouw | 80
Ziekte van Crohn
ik heb al 47 jaar ziekte van Crohn.Ben 80 jaar en heb al 7 operaties achter de rug .De laaste 3 jaren ben ik weer onder behandeling.prenisolon toen Metotrexaat Toen Humira gestopt vanwege bijwerkingen .vooral gewrichtspijn. Nu Stelara.Eerst infuus toen eerste injectie.Nadeze injectie weer veel gewrichtspijnen . Moet 19 December 2e injectie. Wil stoppen. Ik ben murw[lees meer...]. Weet iemand raad?

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

15-06-2022 | Man | 70
Psoriasis
Na 30 jaar psoriasis met veel behandelingen was stelara net toveren. Na drie injecties was er vrijwel niets meer van te zien. Behalve dan wat huid verkleuringen. Echt ongelofelijk na Teerzalf en uv behandeling. Ook zeezout geprobeerd. Daar werd de schilvering pas echt erg van.

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

20-02-2015 | Man | 69
Psoriasis
ik heb meer dan 25 jaar psoriasis en ging 6 manden per jaar naar het ziekenhuis voor zalf en puva bad kuur. iedere dag het bed verschonen en het huis zuigen. ben nu 4 maanden met stelara bezig en ben schoon hoezo bezuinigen gr j

24-04-2022 | Man | 67
ustekinumab (45mg/ml)
Artritis psoriatica
IK heb eerst Humira Biological gebruikt, maar na 6 maanden was de werking minimaal. Direct overgestapt naar Stelara. Ik gebruik Stelara nu alweer 1,5 jaar en nog steeds zeer tevreden. 99,9% schoon. Voor de volledigheid, er komt een verpleegkundige bij me thuis om de injectie te geven. Zelf durf ik het niet.

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

28-02-2016 | Man | 67
Artritis psoriatica
het bevalt wel goed, want ben nu helemaal schoon, dus geen psoriasis meer, maar als de bijwerking niet minder wordt, dan overweeg ik te stoppen.

10-02-2011 | Man | 66
Psoriasis
Ik ben pas begonnen met Stelara. Ik wil het in de toekomst op deze site mijn ervaringen delen. Na lichttherapie, Fumaratenkuur en MTX heb ik goede hoop met Stelara, het is tenslotte het laatste medicijn tegen mijn ziekte.

11-07-2022 | Vrouw | 65
Psoriasis
Na 45 jaar knoeien met zalf, (teer) lotion, gel, tabletten (fumaraat met erg veel bijwerkingen)en eindeloos veel bad-PUVA (2x in de week naar het ZH gedurende 4-6 maanden per jaar) eindelijk van mijn NIEUWE dermatoloog Stelara gekregen. Na 1 week begonnen de plekken te veranderen na 4 weken was ik "schoon". Ik gebruik het nu 5 jaar en ervaar geen bijwerkingen. 1x in de 12[lees meer...] weken een spuit halen is de minst belastende en meest effectieve therapie die ik ooit gekregen heb! De wonderen zijn de wereld nog niet uit !!!

17-03-2019 | Man | 65
Ziekte van Crohn
Gebruik stelara nu 5 maanden. Ben nog steeds even enthousiast. Hoop dat het voor anderen net zo goed werkt.

09-08-2019 | Man | 64
Crohn
wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.

13-12-2018 | Man | 64
Crohn
Na antistoffen aangemaakt te hebben tegen remicade en humorale, begonnen met stelara. Leek de eerste weken niet te werken, al werden buikpijn en onrust in de darmen minder. Gewrichtspijn bleef onveranderd ernstig. 8 Weken na eerste toediening injectie gekregen. Binnen 2 dagen normale stoelgang, geen buikpijn en ontspannen buik. Erg fijn. De pijn in de gewrichten is minder,[lees meer...] maar niet acceptabel. Vermoeidheid moet ook veel minder worden. Afwachten nog. Nu twee weken na tweede toediening en zeer tevreden.

25-10-2013 | Man | 63
Psoriasis
Bij mij geeft Stelara haargroei op plaatsen waar ik al haar heb: baardgroei, borsthaar etc. Niet op m'n kale kop :-) Daarnaast zijn de wonden weer teruggekomen / opengegaan en de plaque produceerd weer veel schilvers, na een voorspoedig begin. Sinds dit middel heb ik ook last van steken in mijn hoofd,(rechts), last van mijn rechter oog, soms even een pasje verkeerd naar l[lees meer...]inks of rechts.

28-03-2016 | Man | 62
ustekinumab (90mg/ml)
na de eerste injectie met Stelara na 10 dagen uitslag en veel jeuk. Wie heeft dezelfde ervaring en weet een oplossing voor de jeuk?

18-12-2012 | Man | 62
Psoriasis
Man 62 jaar heb al 46 jaar psoriasis. Stelara werkt twee weken na de injectie optimaal en begint 3 weken voor de nieuwe injectie duidelijk aan kracht in te boeten. Dus van de 14 weken heb 9 weken een vrijwel "schoon"lichaam. Bijwerkingen: jeuk aanvallen, gewrichtspijn en vermoeidheid. Maar het blijft een goed middel, dat ik niet meer wil missen.