Ervaringen met Dipiperon

pipamperon

depressie wazig zien zelfmoordgedachten echt slaperig overdag hallucinaties doffe hoofdpijn

Psychose (8 meningen)

Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

25-09-2009 | Man
ADHD bij kinderen
Dipiperon wordt bij mijn zoon als middel voor ADHD toegepast, maar hij is er nog onrustiger van geworden. Een psychiater vertelde mij dat het hem niets verbaasde, omdat het de dopaminetoevoer zou remmen.

19-04-2009 | Vrouw
pipamperon
na heel veel jaren slikken,van dit medicijn,kwamen opeens de bijwerkingen ,dit waren aanvallen van krampen

19-02-2022 | Man | 31
ADHD
In het begin gaf het me de energie en de zin om dingen te doen. Het was geweldig. Sinds ik verhoogd ben naar twee begon dit gevoel langzaam weg te trekken. Weer geen energie en geen zin om op te staan. Ben weer verlaagd naar 1 pil maar dit hielp niet. Terug naar twee. Nog altijd geen energie, alleen meer vermoeidheid. Het heeft me geholpen. Vind het alleen raar dat het gee[lees meer...]n effect meer heeft en me alleen meer moe maakt.

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Ik ben met dit medicijn begonnen toen ik in de afzondering zat, heel onrustig en boos was. Het heeft me in het begin heel goed geholpen om weer wat rustiger te worden. Kreeg 3 x per dag 40 mg. Nu gebruik ik het al een tijdje en merk ik niet veel effect meer. Ik had als bijwerking dat ik spierverkrampingen in mijn arm kreeg wat ik als storend ervaarde. Ik vind ook de smaak [lees meer...]van de pil heel bitter.

10-12-2013 | Vrouw | 19
pipamperon
Ik gebruik Dipiperon (20 mg tabletten, bij stress mocht ik er nog een nemen) tegen heftige emoties en ter vervanging van Risperdal (Met Risperdal ben ik gestopt) De dag nadat ik Dipiperon gebruikt had kreeg ik last van erge kortademigheid, hartkloppingen enz. Ik ging naar het ziekenhuis daar werden geen afwijkingen gevonden. Ik was wel even aan de beademing gelegd en werd[lees meer...] daarna naar huis gestuurt. Ik ben het daarna met druppels gaan proberen. (5 druppels, kleinere hoeveelheid) Met de kleinere hoeveelheid ging het beter. Maar mijn geheugen lijkt erg achteruit gegaan en ik ben bang dat het daardoor komt... Ik denk erover om ermee te stoppen. Alleen had het ook een paar dagen niet ingenomen en kreeg last van flauwvallen.. Dus weet niet hoe het nu verder moet?

01-05-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg het omdat de artsen niet wisten wat mij mankeerde. Ik kreeg zodoende de diagnose borderline in twijfel. Later bleek dit ADHD te zijn. Mijn eerste paar ervaringen met Dipiperon waren goed, maar naarmate ik het vaker gebruikte (ong. 1x per maand 1 tablet, dus zeer weinig, ik kreeg het zo nodig), werdend e bijwerkingen in rap tempo heftiger: duizeligheid, hoofdpijn,[lees meer...] slaperigheid, heel "stoned"gevoel, zweverig, alsof ik in een luchtbel zat en de wereld in slow-motion was. De dag na inname sliep ik steevast ruim veertien uur zeer vast met enge, "echte" dromen. Doordat dit per keer heftiger werd durfde ik ze niet meer in te nemen, uit angst psychotisch te worden oid.

15-04-2011 | Man | 36
NAO
Dipiperon is in mijn geval een zeer vervelend medicijn. Aan de ene kant heeft het positieve kanten zoals afvlakking van emoties en een negatieve werking omdat ook vreugde afwezig blijft door de apathie die ik ervan kreeg. Dit vind mijn partner minder grappig want ik kwam tot niets meer en zat aan de stoel gekluisterd. Ook kreeg ik er een erg lam gevoel van. Ik ben zelf [lees meer...]ermee gestopt want de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen en het is mijn lichaam en geest. Nu zonder deze medicijnen voel ik me meer mens en kan ik weer eens lachen en emoties tonen. Ook merk ik het aan mijn huishouden in positieve zin. Alle antipsychotica hebben deze nare bijwerking dat het enorm afvlakt en dan het gewicht. Ik kom er van aan en ik ben geen grote eter en ik fiets veel. Nu pas kan ik van de lente genieten.

20-01-2011 | Man | 41
Stemmingen en depressie
Weet dat het medicijn me helpt ,maar heb wel last van de bijwerkingen , zoals vermoeid suf en ook veel plassen ,en daarbij wat last van met name gele plekken onder ogen...

04-01-2011 | Man | 10
Adhd en odd
onze zoon krijgt nu al enige tijd dipiperon 60mg per dag eerst ging het goed ,opstandig gedrag werd minder maar naar gewenning terug bij af gewicht is ernstig toegenomen erg moe praat langzaam is duf vaak plassen en last van onderrug, graag hoor ik van andere ouders met dit zelfde probleem .

10-05-2009 | Vrouw
Paniek aanvallen

16-03-2023 | Vrouw | 69
Onrust
Dit medicijn voorgeschreven als slaapmiddel tijdens depressie. Werkt prima om inte slapen en diep door te slapen. Veel kilo,s aangekomen en altijd moe. Gebruik het nu ongeveer vijf jaren. Gezien de bijwerkingen en gevaar voor hersenbeschadiging, besloten te willen stoppen. Heb langzaam afgebouwd, steeds met 5 mg. Sinds 14 dagen helemaal gestopt. Geen moeite met inslapen we[lees meer...]l met doorslapen. Stijve en pijnlijke spieren en gewrichten,licht in hoofd, duizelingen, down gevoel. Moeilijk, maar wil toch doorzetten.

16-04-2021 | Vrouw | 50
pipamperon (40mg)
ik heb deze medicatie gekregen van het metrum jot dat als ik trek krijg om te gebruiken drugs dan moet een piltje innemen zegt hij maar ik vind de pillien te zwaar ik heb vandaag mijn eten laten aanbranden omdat ik in slaap ben gevallen

17-11-2016 | Man | 21
pipamperon (40mg/ml)
Psychose
Door psychose en veel angsten gebruik ik dit middel. Ik gebruik het al vanaf 2014. Bijwerkingen bij mij zijn: erg suf wakker worden, soms niet in staat zijn veel dingen te doen. Gebruik 1 keer alleen in de avond, omdat ik dan veel ga piekeren. Ik zal er zelf persoonlijk niet aan moeten denken om het overdag te gebruiken ivm dat je er erg moe van wordt!

07-03-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Ik kreeg Dipiperon voorgeschreven heb er denk ik een jaar ingenomen , Ik vertelde de behandelaar dat ik niet tegen drukte kon om me heen hebben en daarom voor alles weg liep, of ik moest zelf erg druk bezig zijn om de spanning te onderdrukken. Ik ben ermee gestopt omdat ik te veel slaap van kreeg . en als ik in agressie in aanmerking kwam werd de angst verdubbeld. O ja[lees meer...], ik ben van de ene dag na het ander ermee gestopt en nooit meer naar de docter geweest.

26-09-2011 | Vrouw | 34
Bordeline
ik heb nu zo'n 3,5jaar steeds meer last van gebid.....iemand anders ook???????????