Cisordinol

zuclopentixol

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (11 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (2 meningen)

13-06-2017

Psychose

Als je psychische klachten hebt of verward/psychose hebt, dan raad ik u aan om niet dit medicijn te gebruiken. Ik werd er niet beter van, maar zowel lichamelijk als geestelijk ging ik achteruit. Mijn leven was een hel. Ik kon niet genieten door de voortdurende bewegingsdrang, kon niet stil zitten, geen tv kijken, maar op bed liggen ging ook niet. Voortdurend maar rondjes l[lees meer...]open in mijn huis. En kwam ik meer dan 20 kilo aan, dus leuke kleren kon ik ook niet meer aan of vinden in de winkel. Begrijp niet dat zulke zware medicijnen bestaan, je hebt geen leven meer. Probeer met hulpverleners, deskundigen te praten in plaats van medicatie. Zorg dat je trainingen, therapieën en natuurlijke medicatie krijg. En praat met mensen die je vertrouwt. Zoek hulp zover dat mogelijk is. Het doet pijn als mensen je een verkeerde diagnose geven, ik ben van mening dat ik helemaal geen psychose had en nog steeds niet hebt. Overigens slaap ik maar een half tot drie kwartier per dag, regelmatig slaap ik ook niet. Dus dromen doe ik bijna niet en dat is voor mijn spirituele ontwikkeling belangrijk. Ik ben van mening dat dromen in het heden of toekomst iets kan vertellen over mijn leven en dat wil ik graag weten. Mijn spirituele ontwikkeling is door deze medicatie stop gezet en dat vind ik heel erg.
11-09-2015

Psychose

Ik heb dit middel iets meer dan een half jaar verplicht moeten gebruiken, omdat ik een RM had. Ik kwam in de psychiatrie terecht door een vermeende psychose. Het verhaal ligt een beetje complex, maar zal wel in overeenstemming zijn met de meeste. Je omgeving meent dat er van alles aan je mankeert, en zelf vind je dat het goed gaat. Ik kreeg dit middel dus verplicht voorges[lees meer...]chreven. Ongeveer 300 MG in de drie weken. Zoals gezegd, het is nu een tijdje terug, maar ik heb er een hele slechte ervaring aan overgehouden. Ontzettend bewegingsonrustig, zombiegevoel, versuft zijn, alleen maar willen slapen, niet meer van je dagen kunnen genieten, diepe depressie, suïcidaal zijn. Het was voor mij een verschrikking. Het was een soort paardenmiddel wat me voorgeschreven werd om mijn zogenoemde psychose buiten de deur te houden. Dat is wel gelukt, al had het mijn insziens maar goed, dat is iets waar je nooit om wordt gevraagd in autoriteit verpleging, ook goed zonder gekund. Velen zeggen het al hier, maar ik zal het beamen: dit spul is rotzooi.
18-06-2015

Psychose

Ik heb paranoïde schizofrenie. Erg veel bijwerkingen. Algeheel gevoelvan geen welbevinden! Suïcidaal!!! zwaar depressief! geen seksleven sinds 2001. Geen seksueel gevoel, geen orgasme kunnen krijgen!!! Zwaar overgewicht gekregen, 40 kg aangekomen en pre-diabetes!!!! Bewegingsonrust, verstopping en aambei gekregen! Haaruitval! Snel ouder worden, wordt nu ouder geschat [lees meer...]in plaats van jonger!
18-09-2015

Psychose

Ik heb vorig jaar een psychose gehad. Het begon met dat ik heel vrolijk was en het gevoel had dat ik de hele wereld aan kon. Gezellig met iedereen een praatje maken en genieten van het leven. Tot ik na een paar weken de wereld heel anders ging zien. Ik zag overal boodschappen in en snapte niet dat andere mensen dat niet doorhadden. Na een tijdje werd ik opgenomen. Toen kre[lees meer...]eg ik het medicijn cisordinol ik werd er heel suf van en voelde me leeg van binnen. Ik ging minder praten met mensen en had weinig gedachten. Daardoor voelde ik me down. Nu gaat het wat beter maar naar mijn idee nog steeds niet goed genoeg. Ik ben blij als ik mag stoppen met dit medicijn en mn leven weer kan oppakken.
08-03-2014

