Dogmatil

sulpiride

Psychose (4 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Ziekte van Menière (1 mening)

Seroquel (519 meningen)
Abilify (229 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (159 meningen)
Quetiapine (153 meningen)

16-02-2012

Dogmatil (sulpiride)

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 jaar geslikt, weet de preciese begin datum niet meer. In het begin was ik net een lamvogeltje dat niks meer deed. Mijn stemmingswisselingen werden na de 2de dag al minder. Wat ik als een nadeel ervaren heb ik dat ik er erg moe van werd, en ik 10 kilo aangekomen ben. Wat bij mij extra stak omdat ik net uit een een periode van anorexi[lees meer...]a kwam. En dan accepteren dat je door medicijnen aankomt is moeilijk. Ik ben sinds gister gestopt, omdat ik het gevoel heb ik dat ik het nu zelf kan. Dit overigens wel in overleg met de psychiater. Ik merk nog niks van afkick verschijnselen. Ik slikte ook lage dosering 50mg per dag
17-11-2011

Dogmatil (sulpiride)

Voor de behandeling van een angststoornis werd me naast Sertraline in moeilijkere tijden Dogmatil geadviseerd. In kleine dosis 50 tot 150 mg, net wat bevalt. Dit zou ik dan kunnen nemen voor een paar dagen en later weer voor een paar dagen mocht dit nodig zijn. Het is een middel voor psychoses dus ik had er al niet zo'n goed gevoel bij. Ik heb daar helemaal geen last van m[lees meer...]aar voor angst wordt het in lage dosis soms gebruikt en kan het aanslaan. Na twee dagen 50 mg geslikt te hebben ben ik er mee gestopt. Naast een aantal lichamelijke bijwerkingen kreeg ik psychisch last op een manier die ik niet eerder had ervaren. Alsof er een gebied in hersenen werd geactiveerd en ik me raar begon te voelen. Ik heb hier een week lang last van gehouden en dit was best eng. Het gevoel dat er iets in je hoofd gebeurt waar je geen grip op hebt. Ik kon me ineens voorstellen dat er mensen zijn die met hun hoofd tegen de muur willen bonken om dat gevoel te willen stoppen of dat mensen in een hoekje gaan zitten omdat de wereld op hun afkomt terwijl ik dit nooit eerder zo heb ervaren. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen maar het kwam in de buurt. Na een week begon ik weer langzaam bij te trekken. Uit deze hoek van medicijnen (voor psychoses) zal ik niet snel weer gebruik maken maar meer van de "ssri's", die bevalt wel goed. Let wel: er zijn mensen die wel baat bij dit medicijn hebben maar voor mij werkte het niet, integendeel.
02-11-2011

Stress

02-07-2011

Ziekte van Meniere

Ik heb de ziekte van Meniere. Dit is een aandoening van het binnenoor welke vreselijk draaiduizeligheid, oorzuisen en gehoorverlies met zich meebrengt. Ik had gemiddeld 2 á 3 keer per week aanvallen van meerdere uren en was totaal van de wereld en kon nauwelijks functioneren. Mijn werk kon ik niet meer doen. Na een evenwichtsonderzoek, ct scan en verdere onderzoeken is Men[lees meer...]iere komen vast te staan. Ik ben allergies voor de meeste medicijnen en kon weinig gebruiken zonder erg ziek te worden. Toen kreeg ik dogmatil. Dit middel slik ik nu ruim 11 jaar en buiten wat vervelende bijwerkingen is de Ziekte van meniere zeer goed onder controle. De zware aanvallen blijven beperkt tot enkelel per jaar en de lichte aanvalletjes komen nog wel soms voor maar daar kan je mee functioneren. De bijwerkingen zijn misselijkheid, een extra hartslag en een klein scheurtje in de maag. Voor de misselijkheid gebruik ik emesafene voor de extra slag bisoprolofrun en voor de maag een losec. Helaas is dogmatil niet bijwerking vrij maar ik ben blij dat het er is. het heeft mijn leven met Merniere duidelijk makkelijker gemaakt en ik kan door de dogmatil blijven werken en goed functioneren Marja
20-06-2011

Borderlinestoornis

Ik had erg veel last van angsten te ik ervaarde als te zwaar. Ben binnen een week na het gebruik van dogmatil opgeknapt.Het gaat nog steeds goed. Nu wil ik gaan proberen om met mijn medicijnen te stoppen. (Red; het advies om het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met je behandelend arts en/ of apotheker )
31-01-2011

Evenwichtstoornissen

In eerste jaar alleen maar positief. Aanvallen werden beduidend minder.Durfde weer zelfvertrouwen te krijgen en weer dingen te plannen. Leverfunctie na 1,5 jaar verminderd. Passief aan het worden en 12 kg aangekomen. Hormonen totaal in de weer. Dik 2 jaar geen menstruatie meer .Geen fut geen zin om iets te doen. Na overleg met arts de gok genomen om af te bouwen en uiteind[lees meer...]elijk te stoppen. Vanaf aug. 2010 vrij. Intussen weer veel actiever. !4 kg eraf gwerkt met dieet en voel me weer goed. Overgegaan op Bethahistine in hoge dosis na overleg arts AMC.Geen bijwerkingen. Voel me echt goed in mijn hoofd. Alleen hormonen nog totaal van de leg. Menstruatie extreem terug. Hele opgezette borstklieren ,zeer pijnlijk. Zelfs controle voor borstkanker gehad ivm de dikke knobbels. (Godzijgedank uitgesloten).Allemaal dankzij de dogmatil. Denk goed na of je hier aan wilt beginnen. Je hebt niet altijd keus, maar het is echt 'vergif'......
18-12-2010

