Ervaringen met Dogmatil

Psychose (6 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

02-11-2011 | Vrouw | 23
Stress

02-07-2011 | Vrouw | 56
Ziekte van Meniere
Ik heb de ziekte van Meniere. Dit is een aandoening van het binnenoor welke vreselijk draaiduizeligheid, oorzuisen en gehoorverlies met zich meebrengt. Ik had gemiddeld 2 á 3 keer per week aanvallen van meerdere uren en was totaal van de wereld en kon nauwelijks functioneren. Mijn werk kon ik niet meer doen. Na een evenwichtsonderzoek, ct scan en verdere onderzoeken is Men[lees meer...]iere komen vast te staan. Ik ben allergies voor de meeste medicijnen en kon weinig gebruiken zonder erg ziek te worden. Toen kreeg ik dogmatil. Dit middel slik ik nu ruim 11 jaar en buiten wat vervelende bijwerkingen is de Ziekte van meniere zeer goed onder controle. De zware aanvallen blijven beperkt tot enkelel per jaar en de lichte aanvalletjes komen nog wel soms voor maar daar kan je mee functioneren. De bijwerkingen zijn misselijkheid, een extra hartslag en een klein scheurtje in de maag. Voor de misselijkheid gebruik ik emesafene voor de extra slag bisoprolofrun en voor de maag een losec. Helaas is dogmatil niet bijwerking vrij maar ik ben blij dat het er is. het heeft mijn leven met Merniere duidelijk makkelijker gemaakt en ik kan door de dogmatil blijven werken en goed functioneren Marja

20-06-2011 | Vrouw | 50
Borderlinestoornis
Ik had erg veel last van angsten te ik ervaarde als te zwaar. Ben binnen een week na het gebruik van dogmatil opgeknapt.Het gaat nog steeds goed. Nu wil ik gaan proberen om met mijn medicijnen te stoppen. (Red; het advies om het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met je behandelend arts en/ of apotheker )

31-01-2011 | Vrouw | 45
Evenwichtstoornissen
In eerste jaar alleen maar positief. Aanvallen werden beduidend minder.Durfde weer zelfvertrouwen te krijgen en weer dingen te plannen. Leverfunctie na 1,5 jaar verminderd. Passief aan het worden en 12 kg aangekomen. Hormonen totaal in de weer. Dik 2 jaar geen menstruatie meer .Geen fut geen zin om iets te doen. Na overleg met arts de gok genomen om af te bouwen en uiteind[lees meer...]elijk te stoppen. Vanaf aug. 2010 vrij. Intussen weer veel actiever. !4 kg eraf gwerkt met dieet en voel me weer goed. Overgegaan op Bethahistine in hoge dosis na overleg arts AMC.Geen bijwerkingen. Voel me echt goed in mijn hoofd. Alleen hormonen nog totaal van de leg. Menstruatie extreem terug. Hele opgezette borstklieren ,zeer pijnlijk. Zelfs controle voor borstkanker gehad ivm de dikke knobbels. (Godzijgedank uitgesloten).Allemaal dankzij de dogmatil. Denk goed na of je hier aan wilt beginnen. Je hebt niet altijd keus, maar het is echt 'vergif'......

18-12-2010 | Vrouw
Psychoses
Ik zou iedereen die het gebruikt het afraden. Ik heb er waarschijnlijk borstkanker van gekregen. Er zit een stof in die prolactine heet en die borstkanker veroorzaakt. Dit is een hormoon. Als tip zal ik geven om regelmatig je prolactine-gehalte te laten prikken. Hou het goed in de gate.

22-11-2010 | Vrouw
Paniek en drang
ik gebruik dogmatil sinds 2,5 jaar?? daarvoor melleril, een openbaring, veel meer emoties en toch lekker rustig en beheerst in mijn hoofd, daarvoor vrij vlak. Ik gebruik het samen met concerta, citolapram (zie ook mijn reactie op citolapram) helemaal geweldig, ik ben een blij en gelukkig mens en ga niet meer gebukt onder mijn eigen gedachten en drang. Ik heb dus ADD (conce[lees meer...]rta voor geordend funktioneren) citolapram en dogmatil (om rustig en normaal te kunnen leven) Ik heb een biologische afwijking en mis een stofje in mijn hersenen wat chemisch moet worden toegevoegd, net zoals een suikerpatient insuline moet slikken.