Psychose

Naast dit medicijn slik ik ook 20 mg abilify. De cisordinol werkt nog beter dan die grote hoeveelheid abilify. Alleen krijg ik ernstige darmproblemen. Verhoogde aandrang, diarree, heel veel winden laten. Niet te doen. Ik zat aan huis gekluisterd. Nu op 3 mg cisordinol (was 6) gaat het beter. Volgende week een afspraak met de psychiater, maar eens wat anders proberen dan. V[lees meer...]erder geen klachten.
12-01-2013

Psychose

Eerst 30 a 40mg per dag Clopixol. Vanwege ernst van de bijwerkingen minstens 8 suicidepogingen gedaan. Nu zit ik sinds 1 jan 2011 op 10mg en gaat het een stuk beter. Het werkt genoeg om mij staande te houden maar niet zoveel dat ik niet meer wil leven. Het is belangrijk om dit, effectieve, middel in de juiste dosering te nemen. Ik denk dat je er dan vooral baat bij hebt.[lees meer...] Echter wil ik wel gaan afbouwen naar een lagere dosering, omdat ik al jaren stabiel ben en ik (ook) weer meer wil gaan voelen/mezelf zijn.
29-08-2017

Psychose

Ik heb in 2014 en 2016 een opname gehad in een inrichting, dat kwam door een psychose en ben weer stabiel geworden door cisordinol. Ik heb seroquel geprobeerd maar daar kwam ik van aan, heb ook zaphadera depot gehad dat werkte niet bij mij. Ik had de eerste 6 maanden 300 mg, daarna 200 mg, 150 mg en over 6 weken word het 100 mg. Dat is 50 cl cisordinol in de drie weken, ac[lees meer...]hteraf ben ik tevreden over cisordinol. Bij een lage dosis bijna geen bijwerkingen, wel had ik na een jaar na mijn opname suikerziekte van 21,5. Ik was daardoor impotent, cholesterol was 12. Ik heb daarvoor metformine en atorvastine. Nu is me suiker teruggebracht naar 7 en mijn cholesterol naar 2, ik woog in 2015 128 kg door de seroquel. weeg nu door de cisordinol 110 kg en kan weer een erectie krijgen.
24-07-2013

Psychose

Ik gebruik Cisordinol bijna 3 jaar (injectie) en ben nu bezig met afbouwen. Ik krijg nu nog 100 mg in de maand. Erg vervelend is dat ik sinds een half jaar last heb van knipperende ogen (de hele dag door) en van mijn schouder die telkens naar voren wil gaan staan waardoor mijn houding scheef is. Ik heb Akineton geprobeerd maar het neemt de klachten niet echt helemaal weg. [lees meer...]Ik ben radeloos! De psychiater denkt dat het te maken heeft met spanning die ik in mijn lichaam vasthoud en wat betreft die ogen misschien een tic is. Heeft iemand tips? Ben over het algemeen wel tevreden over dit medicijn want mijn psychotische klachten zijn verdwenen. Wel voel ik me af en toe depressief, maar dit kan met het afbouwen te maken hebben.
18-12-2018

Psychose

Doordat ik zelfstandig woon en vier maal in een opname met een rm en op een gesloten afdeling heb gezeten heb ik besloten om het te houden bij depot cisordinol het is afgebouwd naar 100 mg per maand als ik geen medicijnen neem voel ik me beter en ben actiever maar raak de grip op de werkelijkheid kwijt en ga bergafwaarts lichamelijk en maatschappelijk met medicijnen heb [lees meer...]je soms het gevoel van leegte en geen energie om dingen te ondernemen en vaak blijf je in dat wereldje van de pschychiatrie hangen ik heb mijn hobby van het opknappen van motoren en die weer verkopen tot een leuke afleiding waar ik me helemaal in kan storten.
14-03-2018