Psychoses

Ik zou iedereen die het gebruikt het afraden. Ik heb er waarschijnlijk borstkanker van gekregen. Er zit een stof in die prolactine heet en die borstkanker veroorzaakt. Dit is een hormoon. Als tip zal ik geven om regelmatig je prolactine-gehalte te laten prikken. Hou het goed in de gate.
22-11-2010

Paniek en drang

ik gebruik dogmatil sinds 2,5 jaar?? daarvoor melleril, een openbaring, veel meer emoties en toch lekker rustig en beheerst in mijn hoofd, daarvoor vrij vlak. Ik gebruik het samen met concerta, citolapram (zie ook mijn reactie op citolapram) helemaal geweldig, ik ben een blij en gelukkig mens en ga niet meer gebukt onder mijn eigen gedachten en drang. Ik heb dus ADD (conce[lees meer...]rta voor geordend funktioneren) citolapram en dogmatil (om rustig en normaal te kunnen leven) Ik heb een biologische afwijking en mis een stofje in mijn hersenen wat chemisch moet worden toegevoegd, net zoals een suikerpatient insuline moet slikken.
06-07-2010

Dogmatil (sulpiride)
Ernstige nerveusiteit, hartkloppingen, gehaastheid, dus voor meer rust in m'n lijf, hart en hoofd

's Avonds voor het slapengaan gebruik ik 50mg Seroquel, hiert word ik heel erg slaperig van, daarom helpt het me erg bij het in- en ook wel doorslapen. Ik word er ietsjes rustiger van in m'n hoofd. Voor overdag slik ik sinds een paar maanden Dogmatil. In eerste instantie werd mij aangeraden door mijn Psychiater om ze af en toe te nemen, alleen als het nodig/heel erg was. I[lees meer...]k moet zeggen dat als het heel erg was, ze niet werkten, tenzij ik er echt 3 per dag nam en dat twee dagen achter elkaar. Maar telkens kreeg ik de dag nadag ik er 1, 2 of 3 had ingenomen afkickverschijnselen. Ik begon ontzettend te trillen. Dit was dus erg vervelend. Vervolgens raadde mijn psychiater me aan om ze voor vast te gaan slikken, omdat ik op deze manier blijkbaar niet goed reageerde (sommige mensen kunnen het wel handelen en hebben er met af en toe slikken geen last van, ik dus wel). Nu slik ik elke dag 2x 1 capsule. Eentje 's ochtends, eentje 's middags. Ahhh.... wat HEERLIJK! Het helpt me echt voor meer rust in m'n hart en hoofd! Ik voel me veel stabieler en heb meer energie. Want al die spanning in m'n lijf, die ongelofelijke drukte in m'n hoofd e.d. zuigen natuurlijk energie! Nu die er bijna niet meer zijn, ben ik ook minder moe overdag. Ahh, voor mij echt een UITKOMST! Echt een HULPMIDDEL! IK KAN WEER EEN BEETJE ADEMHALEN! Wat fijn. En bijwerkingen? Door m'n Efexor, Seroquel, Aerius (tegen allergie, waarschijnlijk veroorzaakt door de seroquel) en de Pil, ben ik altijd wel misselijk en een beetje duizelig. Ook heb ik last van obstipatie, maar hiervoor gebruik ik elke dag extra vezels, wat wel helpt. Hierdoor is het dus erg lastig vast te stellen of er aan de Dogmatil bijwerkingen vast zitten voor mij. Ik heb in ieder geval niet gemerkt dat m'n klachten erger werden. M'n libido staat denk ik door de Efexor al op 'n laag pitje, dus ook dat komt niet door de Dogmatil veronderstel ik! M'n libido is juist wat omhoog gegaan sinds ik Domatil gebruik. Ik ben er erg dankbaar voor! (al hoop ik al die medicijnen niet m'n hele leven nodig te hebben... ook ivm zwangerschap. Als ik ooit zwanger zou willen worden. Mocht 't nodig zjin oke, maar ik wil eerst nog stabieler worden in m'n leven. 'n Vaste baan, fulltime weer kunnen werken, als ik dat weer een halfj aar kan ongeveer, zal ik kijken hoe het gaat met afbouwen, ik ben benieuwd.... Want dat is het enige waar ik me nog wel eens zorgen over maak.)
02-09-2009
Man

Angst voor psychiaters

Ik ben erg bang voor psychiaters, ik vertrouw ze niet, iedere keer als ik bij de psychiater kwam wilde hij me meer dwingen te slikken van wege mijn RM. Ik werd gedwongen 16 capsules per dag te nemen, en kreeg steeds meer klachten vooral lichamelijk. Als je gedwongen medicijnen moet hebben, weiger deze dan. (Red; mening is beperkt tot zuiver ervaringsgegevens)
12-02-2009

Burnout en depressie

Veel angsten en hyperventilatie. Malende gedachten. Na ongeveer 3 dagen merkt men het verschil en wordt men rustiger vooral in het hoofd. Betekent voor mij: kleur aan mijn dag. Bedankt lieve en deskundige psychiater!!!

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum