Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

03-09-2019 | Man | 20
Psoriasis
Ik heb mijn eerste spuit gekregen op 26/07/19 en mijn tweede heb ik zelf mogen zetten op 26/08/19 en ik merk nu al dat mijn psoriasis rustig is geworden en ik ondervind geen bijwerkingen en de injecties zijn heel makkelijk zelf toe te dienen ik ben er zeer tevreden over

03-08-2020 | Vrouw | 21

12-05-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Enorme haaruitval sinds gebruik van stelara. Nu ook nog eens 7 kg erbij gekomen en ‘ niet logisch’ kunnen nadenken. Ben in de war en heb erge angsten.. hopelijk betert dit want ik heb het nodig voor mijn colitis..

15-04-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Ik kreeg 20 februari mijn eerste infuus stelara. Toen ging het al heel slecht met mij en hoopte ik op beterschap. Na een week of 2 was hert zo ernstig dat ik met spoed moest worden opgenomen . Dringend 2 zakken bloed nodig en kalium etc.. 5 weken aan een stuk koorts en niet kunnen rechtstaan van de zwakte. Na 2,5 week in het ziekenhuis moest ik cortisone nemen om een stoma[lees meer...] operatie uit te kunnen stellen. Nu ben ik bezig met de afbouw en morgen krijg ik terug mijn stelara spuit. Hopelijk werkt deze nu wel want anders sta ik zr slecht op.

24-02-2020 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel nu sinds dec 2018. Na mijn opvlamming van mijn ziekte van crohn, waarbij ik een darm perforatie had en 50 cm dunne darm onstoken, zijn we na vele weken zoeken met de MDL arts uitgekomen op stelara. Tot op heden gebruik ik dit om de 6 weken, ik ben niet bang voor naalden dus spuit mijzelf en ik heb ik al mijn jaren(8j) dat ik ziek ben nog nooit zo goed[lees meer...] medicijn gehad wat voor mij werkt! Helaas dus wel gewichtstoename door dit medicijn wat voor mij niet gunstig is aangezien ik al overgewicht heb. Maar wel super blij dat mijn darmen zeer onder controle zijn! Naar 8 jaar vechten kan ik eindelijk rustig ademen halen!

23-01-2013 | Vrouw | 24
Psoriasis
Hallo, ben 24 jaar en heb psoriasis sinds mijn 2de is jaren weg geweest en op mijn 11de van top tot teen er onder gezeten daarna altijd licht therapie gehad en zalven. Ben 3 jaar geleden begonnen met Neoral dit hielp niet en werd erg ziek. Daarna Humira gaan gebruiken voor het eerst helemaal vrij van psoriasis in mijn leven na 6-7 maand werkte het niet meer overgestapt op [lees meer...]Enbrel met methotrexaat en foliumzuur het is niet meer helemaal weg gegaan met Enbrell maar wel wat afgenomen en rustige geworden voor ongeveer 4-5 maand en toen kwam het hevig weer terug. Heb vanavond mijn eerste injectie stelara gehad en hoop dat de plekken weer verdwijnen net zoals de eerste keer bij Humira. Dit is de laatste biological die ik kan gebruiken dus als deze uitwerkt houd het op voor mij. Ik heb wel sinds ik ben begonnen enorme haaruitval de zijkant van mijn hoofd is letterlijk helemaal kaal en als meisje is dit mogelijk nog erger als de psoriasis. Ook ben ik sinds ik biological gebruik enorm vermoeid, en dan ook heel erg en gewrichtspijnen. Ik werk fulltime in een vrij fysiek intensieve baan en de vermoeidheid is daarbij niet fijn. Af en toe vraag ik me af of alle bijwerkingen op kunnen tegen de voordelen maar ik hoop dat Stelara mij langer als 6 maand vrij gaat houden van psoriasis en dat het gaat werken.

28-05-2015 | Vrouw | 26
Psoriasis
Stelara 9 maanden gebruikt voor ernstige psoriasis. Hiervoor heb ik 8 jaar de enbrel gebruikt deze werkte erg goed. Naar aanleiding van een neusoperatie moest ik tijdelijk stoppen met de enbrel. Daarna weer opgepakt met de stelara ivm gebruikersgemak. Het heeft bij mij een middelmatig effect. Mijn nagels hebben grote vooruitgang geboekt maar helaas de plekken op mijn licha[lees meer...]am niet. Stelara helpt bij mij niet, hopelijk hebben anderen er wel baat bij.

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Geen effect op z van crohn in mijn geval

01-02-2012 | Vrouw | 27
Psoriasis
Ik heb sinds mn twaalfde psoriasis. Na 2 zwangerschappen werd het steeds erger, terwijl ik tijdens mn zwangerschappen helemaal niets had!! Alles geprobeerd, en nu gebruik ik sinds 2,5 jaar stelara. Het werkt uitstekend! helemaal niets. Afgelopen 2 maanden wel ontzettend veel luchtweginfecties en keelontsteking gehad. Heb een tijd fumaarzuur gebruikt, dit werkte ook prima[lees meer...], ik kreeg er alleen zoveel jeuk van dat ik hiermee moest stoppen.

30-04-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, opzich bevalt de werking van het medicijn goed op de darmen. Maaar de bijwerkingen zijn wel heftiger dan gedacht er vallen soms wel plukken haar uit mijn hoofd als ik het aanraak en ik ben 10 kilo aangekomen in het afgelopen jaar. Verder dacht ik dat de angst en paniek aanvallen aan mij lagen maar meerdere mensen hebben hier last van. Be[lees meer...]n enorm vermoeid maar dat heb ik wel vaker ook met andere medicatie en last van me knien, enkels en armen. Lijkt soms alsof het verslapt.

08-04-2020 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik had al een jaar lang een ernstige opvlamming van mijn colitus. Na vele medicijnen te hebben gebruikt wat niet werkte ben ik 31 januari 2020 begonnen met de stelara. Ik heb nu ook de tweede prik gehad en ben nu 10 weken verder. De ontstekingwaarde in de feces is van begin feb (989 )naar april (90) gegaan. Ook had ik veel bloedverlies en nu al een paar weken niet meer. Ik[lees meer...] ben er nog niet maar dit is veelbelovend! Ik hoop dat het alleen nog maar beter wordt maar moet geduld hebben.

13-02-2017 | Man | 29
Psoriasis
Sinds mijn 3de levensjaar heb ik Psoriasis, Ik heb alle vormen en maten gehad, afwisselend van de kleine plekjes tot de grote plekjes (gehele buik bijvoorbeeld). honderden verschillende medicijnen werkten niet/nauwelijks en verlaagden hooguit de schilfering. Dag 1 nadat ik met Stelara begonnen ben, viel letterlijk van me af, ik ben weer schoon. 1x per 10 weken (in overleg[lees meer...] met arts) is de dosering, houdt rekening mee dat als je gewicht aankomt/verliest de dosering aangepast moet worden. De bijwerkingen (lichte keelontsteking, licht verkouden) vallen geheel in het niets vergeleken met wat ik ervoor terug krijg.

30-05-2014 | Vrouw | 29
Artritis psoriatica
Nadat Artr. Psor. bij mij geconstateerd werd in 2010 ben ik aan de Arcoxia en mtx gegaan. Na 1,5 jaar tobben met (nog steeds evenveel) pijn, ben ik over gestapt naar Humira. 2 jaar lang deed dit goed zijn werk op de reuma. Tot dat ik ernstige psor aanvallen kreeg. Vooral mijn voetzolen, handen en hoofdhuid. Daardoor ben ik (een vrouw met lang dik haar) bijna helemaal kaal [lees meer...]geweest. (De humira werkte bij mij dus niet op psor? De dermatoloog schreef mij neotigason voor. 3 dagen... en mijn korsten vielen er al af. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op mijn hoofdhuid een creme gesmeerd heb van de drogist. (Calendulus plus cream van Grahams) Deze werkt trouwens bijzonder goed!!! Maar aangezien: humira, mtx, paracetamol 1000mg, en neotigason toch wel erg veel is, was ik benieuwd of er geen andere mogelijkheden waren. Jawel dus... Stelara!! Na gelezen en geluisterd te hebben was ik enthousiast en ben ik 2 weken na mijn laatste humira spuit gestart.(begrijp me niet verkeerd... ik was heel tevreden over humira) Nu gisteren mijn 2e spuit gezet en ik heb echt het idee dat het werkt. Mijn reuma word iets minder onderdrukt, maar mijn psor daarentegen juist meer. Nu ervaar ik alleen helaas wel dat ik na de spuiten misselijk ben ongeveer 3 dagen lang. Bijna tot overgeven toe. Even afwachten hoe lang het duurt na deze spuit. Ik hoop dat het bij deze 2x blijft. Want anders ben ik bang dat ik terug over moet stappen. Nu stel ik dan ook maar gelijk de vraag... heeft iemand anders ook ervaring met misselijkheid bij stelara????

09-11-2016 | Vrouw | 30
Psoriasis
In juli ben ik begonnen met dit medicijn na 18 jaar met psoriasis geleefd te hebben ben ik helemaal schoon! Stelara is in mijn beleving een wondermiddel. Kort na de injectie ervaar ik wat lichte bijwerkingen waaronder misselijkheid, jeuk op mijn bovenbenen en vermoeid gevoel maar dit staat in schril contrast met de psoriasisklachten! Mijn leven is 360 graden veranderd! Ik [lees meer...]hoop ook dat van jullie!

30-01-2024 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Eindelijk een medicijn wat lijkt te werken!! Na de injectie wel echt een dag beroerd, gelukkig verdwijnt dat weer. Wel veel misselijk, hier ook medicijnen voor gekregen.

26-10-2016 | Vrouw | 33
Artritis psoriatica
Ik gebruik nu bijna een jaar stelara voor mijn artitis psoriatica. Eerste maand gelijk geen gerichtspijn meer en na 2 maanden veel minder last van mijn huid. Het schijnt juist vaker andersom te werken, huid helemaal schoon en minder last van gewrichten maar bij mij dus niet. Met de laatste plekjes op mn huid kan ik leven. Bijwerkingen bij mij zijn hoofdpijn, af en toe hevi[lees meer...]g, verder niks. Griepprik er naast genomen en brn niet ziek geweest dit jaar. Gebruikersgemak is prima, 1x in de 3mndn prikken.