Psychose

Had veel bewegingsdrang kon niet meer stil zitten of liggen
13-07-2015

Psychose

Ik heb in jan 2014 een opname gehad in een inrichting een half jaar, ik had zyprexa al tien jaar, daarna werd het olanzapine dat werkte niet bij mij, daarna zaphedera depot in 2013 ik voelde me perfect had een topjaar, daarna werd ik psychotisch. Uiteindelijk heb ik cisordinol depot 100 mg per maand, ik kan er goed op slapen, ben wel passief, doe wat ik moet doen meer niet[lees meer...], had van de zyprexa veel eetlust, van de cisordinol minder behoefte aan sex.
11-01-2013

Psychose

Ik gebruikte al sinds 2003 zyprexa en ben onlangs overgestapt op cisordinol. Voor mij is dit een goed middel, want ik ben wel veel rustiger, zonder in een zombie te veranderen. Wel is het gevoelsleven vlakker, maar dat was met zyprexa ook zo. Daarvan kwam ik in een half jaar tijd 10 kilo aan en ik sliep 12 uur per dag. Nu ben ik sinds de cisordinol 2 kilo aangekomen in 3 m[lees meer...]aanden tijd en ben 's ochtend om 7 uur al wakker. Dat is prettig. Over all voel ik me goed, al is het feit dat ik nu (verplicht) injecties krijg minder leuk. Ik prefereer tabletten, maar van een depot schijn je minder bijwerkingen te hebben naar het schijnt. Wel veel haaruitval laatste tijd, maar of dat met de cisordinol te maken heeft??
08-06-2012

Psychose

het medicijn werkt goed. alleen spierverkrampingen soms maar daar heb ik goeie tegen medicatie voor. de meeste artsen schijven daan aciniton voor, maar bij mij werkte artane veel beter. ik had in het begin zoveel last van die trilingen dat ik op 6 tabletten artane per dag zat, maar dan had ik het wel onder controle. nou zit ik bijna op niks meer voor de bijwerkingen, dus a[lees meer...]ls je er heel veel last van hebt het duurt soms een tijdje maar dan gaat het wel weer weg. want laten we eerlijk zijn, pyshose is al helemaal niks, wees blij met hulp die je krijgt want als je er helemaal alleen voor zou staan wat je niet staat, zou het veel erger zijn.
25-12-2015

Psychose

45 jaar geleden sliep ik zeer slecht. daardoor psychose door slaaptekort icm wisseldiensten. na gedwongen opname 12 jaar melleril gebruikt: slecht slapen en psychische problemen. gestopt met melleril > 5 weken bijna niet geslapen, daarna slecht slapen. na 3 jaar cisordinol gekregen > zeer goed slapen, achterstand ingehaald geen enkel probleem meer. na 24 jaar geprobeerd te[lees meer...] stoppen en dan te slapen met melatonine. dit was veel slechter. gebruik weer cisordinol. conclusie psychiater: de psychose ( restverschijnsel ervan) houdt u uit de slaap.
19-01-2013

Psychose

Ik heb niet zo veel bijwerkingen, alleen af en toe een beetje angstig. ben veel aangekomen en heb last van stijve spieren, mijn libido is een beetje minder dan voor cisordinol.
01-04-2012

Psychose

In 2002 eerste keer dat ik een psychose kreeg. In de isoleer, psychiater heeft vele verschillende medicijnen geprobeerd; uiteindelijk was cisordinol het enige medicijn wat werkte voor mij. Helaas in 2008 weer psychose gekregen en weer heeft cisordinol mij toen gered. Enige bijwerken: lichtelijk stijve spieren. Ook andere medicijnen geprobeerd, maar cisordinol werkt voor mi[lees meer...]j het beste, van de rest kwam ik veel aan in korte tijd of had andere ernstige bijwerkingen zoals totaal afgevlakt, dit alles heb ik niet bij cisordinol Nu gaat het helaas weer minder goed door vele stress, morgen bel ik weer voor recept cisordinol. Ben erg blij dat dit medicijn bestaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum