Ervaringen met Dogmatil

Psychose (6 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

20-01-2019 | Vrouw | 50
ADD
Nog iemand gebruik sulpiride lage dosis ADHD angst

14-04-2018 | Man | 23
Maagklachten
[tekst verwijderd, koop/verkoop van medicijnen is op deze site niet toegestaan]

05-04-2018 | Vrouw | 24
Vertraagde maaglediging
In 2012 kreeg ik dogmatil voorgeschreven voor een vertraagde maagledeging. Alle andere medicaties gaven mij bijwerkingen die immens storend waren in mijn dagelijks leven. Dogmatil was de enige medicatie die mij een normaal leven kon geven zonder klachten van misselijkheid en opgeblazen gevoel. Echter blijven mijn maandstonden wel uit, geef ik melk af en zit mijn libido op [lees meer...]een heel laag pitje.

01-10-2017 | Vrouw | 46
Stress
Ik had onrust in mijn hoofd, maagpijnaanvallen zonder reden, geen energie, geprikkeld, zeer emotioneel, sleepte mij voort , slecht nachtrust, veel zenuwen en zeer veel denken. Van zodra ik sulpiride 100mg/dag innam merkte ik een enorme verbetering. Veel meer energie. Zin om vanalles terug te doen. Opgewekt, veel rustiger geworden in mijn hoofd en tot het besef gekomen dat [lees meer...]ik verder hulp nodig heb maar heb het gevoel dat alles in orde zal komen. Slaap veel beter maar heb wel regekmatig enge dromen maar dat neem ik erbij. Ik hoop wel dat er geen gewichtstoename zal komen want dat wil ik niet. Voel wel dat ik soms meer eet en vooral tussendoortjes. Voor mij helpt dit erg veel. Ik voel me zeer goed kan de tijd niet zeggen hoe lang dat geleden is.

22-04-2017 | Man | 32
sulpiride (300mg)
Psychose
Ik heb nu 10 jaar lang Zyprexa gebruikt in doses variërend van 2,5mg tot 12,5mg. De laatste 2 jaar zit ik op 12,5mg, na een nieuwe psychose toen ik naar 2,5 mg was afgebouwd. Mijn psychiater wees me erop dat andere anti-psychotica nuttiger kunnen zijn ivm een ander/minder bijwerkingen profiel. Ik wilde dit wel proberen, maar verwachtte een groot verschil in anti psychotis[lees meer...]che werking. Het bleek dat ik me daar voor niets zorgen over maakte. Ik heb geen enkel verschil gemerkt tussen Zyprexa 12,5mg en Dogmatil 300mg qua anti psychotische werking. Ik merkte niet dat ik associatiever werd, of instabieler. Het was net alsof ik gewoon Zyprexa gebruikte. Dat is wel een groot pluspunt en geeft moed om andere medicatie te testen. Bij het opbouwen van Dogmatil merkte ik gelijk 2 bijwerkingen: mijn maag deed pijn na inname van de tabletten, en dat bleef ook zo. Was wel licht, maar wel continu aanwezig. En belangrijker, ik merkte een extra demping t.o.v. Zyprexa. Een deel van mijn gedachten werd steeds meer gedempt, en dat was erg frustrerend. Het voegde ook niets toe, ik merkte gewoon dat ik moeilijker kon denken. Hoe hoger de dosis was, hoe sterker dit effect en op 400mg werd ik er vrij depri van. Ivm maagklachten toch terug gegaan naar 300, maar uiteindelijk besloten om naar Zyprexa terug te gaan en later een ander middel te gaan proberen. Tijdens mijn overstap terug naar Zyprexa, merkte ik 2 dingen op: ik verloor mijn focus en kreeg weer meer eetlust. Dat had ik tijdens gebruik van Dogmatil niet door, maar zonder Zyprexa was ik gefocuster tijdens mijn werk en na 2 weken Dogmatil zonder Zyprexa merkte ik ook op dat ik niet de hele dag door koekjes aan t eten was. Het teveel aan hongergevoel dat Zyprexa veroorzaakt werd niet door Dogmatil ook in stand gehouden. Dat was een erg prettige ontdekking: blijkbaar zijn niet alle anti-psychotica erg dikmakend. Ook duidelijk merkbaar bij Zyprexa is dat ik gelijk suf werd toen ik t weer deels begon te nemen. Dogmatil is dus een interessant middel, maar ik had toch net iets teveel last van de bijwerkingen. Ook het idee dat het prolactine gehalte door dit medicijn erg toeneemt waardoor seksuele problemen kunnen ontstaan (waar ik geen last van had maar goed) en bij vrouwen het kan resulteren in het stoppen van menstruatie, maakt dat ik het middel niet heel erg kan aanraden. Echter, het is wel erg goed om te beseffen dat er andere anti-psychotica zijn die qua anti-psychotische werking niet onder doen voor Zyprexa en dat een middel met een beter bijwerkingen profiel dus wel mogelijk is. Winst dus.

