Psychose (8 meningen)

Zyprexa (189 meningen)
Risperdal (169 meningen)

12-01-2013 | Vrouw | 47
pipamperon
ik slik al een tijdje lexapro en daar kreeg ik hoofdpijn van, kreeg daar na dipipiron die hielpen ook niet bij mij sinds ik dat gbruiikt heb ik tintelingen in mijn rechter hand en stralat uit naar mijn hele arm. ik ben geen proefkonijn

03-10-2012 | Vrouw | 24
pipamperon
ik zat in de jeugd gevangenis. toen ik de medicatie dipiperon kreeg. ik kreeg gelijk 4x per dag 40 mg. ik was erg agressief en wat ik hier boven opnoem. het werkte bij mij in 1 klap. ik was minder agressief. en was net een zombie. want ik slikte ook heel veel andere medicijnen erbij. ik kreeg het op mijn 15e jaar. en heb het 6 jaar geslikt. mijn ervaring met deze medicij[lees meer...]n was zeer slecht. ik kon niet eens normaal denken. ik was erg angstig. en achterdochtig. het was niet de ik die ik ken. gelukkig werkte het op een gegeven moment niet meer. en dat was pas na 6 jaar. en mocht ik ermee stoppen. natuurlijk moest ik wel afbouwen. omdat ik een hoge dosis had. ik kreeg in de plaats van dipiperon wel weer andere medicijnen.

31-08-2012 | Vrouw | 31
Schizofrenie
Hallo, Sinds enige tijd heeft mijn vrouw dipiperon voorgeschreven gekregen voor schizofrenie. Ze gebruikt dit samen met abilify en lyrica. We dachten na alle antipsychotica te hebben geprobeerd eindelijk effect te hebben. Maar toen begonnen de lichamelijke problemen. Ze kreeg onverklaarbare hevige buikpijnen (MDL artsen kregen geen afwijkingen boven water) , nu ook[lees meer...] nog eens neurologische uitvalsverschijnselen zoals moeite met praten, schrijven, woordvinding en bewegingsstoornissen. Bij neuroloog geweest en wederom geen hersenafwijkingen maar te wijten aan dipiperon!! Ook nog, ja we zijn nog niet klaar...., via een ECG opgemerkt dat er een licht tekort is van de zuurstof in de hartspier!! Advies: afbouwen en weer met niks en wederom weer psychotische episodes. Het ergste is dat de neurologische afwijkingen nog steeds aanwezig zijn en we hopen maar dat dat wegtrekt maar ja dat weten de specialisten niet!! heeft iemand anders hier ervaring mee? Wij raden het middel echt af, of bespreek het eerst goed met je psychiater voordat je eraan begint!!

01-05-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg het omdat de artsen niet wisten wat mij mankeerde. Ik kreeg zodoende de diagnose borderline in twijfel. Later bleek dit ADHD te zijn. Mijn eerste paar ervaringen met Dipiperon waren goed, maar naarmate ik het vaker gebruikte (ong. 1x per maand 1 tablet, dus zeer weinig, ik kreeg het zo nodig), werdend e bijwerkingen in rap tempo heftiger: duizeligheid, hoofdpijn,[lees meer...] slaperigheid, heel "stoned"gevoel, zweverig, alsof ik in een luchtbel zat en de wereld in slow-motion was. De dag na inname sliep ik steevast ruim veertien uur zeer vast met enge, "echte" dromen. Doordat dit per keer heftiger werd durfde ik ze niet meer in te nemen, uit angst psychotisch te worden oid.

12-03-2012 | Vrouw | 46
Psychose
Dit medicijn werkt bij mij goed. Psychoses zijn sterk verminderd. Helaas zijn niet alle angsten verdwenen. Nadeel is een erg verminderd concentratievermogen.

26-09-2011 | Vrouw | 34
Bordeline
ik heb nu zo'n 3,5jaar steeds meer last van gebid.....iemand anders ook???????????

26-09-2011 | Vrouw | 33
pipamperon
Het werkt op zich prima, ik slaap er beter door en heb geen last meer van huilbuien. Je wordt er wel enorm duf van en ik ben tig kilo's aangekomen!!!

07-09-2011 | Vrouw | 30
Borderline/emoties
1e keer mee begonnen paar maanden geleden via novadic kentron (afkick kliniek) 1e dag leek wel stoned (als van wiet) ook veel trek in eten daarna vergeten wc te gaan snachts toen heel vergeetachtig dus gestopt want werd echt erg... Nu weer mee begonnen omdat emoties niet onder controle had met alleen venlafaxine en minder vergeetachtig wel nog heel veel trek in eten dus w[lees meer...]eer kilo s erbij maar slapen gaat juist super wel meer plassen.. maar werkt goed als je emoties heel hoog zitten verdriet en aggressie tenminste

09-04-2011 | Vrouw | 29
pipamperon
ik slik het nu een half jaartje voor mij werkt het wel goed. het houd mijn woede aanvallen onder kontrole alleen jammer dat ik er niet meer van kon slapen dus nu slik ik zoplicon erbij en dan ben ik wel lang suf sochtens verder moet ik veel moeite doen om mijn gewicht op peil te houden. ik hoop dat ik in de toekomst weer zonder kan

17-03-2011 | Vrouw | 10
Nare dromen
Vroeger toen ik 10 was gebruikte ik Dipiperon maar dat is lang geleden en ik weet echt niet meer hoe veel alleen dat het 1 maal daags 5 druppeltjes per dag waren voor het slapen gaan omdat ik wel eens last had van Nachtmerries. De enigste bijwerking die ik ervaarde was aankomen betreft gewicht...gelukkig niet meer. Maar hiervoor ben ik niet op deze site. Ik wilde alleen ma[lees meer...]ar reageren op iemands reactie...

28-01-2011 | Vrouw | 20
Agressie
Ik gebruik Dipiperon sinds ik 14 was. Momenteel ben ik 20 dus gebruik ik Dipiperon al bijna 6 jaar. Toen ik met mijn psychiaters op zoek ging naar een efficiënt middel zonder de bijwerking GEWICHTSTOENAME stelde ze Dipiperon voor. "Je zal zelfs te maken hebben met een lichte GEWICHTSAFNAME" zei mijn psychiater. Echter, na 6 jaar als een zombie rondgelopen te hebben ben ik [lees meer...]toch eens op zoek gegaan naar de ECHTE bijwerkingen van dit product. Blijkt dat je hier enorm van zou bijkomen, wat inderdaad ook bij mij het geval is. Ik ging van een maat XS naar een Large op 6 jaartjes tijd. SCHANDALIG zeg ik! Zeker omdat die psychiater gewoonweg recht in mijn gezicht hierover GELOGEN heeft. Ik moet er wel bijzeggen dat die psychiater mij (maar) 5 maanden begeleid heeft. Daarna heb ik weinig tot geen opvolging gehad van dit product en schrijft mijn huisdokter mij dit gewoon telkens voor als mijn doosje pillen leeg is. Ik ga maandag contact opnemen met een andere psychiater om het gebruik van Dipiperon af te bouwen. Als ik de reacties hier lees zal mijn gewicht blijven toenemen, wat ik ABSOLUUT NIET zal laten gebeuren! Ik heb er gewoonweg genoeg van. Deze gewichtstoename heeft een enorme deuk in mijn zelfvertrouwen teweeggebracht. Verder heb ik ook een enorm droge mond wat een slechte adem veroorzaakt, terwijl ik mijn tanden zo'n 3 tot 4 keer per dag poets. Verder moet ik ook enorm veel transpireren, heb ik zeer vaak last van spiertrillingen en andere spasmen en heb ik geen gezichtsuitdrukkingen en ben ik enorm futloos. Ook al helpt dit product me vrij goed mijn agressie onder controle te houden. Ik persoonlijk denk dat ik dit product niet meer nodig heb en ben er van overtuigd dat mijn pyschiater het hier mee eens is.

13-09-2010 | Vrouw
Slecht slapen
Een week geleden ben ik er voor de 2e keer aan begonnen voor slaapproblemen. Het werkt goed! Ik slaap de nacht door, dat is voor mij bijzonder. Het feit dat ik niet uren wakker lig en zo moe de dag moet beginnen, doet me goed. Deze wetenschap geeft me ook overdag rust. Het werkt dus dubbel. Ook als ik niet meteen inslaap en een keer wakker wordt 's nachts, dan is mijn slaa[lees meer...]p toch vele malen beter dan zonder dipiperon.

02-06-2010 | Vrouw
Depressie/teveel denken
Ik gebruik het heel soms, als ik gek denk te worden van de miljoenen gedachten in mijn hoofd. Het werkt binnen een half uur. Daarna slapen. De (bij?-)werking is dat je langzamer gaat denken en ook langzamer gaat praten.

27-04-2010 | Vrouw
Psychoses en onrust
dit medicijn heeft op mij een zeer goede werking. De bijwerkingen vallen vrijwel mee.. alleen het nadeel is dat ik geen scooter mag rijden door dit middel en eigelijk half dood op de bank zitten en verder niks kan doen.

26-04-2010 | Vrouw
pipamperon
Om meer rust in mijn hoofd te krijgen (ADD/ADHD)
Ik ben ruim 3 kwart jaar geleden begonnen met Dipiperon. Ik slaap weer elke nacht goed en wordt uitgerust wakker. Heb als ik het medicijn inneem niet meer veel piekerdende gedachtes en kan rustig nadenken. ben er erg blij mee! Notitie: wel verslavend. Heb eens een paar nachten niks genomen omdat het te snel op was en niet snel nieuwe kon krijgen. Die nachten heb ik [lees meer...]wakker gelegen.......misschien zat het tussen mijn oren, maar misschien is het ook omdat je dan merkt dat de rust weg is.

03-12-2009 | Vrouw
Onrust
Weet niet meer hoeveel ik gebruikte want het is al een tijdje geleden.Dit middel hielp bij mij niet echt.Werd ook hier onrustig van en kreeg het ervan op me zenuwen.Als ik ergens op visite ging wou ik na 5 minuten alweer weg.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum