Ervaringen met Cisordinol

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

10-12-2022 | Vrouw | 53
Psychose
Door cisordinol heb ik optimaal gevoel voor geluid en muziek. Ik weet altijd precies wanneer ik wat wil horen of laten horen en zien. Ik ben een natuurlijke danser en ik doe aan yoga en fitness precies op het juiste moment, elke dag en ook 's nachts. Ik ga op tijd naar bed en ik sta vroeg op. Vroeger kon ik dat ook maar toen kwam ik in gevaar in het openbaar leven. Ik ben [lees meer...]niet de enige die dit heeft ervaren. Mijn medeclienten zijn allemaal zo, tenminste de clienten waar het mee klikt.

14-03-2018 | Vrouw | 51
zuclopentixol (25mg)
Psychose
Had veel bewegingsdrang kon niet meer stil zitten of liggen

13-06-2017 | Vrouw | 45
zuclopentixol (100mg)
Psychose
Als je psychische klachten hebt of verward/psychose hebt, dan raad ik u aan om niet dit medicijn te gebruiken. Ik werd er niet beter van, maar zowel lichamelijk als geestelijk ging ik achteruit. Mijn leven was een hel. Ik kon niet genieten door de voortdurende bewegingsdrang, kon niet stil zitten, geen tv kijken, maar op bed liggen ging ook niet. Voortdurend maar rondjes l[lees meer...]open in mijn huis. En kwam ik meer dan 20 kilo aan, dus leuke kleren kon ik ook niet meer aan of vinden in de winkel. Begrijp niet dat zulke zware medicijnen bestaan, je hebt geen leven meer. Probeer met hulpverleners, deskundigen te praten in plaats van medicatie. Zorg dat je trainingen, therapieën en natuurlijke medicatie krijg. En praat met mensen die je vertrouwt. Zoek hulp zover dat mogelijk is. Het doet pijn als mensen je een verkeerde diagnose geven, ik ben van mening dat ik helemaal geen psychose had en nog steeds niet hebt. Overigens slaap ik maar een half tot drie kwartier per dag, regelmatig slaap ik ook niet. Dus dromen doe ik bijna niet en dat is voor mijn spirituele ontwikkeling belangrijk. Ik ben van mening dat dromen in het heden of toekomst iets kan vertellen over mijn leven en dat wil ik graag weten. Mijn spirituele ontwikkeling is door deze medicatie stop gezet en dat vind ik heel erg.

18-06-2015 | Vrouw | 49
Psychose
Ik heb paranoïde schizofrenie. Erg veel bijwerkingen. Algeheel gevoelvan geen welbevinden! Suïcidaal!!! zwaar depressief! geen seksleven sinds 2001. Geen seksueel gevoel, geen orgasme kunnen krijgen!!! Zwaar overgewicht gekregen, 40 kg aangekomen en pre-diabetes!!!! Bewegingsonrust, verstopping en aambei gekregen! Haaruitval! Snel ouder worden, wordt nu ouder geschat [lees meer...]in plaats van jonger!

08-03-2014 | Vrouw | 39
Psychose
Naast dit medicijn slik ik ook 20 mg abilify. De cisordinol werkt nog beter dan die grote hoeveelheid abilify. Alleen krijg ik ernstige darmproblemen. Verhoogde aandrang, diarree, heel veel winden laten. Niet te doen. Ik zat aan huis gekluisterd. Nu op 3 mg cisordinol (was 6) gaat het beter. Volgende week een afspraak met de psychiater, maar eens wat anders proberen dan. V[lees meer...]erder geen klachten.

24-07-2013 | Vrouw | 25
Psychose
Ik gebruik Cisordinol bijna 3 jaar (injectie) en ben nu bezig met afbouwen. Ik krijg nu nog 100 mg in de maand. Erg vervelend is dat ik sinds een half jaar last heb van knipperende ogen (de hele dag door) en van mijn schouder die telkens naar voren wil gaan staan waardoor mijn houding scheef is. Ik heb Akineton geprobeerd maar het neemt de klachten niet echt helemaal weg. [lees meer...]Ik ben radeloos! De psychiater denkt dat het te maken heeft met spanning die ik in mijn lichaam vasthoud en wat betreft die ogen misschien een tic is. Heeft iemand tips? Ben over het algemeen wel tevreden over dit medicijn want mijn psychotische klachten zijn verdwenen. Wel voel ik me af en toe depressief, maar dit kan met het afbouwen te maken hebben.

12-01-2013 | Vrouw | 31
Psychose
Eerst 30 a 40mg per dag Clopixol. Vanwege ernst van de bijwerkingen minstens 8 suicidepogingen gedaan. Nu zit ik sinds 1 jan 2011 op 10mg en gaat het een stuk beter. Het werkt genoeg om mij staande te houden maar niet zoveel dat ik niet meer wil leven. Het is belangrijk om dit, effectieve, middel in de juiste dosering te nemen. Ik denk dat je er dan vooral baat bij hebt.[lees meer...] Echter wil ik wel gaan afbouwen naar een lagere dosering, omdat ik al jaren stabiel ben en ik (ook) weer meer wil gaan voelen/mezelf zijn.

11-01-2013 | Vrouw | 41
Psychose
Ik gebruikte al sinds 2003 zyprexa en ben onlangs overgestapt op cisordinol. Voor mij is dit een goed middel, want ik ben wel veel rustiger, zonder in een zombie te veranderen. Wel is het gevoelsleven vlakker, maar dat was met zyprexa ook zo. Daarvan kwam ik in een half jaar tijd 10 kilo aan en ik sliep 12 uur per dag. Nu ben ik sinds de cisordinol 2 kilo aangekomen in 3 m[lees meer...]aanden tijd en ben 's ochtend om 7 uur al wakker. Dat is prettig. Over all voel ik me goed, al is het feit dat ik nu (verplicht) injecties krijg minder leuk. Ik prefereer tabletten, maar van een depot schijn je minder bijwerkingen te hebben naar het schijnt. Wel veel haaruitval laatste tijd, maar of dat met de cisordinol te maken heeft??

01-04-2012 | Vrouw | 34
Psychose
In 2002 eerste keer dat ik een psychose kreeg. In de isoleer, psychiater heeft vele verschillende medicijnen geprobeerd; uiteindelijk was cisordinol het enige medicijn wat werkte voor mij. Helaas in 2008 weer psychose gekregen en weer heeft cisordinol mij toen gered. Enige bijwerken: lichtelijk stijve spieren. Ook andere medicijnen geprobeerd, maar cisordinol werkt voor mi[lees meer...]j het beste, van de rest kwam ik veel aan in korte tijd of had andere ernstige bijwerkingen zoals totaal afgevlakt, dit alles heb ik niet bij cisordinol Nu gaat het helaas weer minder goed door vele stress, morgen bel ik weer voor recept cisordinol. Ben erg blij dat dit medicijn bestaat.

29-12-2023 | Man | 33
Psychose
wat een slecht middel voor mij en ik lees voor velen. Het maakt depressief, geeft onrust, geheugen problemen, etc. onder dwang moet ik het in nemen en het voelt crimineel iemand zo te behandelen na een aantal psychotisch getinte momenten die iemand beleefd heeft; dit stelselmatig (volgends behandelaar levenslang) te moeten innemen. helpt totaal niet met het verwerken va[lees meer...]n de psychotische momenten die opzich al ingrijpend zijn, laat staan zo chemisch te worden afgemat.

17-07-2023 | Man | 39
zuclopentixol (100)
Psychose
Het is voor mij een wondermiddel 1.5 jaar opgenomen geweest eerst pillen weet niet meer hoe dat medicijn heet werkte niet bij mij toen een depot gekregen na een paar weken psychose weg wel was ik heel moe dat ik 300 mg kreeg hebben ze het verlaagd naar 100 perfect nu helemaal aan het afbouwen weer lekker aan het werk gegaan voel me beter als ooit tevoren

06-08-2021 | Man | 23
zuclopentixol (20mg/ml)
Psychose
Drang om te lopen heel de dag kan niet stilzitten het heeft me geholpen uit mijn psychose te komen maar het dempt niet de stemmen in mijn hoofd wat een rot medicijn is de cisordinol gebruik het nu al 6 a 7 maanden en ben nog steeds psychotisch...

07-02-2020 | Man | 48
Psychose
slik wel iets tegen de bijwerkingen ik sk 8mg akineton je kunt artanne ook nemen ik raad tremlex af want dat is ook teggen de bijwerkingen maar je voelt je zo strak je raakt er verward van hele grote ogen lijkt op speed maar naar pilletje

18-12-2018 | Man | 55
zuclopentixol (100mg)
Psychose
Doordat ik zelfstandig woon en vier maal in een opname met een rm en op een gesloten afdeling heb gezeten heb ik besloten om het te houden bij depot cisordinol het is afgebouwd naar 100 mg per maand als ik geen medicijnen neem voel ik me beter en ben actiever maar raak de grip op de werkelijkheid kwijt en ga bergafwaarts lichamelijk en maatschappelijk met medicijnen heb [lees meer...]je soms het gevoel van leegte en geen energie om dingen te ondernemen en vaak blijf je in dat wereldje van de pschychiatrie hangen ik heb mijn hobby van het opknappen van motoren en die weer verkopen tot een leuke afleiding waar ik me helemaal in kan storten.

29-08-2017 | Man | 54
Psychose
Ik heb in 2014 en 2016 een opname gehad in een inrichting, dat kwam door een psychose en ben weer stabiel geworden door cisordinol. Ik heb seroquel geprobeerd maar daar kwam ik van aan, heb ook zaphadera depot gehad dat werkte niet bij mij. Ik had de eerste 6 maanden 300 mg, daarna 200 mg, 150 mg en over 6 weken word het 100 mg. Dat is 50 cl cisordinol in de drie weken, ac[lees meer...]hteraf ben ik tevreden over cisordinol. Bij een lage dosis bijna geen bijwerkingen, wel had ik na een jaar na mijn opname suikerziekte van 21,5. Ik was daardoor impotent, cholesterol was 12. Ik heb daarvoor metformine en atorvastine. Nu is me suiker teruggebracht naar 7 en mijn cholesterol naar 2, ik woog in 2015 128 kg door de seroquel. weeg nu door de cisordinol 110 kg en kan weer een erectie krijgen.

25-12-2015 | Man | 72
zuclopentixol (10mg)
Psychose
45 jaar geleden sliep ik zeer slecht. daardoor psychose door slaaptekort icm wisseldiensten. na gedwongen opname 12 jaar melleril gebruikt: slecht slapen en psychische problemen. gestopt met melleril > 5 weken bijna niet geslapen, daarna slecht slapen. na 3 jaar cisordinol gekregen > zeer goed slapen, achterstand ingehaald geen enkel probleem meer. na 24 jaar geprobeerd te[lees meer...] stoppen en dan te slapen met melatonine. dit was veel slechter. gebruik weer cisordinol. conclusie psychiater: de psychose ( restverschijnsel ervan) houdt u uit de slaap.