06-07-2010 | Vrouw
sulpiride
Ernstige nerveusiteit, hartkloppingen, gehaastheid, dus voor meer rust in m'n lijf, hart en hoofd
's Avonds voor het slapengaan gebruik ik 50mg Seroquel, hiert word ik heel erg slaperig van, daarom helpt het me erg bij het in- en ook wel doorslapen. Ik word er ietsjes rustiger van in m'n hoofd. Voor overdag slik ik sinds een paar maanden Dogmatil. In eerste instantie werd mij aangeraden door mijn Psychiater om ze af en toe te nemen, alleen als het nodig/heel erg was. I[lees meer...]k moet zeggen dat als het heel erg was, ze niet werkten, tenzij ik er echt 3 per dag nam en dat twee dagen achter elkaar. Maar telkens kreeg ik de dag nadag ik er 1, 2 of 3 had ingenomen afkickverschijnselen. Ik begon ontzettend te trillen. Dit was dus erg vervelend. Vervolgens raadde mijn psychiater me aan om ze voor vast te gaan slikken, omdat ik op deze manier blijkbaar niet goed reageerde (sommige mensen kunnen het wel handelen en hebben er met af en toe slikken geen last van, ik dus wel). Nu slik ik elke dag 2x 1 capsule. Eentje 's ochtends, eentje 's middags. Ahhh.... wat HEERLIJK! Het helpt me echt voor meer rust in m'n hart en hoofd! Ik voel me veel stabieler en heb meer energie. Want al die spanning in m'n lijf, die ongelofelijke drukte in m'n hoofd e.d. zuigen natuurlijk energie! Nu die er bijna niet meer zijn, ben ik ook minder moe overdag. Ahh, voor mij echt een UITKOMST! Echt een HULPMIDDEL! IK KAN WEER EEN BEETJE ADEMHALEN! Wat fijn. En bijwerkingen? Door m'n Efexor, Seroquel, Aerius (tegen allergie, waarschijnlijk veroorzaakt door de seroquel) en de Pil, ben ik altijd wel misselijk en een beetje duizelig. Ook heb ik last van obstipatie, maar hiervoor gebruik ik elke dag extra vezels, wat wel helpt. Hierdoor is het dus erg lastig vast te stellen of er aan de Dogmatil bijwerkingen vast zitten voor mij. Ik heb in ieder geval niet gemerkt dat m'n klachten erger werden. M'n libido staat denk ik door de Efexor al op 'n laag pitje, dus ook dat komt niet door de Dogmatil veronderstel ik! M'n libido is juist wat omhoog gegaan sinds ik Domatil gebruik. Ik ben er erg dankbaar voor! (al hoop ik al die medicijnen niet m'n hele leven nodig te hebben... ook ivm zwangerschap. Als ik ooit zwanger zou willen worden. Mocht 't nodig zjin oke, maar ik wil eerst nog stabieler worden in m'n leven. 'n Vaste baan, fulltime weer kunnen werken, als ik dat weer een halfj aar kan ongeveer, zal ik kijken hoe het gaat met afbouwen, ik ben benieuwd.... Want dat is het enige waar ik me nog wel eens zorgen over maak.)

02-09-2009 | Man
Angst voor psychiaters
Ik ben erg bang voor psychiaters, ik vertrouw ze niet, iedere keer als ik bij de psychiater kwam wilde hij me meer dwingen te slikken van wege mijn RM. Ik werd gedwongen 16 capsules per dag te nemen, en kreeg steeds meer klachten vooral lichamelijk. Als je gedwongen medicijnen moet hebben, weiger deze dan. (Red; mening is beperkt tot zuiver ervaringsgegevens)

12-02-2009 | Vrouw
Burnout en depressie
Veel angsten en hyperventilatie. Malende gedachten. Na ongeveer 3 dagen merkt men het verschil en wordt men rustiger vooral in het hoofd. Betekent voor mij: kleur aan mijn dag. Bedankt lieve en deskundige psychiater!!!