ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

25-12-2015

Psychose

45 jaar geleden sliep ik zeer slecht. daardoor psychose door slaaptekort icm wisseldiensten. na gedwongen opname 12 jaar melleril gebruikt: slecht slapen en psychische problemen. gestopt met melleril > 5 weken bijna niet geslapen, daarna slecht slapen. na 3 jaar cisordinol gekregen > zeer goed slapen, achterstand ingehaald geen enkel probleem meer. na 24 jaar geprobeerd te[lees meer...] stoppen en dan te slapen met melatonine. dit was veel slechter. gebruik weer cisordinol. conclusie psychiater: de psychose ( restverschijnsel ervan) houdt u uit de slaap.
10-12-2015

Schizofrenie

doordat ik 20 jaar geleden last van schizofrenie kreeg is mijn leven totaal veranderd. ik ben niet meer de actieve jongen van vroeger met veel leergierigheid. ben in de automatisering zwaar onder druk te komen staan waardoor ik last kreeg van stemmen. het nivo van functioneren momenteel is niet meer dan mensen opzoeken bezoek ontvangen en af en toe wat huishoudelijke taken[lees meer...].
02-12-2015

Schizofrenie

Na in de jaren tachtig jaren lang lopen tobben met mijn zelf "nix lukte", werd in de 1990 de diagnose schizofrenie vastgesteld. Ik heb toen vijftien jaar melleril geslikt, ik moest ineens van mijn dokter overstappen op cisordinol, omdat langdurig melleril gebruik hartstilstand kan veroorzaken. Bij mij sloeg ook een keer mijn hart over, midden in de nacht. Maar al met al be[lees meer...]n ik tevreden over de cisordinol, ik gebruik ook maar 6mg per dag, dus de bijwerkingen zijn minimaal.
26-09-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik cisordinol sinds kort in plaats van seroquel, waarvan ik teveel bijwerkingen kreeg. Dit tegen paranoïditeit en andere psychotische verschijnselen. Hiernaast gebruik ik abilify om de dag aan te durven gaan wat ik door mijn diverse angsten anders amper kan. Ik denk dat het van belang is dit klassieke en dit atypische anti-psychoticum goed met elkaar in evenwicht t[lees meer...]e brengen, wat bij mij nog niet zo is.
18-09-2015

Psychose

Ik heb vorig jaar een psychose gehad. Het begon met dat ik heel vrolijk was en het gevoel had dat ik de hele wereld aan kon. Gezellig met iedereen een praatje maken en genieten van het leven. Tot ik na een paar weken de wereld heel anders ging zien. Ik zag overal boodschappen in en snapte niet dat andere mensen dat niet doorhadden. Na een tijdje werd ik opgenomen. Toen kre[lees meer...]eg ik het medicijn cisordinol ik werd er heel suf van en voelde me leeg van binnen. Ik ging minder praten met mensen en had weinig gedachten. Daardoor voelde ik me down. Nu gaat het wat beter maar naar mijn idee nog steeds niet goed genoeg. Ik ben blij als ik mag stoppen met dit medicijn en mn leven weer kan oppakken.
11-09-2015

Psychose

Ik heb dit middel iets meer dan een half jaar verplicht moeten gebruiken, omdat ik een RM had. Ik kwam in de psychiatrie terecht door een vermeende psychose. Het verhaal ligt een beetje complex, maar zal wel in overeenstemming zijn met de meeste. Je omgeving meent dat er van alles aan je mankeert, en zelf vind je dat het goed gaat. Ik kreeg dit middel dus verplicht voorges[lees meer...]chreven. Ongeveer 300 MG in de drie weken. Zoals gezegd, het is nu een tijdje terug, maar ik heb er een hele slechte ervaring aan overgehouden. Ontzettend bewegingsonrustig, zombiegevoel, versuft zijn, alleen maar willen slapen, niet meer van je dagen kunnen genieten, diepe depressie, suïcidaal zijn. Het was voor mij een verschrikking. Het was een soort paardenmiddel wat me voorgeschreven werd om mijn zogenoemde psychose buiten de deur te houden. Dat is wel gelukt, al had het mijn insziens maar goed, dat is iets waar je nooit om wordt gevraagd in autoriteit verpleging, ook goed zonder gekund. Velen zeggen het al hier, maar ik zal het beamen: dit spul is rotzooi.
13-07-2015

Psychose

Ik heb in jan 2014 een opname gehad in een inrichting een half jaar, ik had zyprexa al tien jaar, daarna werd het olanzapine dat werkte niet bij mij, daarna zaphedera depot in 2013 ik voelde me perfect had een topjaar, daarna werd ik psychotisch. Uiteindelijk heb ik cisordinol depot 100 mg per maand, ik kan er goed op slapen, ben wel passief, doe wat ik moet doen meer niet[lees meer...], had van de zyprexa veel eetlust, van de cisordinol minder behoefte aan sex.
18-06-2015

Psychose

Ik heb paranoïde schizofrenie. Erg veel bijwerkingen. Algeheel gevoelvan geen welbevinden! Suïcidaal!!! zwaar depressief! geen seksleven sinds 2001. Geen seksueel gevoel, geen orgasme kunnen krijgen!!! Zwaar overgewicht gekregen, 40 kg aangekomen en pre-diabetes!!!! Bewegingsonrust, verstopping en aambei gekregen! Haaruitval! Snel ouder worden, wordt nu ouder geschat [lees meer...]in plaats van jonger!
Pagina 1 van 5

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (413) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!