Ervaringen met Dipiperon

pipamperon

hallucinaties wazig zien zelfmoordgedachten depressie echt slaperig overdag doffe hoofdpijn

Psychose (8 meningen)

Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

15-07-2011 | Man | 21
A.S.S Syndroom van asperger
Na het lange gebruik wat ik had is in 2009 een serie bijwerkingen begonnen, 19 was ik toen. ik had al een stel gek gegroeide ellebogen. maar had intussen ook een kromme rug gekregen en nu had ik veel last van pijnen. na lang onderzoek is nu gebleken dat door de dipiperon die ik vanaf jonge leeftijd heb gehad ik nu voor het leven getekend ben. mijn kapsels in mijn spieren z[lees meer...]ijn helemaal verstijfd en hebben de groei niet afgemaakt, mijn spieren hebben eveneens de groei niet afgemaakt waardoon ik nu te korte spieren heb. en nu dat mijn botten wel door groeiden stond ik "op springen" . nu loop ik bij een ziekenhuis en sta ik voor een lange periode van veel pijn om de schade te beperken en zoveel mogelijk te verbeteren. mijn mening: geef dit niet aand kindere in de groei, voor een lange tijd. houd er wel controle op als niet anders kan, houterige motoriek is een teken dat het niet goed gaat en zoek dan even hulp van iemand met verstand hiervan.

19-04-2011 | Man | 39
Adhd
baal er van dat ik aankom &me bed presatie op nul staat.

15-04-2011 | Man | 36
NAO
Dipiperon is in mijn geval een zeer vervelend medicijn. Aan de ene kant heeft het positieve kanten zoals afvlakking van emoties en een negatieve werking omdat ook vreugde afwezig blijft door de apathie die ik ervan kreeg. Dit vind mijn partner minder grappig want ik kwam tot niets meer en zat aan de stoel gekluisterd. Ook kreeg ik er een erg lam gevoel van. Ik ben zelf [lees meer...]ermee gestopt want de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen en het is mijn lichaam en geest. Nu zonder deze medicijnen voel ik me meer mens en kan ik weer eens lachen en emoties tonen. Ook merk ik het aan mijn huishouden in positieve zin. Alle antipsychotica hebben deze nare bijwerking dat het enorm afvlakt en dan het gewicht. Ik kom er van aan en ik ben geen grote eter en ik fiets veel. Nu pas kan ik van de lente genieten.

20-02-2011 | Man | 50
Psychotich
nu vele jaren in de psychiatrie, heb ik veel ervaring met medicijnen en op dit moment heeft de psychiater mij dipperon voor geschreven, heb gewichtstoename, onrustige benen, krampen en niet slapen snachts, heb tientallen jaren eerder dit middel geslikt en was toen niet blij ermee en nu ook weer niet, de psychiaters helpen je er wel bij om het te krijgen maar afbouwen ho ma[lees meer...]ar moet je zelf doen. hendrica

23-01-2011 | Man | 55
PTSS
Tengevolge van een PTTS met een verlaat begin, op mijn 44e, betreft een jeugdtrauma, gebruik ik dit medicijn. Ben opgenomen geweest en nu met medicijnen stabiel. Het vlakt af, meer gewicht, (bij hoger gebruik meer overgewicht, ben van 60 kg - 80 geweest nu na vermindering en discipline met eten 70 kg)bijwerkingen kloppen allemaal, maar het helpt mij goed, "s morgens wel e[lees meer...]ens halve dosis, dat voel ik aan of dat kan.

20-01-2011 | Man | 41
Stemmingen en depressie
Weet dat het medicijn me helpt ,maar heb wel last van de bijwerkingen , zoals vermoeid suf en ook veel plassen ,en daarbij wat last van met name gele plekken onder ogen...

04-01-2011 | Man | 10
Adhd en odd
onze zoon krijgt nu al enige tijd dipiperon 60mg per dag eerst ging het goed ,opstandig gedrag werd minder maar naar gewenning terug bij af gewicht is ernstig toegenomen erg moe praat langzaam is duf vaak plassen en last van onderrug, graag hoor ik van andere ouders met dit zelfde probleem .

08-11-2010 | Man
Antispychotica
Het is al een wat ouder middel. Het helpt om een psychose te voorkomen. Echt (staat niet in bijsluiter) aankomen zul je. Dus voor je het weet weeg je 100 kilo. Matig en verstandig eten helpt hier tegen. Eigenlijk zou ik meer moeten sporten. Het is een rotpil. Bijwerkingen weinig, maar een zeer hoge affiniteit met triglyceride (vet dat vetcellen direct kan opnemen). A[lees meer...]ls ik geen psychose meer krijg neem ik mijn dosis stipt in.

05-11-2010 | Man
pipamperon
Zeer onrustig slapen en snachts ook heel onrustig
ik heb een zoon van 6 jaar oud,hij krijgt dus dipiperon voor het slapen gaan. aangezien het een druk en bezig baasje is slaapt hij snachts erg slecht en her beleeft alles nog een keer van de dag in zijn slaap. Hij krijgt 8 druppeltjes met was ranja of yogi voor hiij naar bed gaat. ik moet zeggen dat hij heel relax in slaap valt en ook goed de nacht door slaapt...ALLEEN [lees meer...]hij plas nu snachts in zijn bed terwijl hij van af zijn 2de jaar zindelijk is...hoe kan ik dit oplossen???

02-07-2010 | Man
Frafiele x-syndroom
Onze zoon is 12 jaar en wij gebruiken het al ruim 6 jaar. De dosering veranderd soms. In den beginne gebruikten hij 2 dd 8 (!!) druppels. Hij was toen 6 jaar. Na 2 jaar en over te zijn gegaan op Dixarit, wat averechts werkte weer terug naar de Dipiperon naar een lagere dosering nl. 2 dd 4 druppels. Dit gedurende de jaren die volgden op advies van de specialist opgevoerd t[lees meer...]ot de huidige dosis. Onze zoon wordt echter heel erg dik en er schijnt iedere keer na zoveel tijd gewenning op te treden, zodat we de dosis op moeten voeren ? Een bezorde moeder.

23-03-2010 | Man
pipamperon
Om goed te kunnen slapen
Het enige nadeel is dat je er zo'n 10 kilo van aankomt.

25-09-2009 | Man
ADHD bij kinderen
Dipiperon wordt bij mijn zoon als middel voor ADHD toegepast, maar hij is er nog onrustiger van geworden. Een psychiater vertelde mij dat het hem niets verbaasde, omdat het de dopaminetoevoer zou remmen.

26-05-2009 | Man

08-02-2009 | Man