06-04-2017 | Vrouw | 23
sulpiride (100mg)
Hyperventilatie
Ik ben gestart op 200mg gecombineerd met 100 mg sertraline voor chronische hyperventilatie. Ik ben reeds afgebouwd naar 50 sertraline en 100 sulpiride aangezien de sulpiride een invloed heeft op mijn prolactine gehalte. Die staat enorm hoog. Ik probeer zwanger te worden, maar door die sulpiride heb ik meermaals geen eisprong en dus ook geen menstruatie. Ik heb het echter w[lees meer...]el nodig. Als ik het niet neem begin ik heel hard terug te beven en flauw te vallen van paniek. Ook krijg ik alle symptomen van zwangerschap noem het maar schijnzwanger door sulpiride. Af en toe diarree en spastische darmen. Misselijk. Maar qua hyperventilatie helpt het wel

02-11-2016 | Vrouw | 61
Duizeligheid
Sedert 1999 is duidelijk geworden dat ik de ziekte van meniere heb, twee zijdig. Had de ziekte al in 1979, maar het was niet duidelijk wat het was. Na alle medicatie geprobeerd te hebben, zonder enig resultaat, heb ik dogmatil 50mg voorgeschreven gekregen. Op de duizeligheid vanwege de ziekte van Meniere, werkt deze medicatie perfect. De duizeligheid nam met zeker 75 % af.[lees meer...] Helaas kwamen er behoorlijk veel bijwerkingen bij. Zoveel dat ik voor de bijwerkingen ook weer medicatie kreeg die dan ook weer bijwerkingen gaven. De medicatie bleek erger dan de kwaal. Afgelopen oktober 2016 ben ik op advies van de huisarts gestopt met de Dogmatil en ben nu geheel zonder medicatie voor de vervelende ziekte. Deze neemt weer toe maar ik zal geen dogmatil meer gebruiken. Sommige bijwerkingen zijn te pijnlijk en dat heb ik er niet meer voor over. Dan maar weer de aanvallen van Meniere. Mijn bijwerkingen waren: zweertjes in de mond en pijnlijke tong, zeer veel jeuk met rode vlekken, hartritmestoornis,misselijk, brok in de keel, maag en darmbezwaren,hoog prolactine, afbraak vitamine D,zeer pijnlijke spieren en gewrichten, 20 kilo aangekomen, geen menstruatie meer.

25-09-2016 | Man | 49
sulpiride (100)
het middel helpt heel erg goed tegen mijn angstklachten, samen met de venlafaxine die ik al had. Ik maak me minder druk om dingen, ben een stuk stabieler. In het begin had ik last van buikpijn, lijkend op maandelijkse buikpijn. Dat was na ongeveer een maand over. Nu ik het middel wat langer gebruik beginnen mijn spieren stijver te worden. Ik loop soms als een oud wijf. D[lees meer...]at is best wel lastig en soms pijnlijk. Ik ben ook 5 kg aangekomen sinds ik dit middel gebruik. Dit is een lastige combinatie want bewegen om weer af te vallen wordt nu wat moeilijker.

09-04-2016 | Man | 43
sulpiride (50mg)
Heb het tegen overprikkeling. Sexualiteit wordt stuk slechter.

22-12-2015 | Man | 25
sulpiride (50mg)
Vroeger nam ik sulpiride, voorheen werd ik suf, kwam ik bij en werd ik impotent. Nu meer als 4 jaar later wegens ernstige angst- en eetklachten weer moeten starten, de onrust deed mijn maag volledig verkrampen en sulpiride vermindert onrust en verminderd maagklachten. Dit doet het uitstekend voorlopig, ben nu 1.5 bezig. Bijwerkingen tot nu toe zijn sommige dagen enorm suf,[lees meer...] hopelijk deze keer van voorbijgaande aard. Tot nu nog geen impotentie gemerkt, de eetlust lijkt deze keer ook binnen de perken, maar dat kan omdat ik nu op het moment ook eetangst heb en onder begeleiding van ene diëtist sta, nu enkele kilo's mogen er nu wel bij op dit ondergewicht.

24-08-2015 | Vrouw | 55
Psychose
ik ben moe in mijn hoofd en mijn geheugen werkt ook niet lekker. ik ben blij dat ik ben kunnen stoppen met de dogmatil (met toestemming van de huisarts). ik heb de pillen geslikt voor een psychose waar ik in kwam en ben nu na een periode langzaam weer afgebouwd.

19-07-2015 | Man | 55
Onrust
Tot voor kort (6 maanden) heb ik baat bij dit medicijn gehad. Nu ervaar ik meer onrust, terwijl ik het nog steeds inneem. Navraag bij specialist en apotheek heeft geen resultaat opgeleverd in die zin dat er een oorzaak is gevonden. Uiteraard kan het aan ook mijzelf liggen, dat ik de werking als minder ervaar.

28-11-2014 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dogmatil voorgeschreven van de huisarts als laatste 'redmiddel' om van mijn misselijkheid af te komen welke waarschijnlijk veroorzaakt werd door spanning/nervositeit. Echter hielp het (helaas) niet en heb ik het maar een kleine week gebruikt.

06-11-2014 | Man | 74
Duizeligheid
Door verblijf in Spanje bij opkomende duizeligheid aan arts voorgelegd. Zij, een Nederlandse, schreef Dogmatil 50 Mg voor. In Nederland wordt dit medicijn niet aanbevolen. Ik wilde dit medicijn niet verder gebruiken, echt weg ging de duizeligheid niet. Ga nu naar KNO arts.

10-06-2014 | Vrouw | 37
Schizofrenie
Ik slik dit middel al sinds 2006. Ik ervaar weinig sufheid. Ik ben wel 15 kg aangekomen door het gebruik. Maar dat is algemeen bekend van meer anti psychotica. Ik heb nog steeds chronische psychotische klachten wat ze restverschijnselen noemen. Maar als ik dit middel niet neem dan wiebel ik op de rand van een psychose. In vergelijking met andere anti psychotica geeft dit m[lees meer...]e weinig bijwerkingen behalve wat gewichtstoename.

29-10-2013 | Man | 41
ADHD
Werkt prima, ben veel rustiger en kan me beter concentreren. Heb met meerdere voorgangers slechte ervaringen gehad, maar dit middel past blijkbaar goed bij mij.